;
coinex

سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو با پردازنده نسل سیزدهمی اینتل معرفی شدند

سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو با پردازنده نسل سیزدهم اینتل رونمایی شدند. کمپانی چینی لنوو نیز با تولید این 3 مدل لپ‌تاپ وارد بازار کروم‌بوک‌ها شده است.

شاید در هیچ زمان دیگری به اندازه این چند روز کروم‌بوک‌ها ارزش خود را نشان نداده‌اند. از چند روز پیش تاکنون شاهد هستیم که کمپانی‌های مطرح تولیدکننده لپ‌تاپ‌، محصولات جدید خود را با سیستم‌عامل کروم OS معرفی می‌کنند. حال که بازار کروم‌بوک‌ها داغ شده است، شاهد رونمایی از سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو با پردازنده نسل سیزدهم اینتل هستیم که برای رقابت با همتایان دیگر مانند ایسوس، ایسر، اچ پی و غیره معرفی شده‌اند. در ادامه به معرفی مشخصات این لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: کروم‌بوک پلاس اچ پی با نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو با پردازنده‌های قدرتمند معرفی شدند

بعد از اچ پی و ایسر و ایسوس، این‌ بار نوبت لنوو است که لپ‌تاپ‌های کروم بوک پلاس خود را به‌نمایش بگذارد. امروز، این شرکت سه لپ‌تاپ با نام‌های آیدیاپد گیمینگ و آیدیاپد فلکس 5i و آیدیاپد اسلیم 3i رونمایی کرد.

یکی از قابلیت‌های مشترک سه لپ‌تاپ چدید لنوو فایل سینک (File Sync) است. با استفاده از این قابلیت دسترسی به فایل‌های گوگل درایو حتی به‌هنگام آفلاین‌بودن ممکن می‌شود. قابلیت بعدی پاک‌کن جادویی گوگل فوتوز است که با استفاده از هوش مصنوعی ویرایش تصاویر را آسان می‌کند.

سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو با پردازنده‌های قدرتمند معرفی شدند
لنوو آیدیاپد گیمینگ کروم بوک پلاس

اولین کروم بوک لنوو آیدیاپد گیمینگ نام دارد که به پردازنده‌ اینتل نسل دوازدهم مدل Core i5-1235U و گرافیک Intel Iris Xe مجهز شده است. این لپ‌تاپ گیمینگ از نمایشگر ۱۶ اینچی WQXGA با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پوشش ۱۰۰ درصدی رنگ‌های sRGB بهره می‌برد.

وزن این کروم بوک لنوو ۱٫۹۵ کیلوگرم است که برای چنین محصولی وزن مناسبی به‌شمار می‌رود. لنوو در این لپ‌تاپ از ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ eMMC یا ۵۱۲ گیگابایت SSD استفاده کرده است.

براساس بیانیه‌ لنوو، باتری لپ‌تاپ آیدیاپد گیمینگ تا ۱۲ ساعت می‌تواند شارژدهی کند. این لپ‌تاپ سیستم‌عامل ChromeOS را اجرا می‌کند و از وب‌ کم 1080p FHD با دکمه‌ شاتر اختصاصی‌ برای حفظ حریم شخصی بهره می‌برد.

سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو با پردازنده‌های قدرتمند معرفی شدند
لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد فلکس 5i کروم بوک پلاس

کروم بوک بعدی لنوو آیدیاپد فلکس 5i است که با نمایشگر ۱۴ اینچی FHD و پشتیبانی از فرمان‌های لمسی رونمایی شده است. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ اینتل Core i5-1334U و گرافیک اینتل Iris Xe بهره می‌برد. آیدیاپد فلکس 5i حدود ۱٫۶۲ کیلوگرم وزن دارد و عمر باتری آن حداکثر ۱۰ ساعت اعلام شده است.

لنوو در کروم بوک آیدیاپد فلکس 5i از ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ eMMC یا ۵۱۲ گیگابایت SSD استفاده کرده است. وب‌کم لپ‌تاپ آیدیاپد فلکس 5i هم 1080p FHD با دکمه‌ شاتر اختصاصی‌ است.

سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو با پردازنده‌های قدرتمند معرفی شدند
لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد اسلیم 3i کروم بوک پلاس

لپ‌تاپ آیدیاپد اسلیم 3i سومین کروم بوک لنوو است. این لپ‌تاپ نمایشگر ۱۴ اینچی با رزولوشن FHD دارد که در دو نسخه‌ لمسی و غیرلمسی رونمایی شده است. لنوو در اسلیم 3i از پردازنده‌ اینتل Core i3-N305 استفاده کرده است که همراه با گرافیک Intel UHD روانه‌ی بازار خواهد شد. رم ۸ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه ذخیره‌‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی eMMC و عمر باتری ۱۲ ساعته از مشخصات دیگر لپ‌تاپ آیدیاپد اسلیم 3i است.

قیمت لپ‌تاپ لنوو اسلیم 3i در مدل پایه ۵۴۹٫۹۹ دلار است و فلکس 5i نیز با قیمت ۴۹۹٫۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. ناگفته نماند که قیمت لپ تاپ ۱۶ اینچی جدید لنوو به ۵۹۹ دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معرفی سه مدل کروم‌بوک پلاس لنوو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر