coinex
راهنمای خرید تکراتو

سم آلتمن به دنبال جایگزینی هوش مصنوعی با انسان است!

سم آلتمن بنیان‌گذار شرکت OpenAI دیدگاه نگران‌کننده‌ای با مردم به اشتراک گذاشت و بیان داشت که به دنبال جایگزینی هوش مصنوعی با انسان است.

الیزابت ویل نویسنده‌ی مجله‌ی نیویورک است و با اشاره به پروفایل جدید سم آلتمن نشان می‌دهد که مدیرعامل OpenAI تمایل عجیبی به استفاده از اصطلاح «انسان متوسط» دارد.

آلتمن به این امید است که هوش مصنوعی عمومی (AGI) را به سطح هوش انسان متوسط برساند تا بتوان آن را به‌عنوان همکار بجای انسان استخدام کرد. به‌نظر می‌رسد آلتمن واقعاً به‌دنبال جایگزینی نیروی کار عادی با هوش مصنوعی عمومی (AGI) است و اگرچه این ایده هنوز تحقق نیافته است، اما مسئله‌ای کاملاً نگران‌کننده برای کارکنان شرکت‌ها به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: همکاری هیجان‌انگیز جانی آیو و سم آلتمن؛ بهترین گوشی هوش مصنوعی در راه است!

جایگزینی هوش مصنوعی با انسان

براساس اعلام اینسایدر، این اولین‌بار نیست که آلتمن به جایگزینی هوش مصنوعی با انسان تمایل نشان می‌دهد. سال 2022، او در مصاحبه‌ای با پادکست لکس فریدمن توضیح داد که هوش مصنوعی نظری می‌تواند هرکاری که همکاران او از راه دور با کامپیوتر انجام می‌دهند، به‌ خوبی و به همان شکل انجام دهد.

آلتمن در آن زمان گفت که عملکردهای هوش مصنوعی قابلیت یادگیری را دارد که این موضوع آن را قادر به مواردی مثل تبدیل‌ شدن به کدنویس حرفه‌ای می‌کند. به‌بیان بهتر، اگر زندگی متوسطی داشته باشید، شاید به‌زودی بیکار شوید و حداقل این نظری است که آلتمن ارائه داده است.

جایگزینی هوش مصنوعی با انسان

آلتمن، تنها فرد سرشناس در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیست که با اصطلاح‌ها و ایده‌های عجیب همه را نگران کرده است. عبارت «انسان متوسط» که به افرادی مانند کارمندان اشاره دارد، در وبلاگ‌های مرتبط با هوش مصنوعی متعدداٌ به‌کار رفته است و حتی CNBC مقاله‌ای با عنوان «چگونه درباره‌ی هوش مصنوعی مثل انسان‌های خودی صحبت کنیم؟» منتشر کرده است.

در وبلاگ استارتاپ هوش مصنوعی Snippet نیز دیدگاهی شبیه دیدگاه‌های آلتمن را در پستی مطرح کرده است. در بخشی از این پست اینگونه بیان می‌کند:

درنهایت، زمانی‌که AGI را به‌طور جدی توسعه دهیم، توانایی‌هایی درحد انسان متوسط ارائه خواهد داد و قابلیت تبدیل‌شدن به متخصص حوزه‌های علمی مختلف را خواهد داشت.

برنت میتلشتات، مدیر تحقیقات مؤسسه اینترنت آکسفورد، به اینسایدر اینطور گفت که:

مقایسه‌ی هوش مصنوعی حتی با ایده‌ی انسان‌های متوسط کمی توهین‌آمیز است. این مقایسه و اصطلاح «انسان متوسط» بسیار نگران‌کننده است.

میتلشتات افزود هنوز مقایسه‌ی دقیق و قابل اندازه‌گیری برای هوش مصنوعی با این فناوری وجود ندارد و مفهوم فرد متوسط به طور عمد در مقایسه‌ توسط آلتمن استفاده شده است پس تا ما معنی پایه‌ای بسیار خاص آن را در نظر بگیریم.

جایگزینی هوش مصنوعی با انسان

مفهوم عملکرد هوش مصنوعی با  انسان دو چیز بسیار متفاوت هستند و معادل‌سازی آن‌ها نادرست و تقریبا غیرممکن است. محقق آکسفورد در بخش دیگری از توضیحاتش گفت:

مقایسه‌ی هوش مصنوعی با انسان‌ متوسط تا توهین‌آمیز محسوب می‌شود.

افراد ایده‌های بسیار متفاوتی درباره‌ی نجات جهان یا استفاد‌ه‌ی یکسان همه‌ی مردم از هوش مصنوعی دارند که دو جبهه متفاوت هستند. این واقعیت را کسی بیان کرده است که بشر را با آمار و ارقام و اصطلاح «متوسط»، اندازه‌گیری‌شدنی در می‌بیند و از دیدگاه او، هوش مصنوعی آماده‌ی جایگزین‌شدن با بشر است.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاه شما در مورد جایگزینی هوش مصنوعی با انسان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر