;
coinex

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 حاکی از برتری چشمگیر تراشه سامسونگ بر A16 Bionic است

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 منتشر شد که در آن به وضوح مشخص شده که پردازنده پرچمدار جدید سامسونگ، A16 Bionic را نقره داغ کرده است.

A16 Bionic به‌عنوان یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین پردازنده‌های دنیای گوشی‌های هوشمند نتوانست از پس پردازنده بالارده جدید سامسونگ برآید. طبق نتایج بدست آمده از اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400، این پردازنده توانست نماینده اپل را با اختلاف شکست دهد و فعلاً در صدر لیست ایستاده است.

اما همه ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و نماینده سامسونگ توانست است در بخش چند هسته‌ای 30 درصد از نماینده اپل و 31 درصد از نماینده کوالکام سریع‌تر عمل کند و این نشان از قدرت فوق‌العاده این تراشه جدید دارد. موضوع دیگر برمی‌گردد به بخش تک‌ هسته‌ای اگزینوس 2400 که علی‌رغم عملکرد مناسب نتوانست A16 Bionic اپل را شکست دهد اما بر اسنپدراگون 8 نسل 2 از کوالکام پیروز شد. در ادامه می‌توانید نتایج بدست آمده از بنچمارک پردازنده جدید سامسونگ و مقایسه با آن با رقبای اصلی خود را ببینید.

بیشتر بخوانید: گامی بزرگ در صنعت تراشه جهان ؛ همکاری اینتل و آرم برای تولید تراشه‌های 1.8 نانومتری موبایل!

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 منتشر شد

به تازگی اطلاعات جدیدی از عملکرد تراشه اگزینوس 2400 به بیرون درز کرده است. در همین رابطه شاهد افشای نتایج بنچمارک گیک‌بنچ این پردازنده هستیم که نشان از بهبود 30 درصدی عملکرد این پردازنده نسبت به تراشه‌های پرچم‌دار نظیر A16 Bionic دارد.

بر اساس گزارش های منتشر شده تراشه اگزینوس 2400 با 10 هسته پردازشی قدرت بالاتری نسبت به تراشه A16 Bionic دارد. به عبارت دیگر اگزینوس 2400 در بخش چند‌هسته‌ای تا 30 درصد از A16 Bionic اپل سریع‌تر است.

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 منتشر شد

به تازگی نتایج بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 در گیک‌بنچ 5 افشا شده است. به نظر می‌آید سرعت این تراشه نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز تا 31 درصد بهبود یافته است. به نظر می‌آید چیپست بعدی سامسونگ در بخش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب امتیازهای 1711 و 6967 را کسب کرده است.

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 منتشر شد

با وجود عملکرد چند‌هسته‌ای بالاتر، تراشه سامسونگ در بخش تک‌هسته‌ای عملکردی ضعیف‌تر از A16 Bionic دارد. چیپ اپل در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز 1871 را به‌دست آورده که 9 درصد بیشتر از چیپست سامسونگ است. اما اگزینوس 2400 توانسته اسنپدراگون 8 نسل 2 را در بخش تک‌هسته‌ای شکست دهد.

با توجه به اینکه یک تراشه جدید با نسل کنونی چیپ‌های کوالکام و اپل مقایسه شده است، انتظار می‌رود عملکردی در اندازه یا پایین‌تر از نسل بعدی رقبایش داشته باشد. بنابراین اگزینوس 2400 عملکردی مشابه با اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد داشت.

سامسونگ قصد دارد چیپست اگزینوس 2400 را با 10 هسته پردازشی روانه بازار کند. ظاهراً این تراشه به یک هسته Cortex-X4، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس بالا، 3 هسته Cortex-A720 با فرکانس پایین‌تر و چهار هسته Cortex-A520 مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نتایج بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 و برتری آن نسبت به پردازنده اپل و کوالکام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    کجای این امتیاز بالاتر از پردازنده اپل هست با این همه فشار به خودش که بازهم با اختلاف کمتر از اپل a16 و حتی اپل a15 دو سال قبل هست

    پاسخ

    سامسونگ توی خواب و خیال هم نمیتونه تراشه اپل را شکست بده شایعه درست نکنید ابن امتیازی که گذاشتی بازهم کمتر از تراشه سال گذشته اپل هست

    پاسخ

    کجاست آن امتیاز سامسونگ نتیجه ای که ما میبینیم خیلی پایین تر از اپل هست،

    پاسخ

    سامسونگ توی خواب و خیال هم نمیتونه تراشه اپل رآ شکست بده شایعه درست نکنید

    پاسخ