coinex
راهنمای خرید تکراتو

کیبورد کلاهی ؛ ابداع جدید مهندسان گوگل!

مهندسان شعبه ژاپن گوگل با ساخت کیبورد کلاهی دست به ابداعی جدید زده‌اند که طبق آن با تغییر زاویه و فشاردادن، حرف‌ها در Gboard تایپ می‌شود.

تیمی از مهندسان گوگل ژاپن اقدام به ساخت کیبورد کلاهی تحت عنوان Keycap کرده‌اند. این محصول با 6 حسگر جهت کلاه را شناسایی خواهد کرد. سپس توسط بلوتوث به Gboard گوشی متصل شده و حروف را تایپ خواهد کرد. اعلام شده که هدف از این ایده‌ها تبلیغ اپلیکیشن Gboard ژاپنی است. با این وجود، به‌نظر گوگل ژاپن به این ایده رنگ و بویی واقعی و کاربردی داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبورد گیمینگ 2023 ؛ راهنمای خرید بهترین کیبوردهای مخصوص بازی

ساخت کیبورد کلاهی توسط گوگل

پروژه Gboard CAPS از گوگل تأییدیه رسمی دریافت نکرده؛ بااین‌حال مهندسان بخش ژاپنی شرکت تمامی چیزی که جهت طراحی این کلاه نیاز است، از‌جمله نرم‌افزار و سخت‌افزار و روش ساخت را به‌صورت متن‌باز در GitHub دردسترس گذاشته‌اند.

کیبورد کلاهی

بنابراین گوگل کیبورد مذکور را تولید نخواهد کرد؛ بلکه پروژه Gboard CAPS یکی دیگر از ایده‌های سرگرم‌کننده گوگل ژاپن جهت استفاده از کیبورد گوگل محسوب می‌شود. سال پیش هم، ژاپنی‌ها کیبورد تک‌ردیفه‌ای به طول حدود 1.5 متر موسوم به Gboard Stick Version طراحی کرده بودند.

کیبورد کلاهی

در رابطه با نحوه تایپ با این کلاه باید اشاره داشت که درون کلاه حسگر زاویه‌‌سنج شش‌محوره‌ای تعبیه شده که موقعیت کلاه را شناسایی می‌کند. فرد می‌تواند کلاه را به چپ و راست بپرخاند که هر زاویه نمایانگر حرف خاصی است. سپس، فرد بالای کلاه را فشار خواهد داد تا کاراکتر را وارد کند. این کیبورد از طریق بلوتوث به گوشی یا لپ تاپ متصل و با باتری 3.7 ولتی تغذیه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص طراحی کیبورد کلاهی توسط مهندسان گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر