coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ایرانخودرو بی‌سروصدا تولید پژو پارس ELX TU5 را متوقف کرد

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی است که در سکوت کامل برنامه توقف تولید پژو پارس ELX TU5 را پیگیری کرده و به‌نظر این تیپ پرطرفدار برای همیشه از سبد محصولات این شرکت حذف شده است.

طی سال‌های اخیر تیپ‌های جدیدی به خانواده پژو پارس افزوده شده و از طرفی تعدادی از تیپ‌ها نیز حذف شده است. بااین‌حال طی آخرین مرحله حذف و اضافه این سدان پرطرفدار، ایران خودرو به‌نظر تولید پژو پارس ELX TU5 را برای همیشه از خط تولید کنار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: طرح فروش ایران خودرو مهر 1402 [+شرایط و قیمت]

توقف تولید پژو پارس ELX TU5

مدتی است که دیگر در ایران خودرو خبری از تولید پژو پارس ELX با پیشرانه TU5 نیست و تنها تیپ ELX پارس با نسخه XU7 پلاس به تولید می‌رسد. همچنین اعلام شده که پژو پارس ELX TU5 برای همیشه از لیست محصولات ایران خودرو حذف شده و از این پس فول‌ترین تیپ پارس، ELX با پیشرانه XU7 پلاس خواهد بود. همچنین احتمالاً در آینده نزدیک قابلیت سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت نیز به سایر تیپ‌های پژو پارس افزوده شود.

تولید پژو پارس ELX TU5

در پارس ELX با پیشرانه TU5 همراه با سایر امکانات قابلیت کروز کنترل نیز به صورت استاندارد قابل مشاهده بود. بنابراین می‌توان گفت که این نسخه پارس، فول‌ترین و کامل‌ترین مدل در تولیدات این خودرو بوده است. البته که در دهه 80 شمسی، ایران خودرو نسخه‌های آن دوران پژو پارس ELX را با امکاناتی همچون صندلی برقی جلو با گرمکن و سردکن (تهویه صندلی)، کامپیوتر سفری و… عرضه می‌کرد.

تولید پژو پارس ELX TU5

از طرفی پژو پارس ELX در دو مدل XU7 پلاس و TU5 از دو کیسه هوا، پشتی برقی صندلی‌های جلو، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، سنسور پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران، رینگ آلومینیومی، ترمز دیسکی جلو و عقب، شیشه‌های دودی عقب، آینه تاشو برقی و… برخوردار است. در تیپ TU5 قابلیت کروز کنترل قابل مشاهده بوده و از آن طرف در نسخه‌های جدید XU7 پلاس پارس ELX قابلیت چراغ روشنایی روز نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توقف تولید پژو پارس ELX TU5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر