coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی مخصوص بیمارستان‌ها توسط گوگل معرفی شد

گوگل از هوش مصنوعی مخصوص بیمارستان‌ها رونمایی کرد. این طرح شاید یکی از بهترین طرح‌های گوگل باشد که از دو جنبه خاص مورد توجه قرار خواهد گرفت.

هوش مصنوعی مخصوص بیمارستان‌ها توسط بخش ابری گوگل معرفی شد. گوگل مدت‌هاست که درحال تقویت بخش جستجو خود و دیگر بخش‌های پلتفرم خود است که به‌ویژه برای سازمان‌ها بسیار کارآمدند. یکی از این پلتفرم‌های شناخته شده، Vertex AI Search است که در اختیار سازمانه‌ها و بخش‌ها مختلف قرار گرفته است. اما یکی دیگر از فعالیت‌های غول جستجوی جهان، مدل هوش مصنوعی جدیدی است که در اختیار بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت و  از دو جنبه اصلی حائزاهمیت است.

بیشتر بخوانید: کمپانی OpenAI یک تراشه اختصاصی هوش مصنوعی می‌سازد

هوش مصنوعی مخصوص بیمارستان‌ها توسط گوگل معرفی شد

تازه‌ترین محصول این پلتفرم مربوط به توانمندی‌های جدیدی در Vertex AI است که به طور ویژه برای سازمان‌های درمانی و علوم زیستی طراحی شده است. این امکانات جدید با استفاده از توانمندی‌های Vertex AI منابع اطلاعاتی را جستجو کرده و سازمان‌ها از طریق آن می‌توانند اطلاعات درمانی را جستجو و مستندات بیماران را مطالعه کنند.

این قابلیت‌ها برای بخش درمان ارزشمند است. افزایش دقت جستجو برای داده‌های یک اکوسیستم سازمانی و داده‌های موجود در EHR (مستندات الکترونیکی درمانی) می‌تواند روند کار بخش درمان را بهبود بخشیده و فرایند مراقبت‌های درمانی را تسریع کند. برای مثال، یک پزشک می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی مستندات بیمار را جستجو کرده و علاوه بر بررسی سابقه درمانی او، دیگر اطلاعات طرح مراقبتی بیمار را مشاهده کند.

تکنولوژی گوگل کلود از دو جنبه خاص حائز اهمیت است. اول، این محصول به عنوان یک طرح کارآمد با کاربری ساده طراحی شده که یعنی سازمان‌ها می‌توانند از مدل‌های یادگیری ماشینی با حداقل مهارت و تجربه استفاده کنند. بعلاوه، این محصول قابلیت‌های تعامل‌پذیری را در خود جای داده تا سازمان‌ها بتوانند در منابع اطلاعات متعددی، از تذکر‌های درمانی تا داده‌های ساختاربندی نشده در مستندات بیمار، را بررسی و جستجو کنند.

شرکت care.AI نیز امروز از همکاری با گوگل و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد گوگل کلود در پلتفرم Smart Care Facility خود خبر داد که قرار است به مدیریت تاسیسات درمانی و مراقبت از بیمار کمک کند.

هدف اصلی این پلتفرم این است که تاسیسات درمانی با استفاده از حسگر‌های هوشمند محیطی care.AI به یک محیط «خودآگاه» تبدیل شده و اطلاعات لحظه‌ای، مراقبت مجازی با کمک هوش مصنوعی و تولید دیگر چشم‌انداز‌های مبتنی بر اطلاعات را در اختیار تیم‌های مراقبت و نظارت بر بیمار بگذارد. پلتفرم Smart Care Facility را می‌توان برای کارهایی مثل چکیده‌ی طرح درمان، نکات ترخیص و دیگر کاغذبازی‌های مربوط به تیم درمان نیز استفاده کرد.

چاکری تولتی، مدیرعامل Care.AI می‌گوید همکاری با گوگل کلود و استفاده از تکنولوژی آنها، تحقق تاسیسات هوشمند درمان را یک گام به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند زیرا استفاده از قدرت هوش مصنوعی راهکار‌های تازه‌ای برای تحلیل داده، ارائه چشم‌انداز و کمک به مراقبت را ممکن می‌سازد.

آشیما گوپتا، رئیس استراتژی و راهکار‌های درمانی گوگل کلود، می‌گوید «care.ai در تلاش است تا یک محیط ساده، کارآمد و انسانی‌تر را با ارائه اطلاعات مربوطه به پرستاران در اختیار مشتریان بگذارد، هدف آنها تنها کمک به مراقبت از بیمار نیست؛ آنها می‌خواهند آنچه در جهان و با استفاده از منابع محدود درمان امکان‌پذیر را توسعه دهند. چنین تغییری بسیار حائز اهمیت است.»

همکاری گوگل کلود با این شرکت ابری در عمل برای بخش درمان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و گوگل کلود نیز با روندی که در پیش گرفته در آینده قابلیت‌ها و توانمندی‌های بیشتری را بر مبنای هوش مصنوعی مولد عرضه می‌کند و باید در انتظار ابزارهای بیشتری برای حوزه درمان باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معرفی هوش مصنوعی مخصوص بیمارستان‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر