;
coinex

گوگل از امروز به طور پیشفرض استفاده از Passkey را پیشنهاد می‌کند

گوگل بالاخره روند پیشنهاد استفاده از Passkey را به جای رمز عبور شروع کرد. با این شیوه امنیتی دیگر نیازی به رمز عبور و حفظ کردن آن ندارید.

استفاده از Passkey جدیدترین و امنیتی‌ترین سیستم حفاظت از اطلاعات است که شرکت‌های بزرگ فناوری مدتی می‌شود که این سیستم را جاگیزین شیوه‌های قبلی خود کرده‌اند. گوگل نیز با دانستن این موضوع از امروز پیشنهاد استفاده از این سیستم امنیتی جدید را برای کاربران خود در همه پلتفرم خود ارسال می‌کند. اما کاربران در انتخاب این روش و روش قدیم حق انتخاب دارند و می‌توانند کار خود را با شیوه قبلی پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز 11 فعال شد

استفاده از Passkey از همین حالا پیشنهاد می‌شود

گوگل در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که از امروز به‌صورت پیش‌فرض از تمام اکانت‌های شخصی می‌خواهد تا Passkey بسازند و از این فناوری استفاده کنند. این شرکت مدعی است که استفاده از این فناوری در مقایسه با رمزهای عبور قدیمی، سرعت شما را 40 درصد افزایش می‌دهد.

فناوری Passkey چند وقت پیش به سرویس‌های گوگل اضافه شده بود، اما کاربران باید به‌صورت دستی آن را فعال می‌کردند. حالا با تغییر امروز، افراد دیگر لازم نیست در منوهای تنظیمات گوگل به‌دنبال این ویژگی بگردند و می‌توانند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند و Passkey بسازند.

استفاده از Passkey از همین حالا پیشنهاد می‌شود

البته اگر کاربران بخواهند، همچنان می‌توانند با رمزهای عبور قدیمی خود وارد اکانت گوگل خود شوند. برای این کار کافی است به این صفحه بروید و گزینه Skip password when possible را غیرفعال کنید.

تاکنون بارها درباره معایب استفاده از رمز عبور حرف زده شده است. فناوری Passkey تلاشی از سوی شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری برای جایگزین‌کردن رمزهای عبور است. برای مثال، در صورت فعال‌سازی این فناوری، هر زمان که بخواهید وارد اکانت گوگل خود شوید، کافی است با حسگر اثرانگشت، تشخیص چهره یا پین در موبایل یا لپ‌تاپ این کار را انجام دهید.

به عبارت دیگر، Passkey نیاز به ورود رمز عبورهای مختلف برای حساب‌های مختلف را حذف کرده و تنها از طریق یک روش احراز هویتی مرکزی شما را وارد حساب‌های کاربری‌تان می‌کند. این فناوری علاوه بر گوگل، توسط مایکروسافت، اپل، واتس‌اپ و چند شرکت بزرگ دیگر هم پذیرفته شده و در بسیاری از سرویس‌ها درحال پیاده‌سازی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از Passkey به جای رمز عبور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر