;
coinex

گوگل برای اینکه موتور جستجوی پیشفرض آیفون باشد سالانه 20 میلیارد دلار پرداخت می‌کند!

براساس گزارشی از سوی مؤسسه‌ای تحقیقاتی، گوگل جهت حفظ جایگاه خود به‌عنوان موتور جستجوی پیشفرض آیفون سالانه 18 تا 20 میلیارد دلار پول به اپل می‌پردازد.

هم‌اکنون سال‌هاست که از قرارداد جنجالی اپل و گوگل می‌گذرد تا گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیشفرض آیفون انتخاب شده باشد. باوجود آنکه رسانه‌های گوناگون بارها به این قرارداد اشاره داشتند، اما، تاکنون مشخص نبود که گوگل سالانه چه مبلغی به اپل می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: گوگل دست‌بردار نیست: تمسخر نحوه تبلیغ آیفون توسط اپل

قرارداد گوگل و اپل برای موتور جستجوی پیشفرض آیفون

در سال 2021، طبق تخمین تحلیلگران گوگل به‌نظر سالانه 10 میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کرد تا جایگاهش به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض آیفون حفظ شود. مؤسسه مالی Bernstein طی گزارشی جدید اعلام کرده که هم‌اکنون، ارزش قرارداد گوگل با اپل سالانه بین 18 تا 20 میلیارد دلار است.

موتور جستجوی پیشفرض آیفون

افشای جزئیات قرارداد اپل و گوگل در پی پرونده‌ای صورت گرفت که وزارت دادگستری ایالات متحده علیه گوگل به جریان انداخت. طبق ادعای وزارتخانه، گوگل رفتار ضدرقابتی داشته و با پرداخت مبالغ هنگفت، جهت حذف رقبایش گام برمی‌دارد. در جریان جلسه‌ دادگاه وزارت دادگستری و گوگل مشخص شد که مایکروسافت در سال 2020 قصد داشته تا موتور جست‌و‌جوی بینگ را به اپل بفروشد؛ بااین‌حال اپل در‌نهایت تصمیم به پایبندی به قراردادش با گوگل گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری رجیستر، چنانچه دادگاه در‌نهایت به‌نفع وزارت دادگستری آمریکا حکم دهد، احتمالاً قرارداد 20 میلیارد دلاری اپل و گوگل فسخ می‌شود. براساس آمار Bernstein، گوگل سالانه 14 تا 16 درصد از سود عملیاتی اپل را تأمین می‌کند. این آمار طبق اسناد عمومی اپل و بررسی هزینه‌های TAC گوگل کسب شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرداخت پول به اپل بابت موتور جستجوی پیشفرض آیفون از سوی گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر