;
coinex

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 ؛ راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 از سیستم پردازشی عالی بهره می‌برد و امکاناتی مناسب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی به شما کمک می‌کنیم که گزینه‌ای منناسب را پیدا کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

امروزه به دلیل توسعه نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی، افراد بیشتری به حوزه برنامه‌نویسی علاقه‌مند شدند. به همین دلیل، نیاز افراد به خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی با قیمت مناسب بیشتر شده است.

همان‌طور که می‌دانید، لپ تاپ‌هایی که برای کار برنامه‌نویسی مناسب هستند، باید سیستم پردازشی قدرتمندی داشته باشند؛ از این رو، معمولا با این لپ تاپ ها می‌توان برخی عناوین گیمینگ را هم به‌راحتی اجرا کرد. به همین دلیل، در این مقاله به معرفی بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و گیمینگ نیز می‌پردازیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2023

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

قبل از معرفی بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی 2023 بد نیست به نکاتی اشاره کنیم که قبل از خرید این لپ تاپ‌ها باید از آنها اطلاع داشته باشید. لپ تاپ‌هایی که برای برنامه نویسی مناسب هستند باید صفحه نمایش، پردازنده مرکزی، کارت گرافیک، حافظه داخلی و حافظه رم قدرتمندی داشته باشند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

صفحه نمایش

یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و گیمینگ باید به آن توجه کنید، صفحه نمایش باکیفیت است. البته، وجود صفحه نمایش باکیفیت ربطی به حوزه کاری ندارد و هر لپ تاپی که نمایشگر شفاف و باکیفیتی داشته باشد، باعث بهبود دید کاربران می‌شود. افرادی که در حوزه برنامه نویسی فعالیت می‌کنند، ممکن است ساعت‌ها مشغول کدنویسی باشند. اگر صفحه نمایش یک لپ تاپ، کیفیت خوبی نداشته باشد، باعث خسته شدن چشم‌ها و حتی ضعیف شدن آن‌ها می‌شود.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

اگر می‌خواهید لپ تاپ شما، صفحه نمایش مناسبی داشته باشد، بهتر است لپ تاپی انتخاب کنید که دارای یکی از رزولوشن‌های FHD ،QHD یا 4K باشد. لپ تاپی که رزولوشن باکیفیتی دارد، محتوا را با وضوح بالاتری نمایش می‌دهد و چشم‌ها را کمتر خسته می‌کند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم صفحه نمایش، میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ است. میزان روشنایی نمایشگر یک لپ تاپ ارتباط مستقیمی با چشم‌ها دارد. اگر روشنایی لپ تاپ شما پایین باشد، ممکن است که چشم‌های شما در برخورد با صفحه نمایش به زودی خسته و اذیت شوند.

سومین ویژگی که در خصوص صفحه نمایش باید به آن توجه کنید و در اولویت قرار دهید، پنل صفحه نمایش است. امروزه صفحه نمایش لپ تاپ‌ها از نوع IPS هستند و می‌توانند برای دید کاربران پنل خوبی باشند. با این نوع پنل‌ها می‌توانید رنگ‌ها را به طور جذاب و باکیفیت مشاهده کنید. برخی از بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی 2023 دارای پنل آمولد هستند که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند رنگ‌ها را با جذابیت بالا برای مخاطبان خود به نمایش بگذارند.

CPU

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی نقش موثری دارد، وجود پردازنده مرکزی قوی است. همان‌طور که می‌دانید، پردازنده قوی، مغز کامپیوتر یا لپ تاپ است. اگر یک لپ تاپ دارای پردازنده قدرتمند باشد، قابلیت این را دارد که برنامه‌های سنگین را به خوبی اجرا کند. برنامه نویسان برای اجرای کدهای خود نیاز به نصب برنامه‌های سنگین دارند، پس برای اجرای این برنامه‌ها لازم است که لپ تاپ شما از پردازنده قوی پشتیبانی کند تا بتواند به راحتی و بدون هیچ مشکلی آن‌ها را اجرا کند.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

 حافظه داخلی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 نقش مهمی دارد، میزان حافظه داخلی است. علاوه بر میزان حافظه داخلی، بهتر است نوع حافظه لپ تاپ را نیز در نظر بگیرید. لپ تاپ‌هایی که حافظه آنها از نوع SSD است، سرعت بیشتری دارند. افرادی که در حوزه برنامه نویسی فعالیت می‌کنند، برای اجرای برنامه‌های خود به لپ تاپی نیاز دارند که سرعت بیشتری در اجرای برنامه‌ها داشته باشد.

برای اجرای پروژه‌های مختلف در لپ تاپ ممکن است مجبور شوید که چندین برنامه را به طور همزمان باز نگه دارید. اگر ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی کم باشد، دستگاه شما نمی‌تواند برنامه‌ها را به‌خوبی اجرا کند. پس بهتر است لپ‌تاپی خریداری کنید که حافظه آن ظرفیت بالایی داشته باشد.

حافظه رم

حافظه رم به اجرا و پردازش سریع‌تر کمک می‌کند. اگر بخواهیم بگوییم که برای اجرای برنامه‌های لپ‌تاپ به چند گیگابایت حافظه رم نیاز است، می‌توان گفت که شما حداقل به 8 گیگابایت رم نیاز دارید تا بتوانید برنامه‌های خود را بدون کاهش سرعت اجرا کنید.

پس از بررسی ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های مناسب برنامه‌نویسی، به معرفی برخی از بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی 2023 می‌پردازیم. علاوه‌براین، می‌توانید گزینه مورد نظر خود را در فهرست بهترین لپ تاپ های 2023، بهترین لپ تاپ های لنوو 2023 و بهترین لپ تاپ های ایسوس 2023 را نیز بررسی کنید. علاوه‌براین، ممکن است بتوانید لپ تاپ دلخواه خودتان را در لیست بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 و بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023 نیز پیدا کنید.

لپ تاپ ام اس آی Summit E16 Flip A12UCT

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023
  • صفحه نمایش: 16 اینچی IPS با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل
  • پردازنده: Intel Core i7 -1195G7
  • گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3050
  • رم: 32 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD
  • وزن: 1.9 کیلوگرم

لپ تاپ SSummit E16 Flip A12UCT یکی از دستگاه‌های خوبی است که در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 باید به آن اشاره کنیم. این لپ‌تاپ توانایی این را دارد که برنامه‌ها را با وضوح QHD و با بالاترین تنظیمات اجرا کند.

پردازنده قوی Intel Core i7 -1195G7 و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3050 باعث شده است که این لپ‌تاپ، آنچه از بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و گیمینگ انتظار دارید را در اختیار شما قرار دهد. وزن این لپ‌تاپ قدرتمند حدود 1.9 کیلوگرم است و همچنین باتری 82 وات آن، توانایی این را دارد که بتواند با یک بار شارژ شدن تا 11 ساعت دوام بیاورد.

این محصول با نمایشگر 16 اینچی و وضوح 2560 در 1600 پیکسل قدرت این را دارد که محتوا را با کیفیت بالایی به نمایش بگذارد. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این دستگاه، 165 هرتز است.

لپ تاپ اچ‌ پی Victus 15-FA0031DX

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

  • صفحه نمایش: 15.6 اینچی IPS LSD با رزولوشن FHD
  • پردازنده: Intel Core i5 12450H
  • گرافیک: GEFORCE GTX1650
  • رم: 8 گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: 512 گیگابایت SSD
  • وزن: 2.2 کیلوگرم

اگر به‌دنبال بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی با قیمت مناسب هستید، لپ تاپ اچ‌ پی مدل Victus 15-FA0031DX می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این لپ‌تاپ با وجود پردازنده قوی و کارت گرافیک خوب ارزش خریدن دارد. لپ‌تاپ اچ پی مدل Victus 15-FA0031DX از پردازنده Intel Core i5 12450H و پردازنده گرافیکی GEFORCE GTX1650 بهره می‌برد و برای کار برنامه‌نویسی مناسب است. این لپ تاپ با حافظه 512 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی توانایی این را دارد که علاوه بر برنامه‌نویسی، برای کارهای گرافیکی نیز موثر باشد.

یکی از جذابیت‌های این محصول، وجود نمایشگر 15.6 اینچی آن است. این لپ‌تاپ اچ پی با پنل IPS LCD قابلیت این را دارد که تصاویر و ویدیوها را با بهترین کیفیت به نمایش بگذارد. وزن این لپ تاپ حدود 2.2 کیلوگرم است که می‌توانید آن را به راحتی حمل کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i5

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i3

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

  • صفحه نمایش: 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FULL HD
  • پردازنده یا :CPU Intel Core i5 12450H
  • گرافیک یا :GPU NVIDIA مدل GEFORCE RTX 3050
  • رم: 16گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD
  • وزن: 2 کیلوگرم

لپ‌تاپ دیگری که باید در فهرست بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 به آن اشاره کنیم، لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 است که کارهای گرافیکی هم مناسب خواهد بود. این لپ‌تاپ با وزن بیش از 2 کیلوگرم، از صفحه‌نمایش 15.6 اینچی IPS بهره می‌برد و همچنین تصاویر را با وضوح FULL HD به نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که گفتیم، یکی از مواردی که برای خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و گیمینگ اهمیت دارد، حافظه داخلی و حافظه رم لپ‌تاپ است. این لپ‌تاپ حافظه داخلی 512 گیگابایت و حافظه رم 16 گیگابایت دارد که از قابلیت ارتقا نیز پشتیبانی می‌کند. IdeaPad Gaming 3  برای اجرای برنامه‌های سنگین از پردازنده Intel Core i5 12450H و پردازنده گرافیکی NVIDIA مدل GEFORCE RTX 3050 استفاده می‌کند. شرکت لنوو برای این مدل لپ‌تاپ خود، باتری 45 وات سه سلولی در نظر گرفته است که قابلیت تعویض ندارد.

لپ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05

لپ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05

  • صفحه نمایش: 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FULL HD
  • پردازنده یا :CPU Intel Core i7 1165G7
  • گرافیک یا :GPU GeForce MX450 GDDR6
  • رم: 16گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD
  • وزن: 1.66 کیلوگرم

اگر می‌خواهید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی با قیمت مناسب را خریداری کنید که قابلیت‌های خوبی داشته باشد، لنوو Ideapad 5 15ITL05 برای شما مناسب خواهد بود. این لپ‌تاپ با وضوح FULL HD می‌تواند تصاویر باکیفیتی را پیش روی کاربران خود قرار دهد. این محصول با پردازنده Intel Core i7 1165G7 و پردازنده گرافیکی GeForce MX450 GDDR6 تمام برنامه‌های سنگین را به‌خوبی اجرا می‌کند.

نمایشگر 15.6 اینچی این لپ‌تاپ با نرخ نوسازی 60 هرتز عملکرد خوبی دارد و از روکش مات بهره می‌برد. همان‌طور که می‌دانید، نمایشگر مات برای دید کاربران بهتر است، زیرا این‌گونه صفحه نمایش‌ها مانع خستگی چشم‌ها می شوند. حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ 512 گیگابایت است و حافظه رم 16 گیگابایتی هم برای اجرای چندین برنامه به‌صورت همزمان مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i9

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i7

لپ تاپ مک بوک پرو

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

  • صفحه نمایش: 14 اینچی IPS با رزولوشن 3024 در 1964 پیکسل
  • پردازنده: اپل M2 Pro
  • گرافیک: Apple M2 Pro
  • رم: 16گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD
  • وزن: 1.6 کیلوگرم

تراشه قدرتمند مک بوک پرو یکی از دلایلی است که باعث شده این دستگاه را در لیست بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 قرار دهیم. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش 14 اینچی است و برای برنامه‌نویسانی که علاقه به صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تری دارند، می‌تواند گزینه و انتخاب مناسبی باشد.

به لطف پردازنده قوی این لپ‌تاپ می‌توانید برنامه‌ها را به‌خوبی اجرا کنید. حافظه داخلی که در این لپ‌تاپ قرار گرفته، 1 ترابایت است. رم 16 گیگابایتی این دستگاه هم توانایی این را دارد که چندین برنامه را بدون کاهش سرعت انجام دهد.

از دیگر مشخصات مک‌بوک پرو می‌توان به نمایشگر 14 اینچی IPS با رزولوشن 3024 در 1964 پیکسل اشاره کرد. این پنل، رنگ‌های نمایشگر را با قدرت بالایی به نمایش می‌گذارد و این موضوع می‌تواند به دید بهتر کاربران کمک زیادی کند.

لپ تاپ Microsoft Surface Book 2

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

  • صفحه نمایش: 13.5 اینچی IPS با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل
  • پردازنده: اینتل Core i7 8650U
  • گرافیک: GeForce GTX 1050
  • رم: 16 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD
  • وزن: 1.53 کیلوگرم

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس از پردازنده Core i7 8650U و کارت گرافیک GeForce GTX 1050 بهره می‌برد که برای کارهای برنامه‌نویسی، گرافیکی و گیمینگ مناسب است.

این لپ‌تاپ با صفحه نمایش 13.5 اینچی IPS انتخاب خوبی برای برنامه‌نویسان است و رنگ‌ها را با جذابیت بالا به نمایش می‌گذارد. لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس با حافظه داخلی 512 گیگابایت SSD و رم 16 گیگابایتی می‌تواند چندین برنامه را به‌راحتی و به‌صورت همزمان اجرا کند.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 کدام است؟

لپ‌تاپ MSI مدل Summit E16 Flip A12UCT بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 است. این لپ تاپ از پردازنده Intel Core i7 -1195G7 و رم 32 گیگابایتی بهره می‌برد و با توجه به امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند برنامه‌های سنگین را به‌راحتی اجرا کند.

برای خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 باید به چه مواردی توجه کنیم؟

برای خرید لپ تاپ‌های برنامه نویسی باید به مواردی مانند پردازنده مرکزی، کارت گرافیک، نوع حافظه و نمایشگر آن‌ها توجه کنید. همچنین، بهتر است لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید، قابلیت ارتقای رم و حافظه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر