;
coinex

فناوری لباس پویای شرکت ادوبی معرفی شد؛ آینده صنعت مد چگونه است؟

فناوری لباس پویای شرکت ادوبی توسط این شرکت معرفی شد. شرکت ادوبی با پروژه Primrose خود می‌خواهد تحولی عظیم در صنعت مد و لباس دنیا به وجود آورد.

میوچیا پرادا، طراح مد ایتالیایی، با اشاره به اینکه آنچه می‌پوشید زبان معرفی خود به دنیاست، به واقعیتی عمیق اشاره کرده است. آنچه که ما پوشیده و چگونه خود را به دیگران نشان می‌دهیم، نشانگر سلایق، شخصیت و هویت ماست. در واقع، لباس‌ها و استایل مد می‌توانند یک زبان بی صدا باشند که احساسات و نگرش‌های ما را به دیگران منتقل می‌کنند. حال آخرین فناوری پوشیدنی ادوبی نوید لباس های پویا را می‌دهد که می‌توانند با فشار دادن یک دکمه تغییر کنند!

بیشتر بخوانید: تولید لباس هوشمند جاسوسی توسط ارتش آمریکا ؛ ضبط صدا، تصویر و موقعیت مکانی با لباس!

فناوری لباس پویای شرکت ادوبی

اما در این روزها، فناوری در حال تغییر و تحول است و به طور فزاینده‌ای در زندگی ما نفوذ می‌کند. به همین دلیل، کریستین دیرک، یک دانشمند تحقیقاتی در شرکت ادوبی، در کنفرانس ادوبی مکس امسال، با استفاده از فناوری امروزی، چالش جدیدی را در جهان هنر و مد مطرح کرده است. او پیشنهاد می‌دهد که از فناوری‌های نوظهور مانند واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و پوشیدنی‌ها در طراحی مد استفاده شود. کنفرانس Adobe Max در لس آنجلس گردهمایی سالانه مهندسان، توسعه دهندگان و متخصصان خلاق است که قصد دارد جدیدترین مجموعه برنامه‌های کاربردی و فناوری‌های نوظهور شرکت را به نمایش بگذارد.

دکتر کریستین دیرک، یک دانشمند تحقیقاتی در شرکت ادوبی، با پروژه Primrose توانسته است جمعیت را در طول ارائه به وجد آورد. Primrose یک نوآوری در حوزه فناوری مد است که از صفحه‌های قابل تنظیم، با توان کم و بدون تابش استفاده می‌کند. این صفحات قابل تنظیم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادرند الگوهای ثابت یا پویا را در هر برنامه کاربردی، از جمله لباس‌ها، ایجاد کنند.

فناوری لباس پویای شرکت ادوبی
فناوری لباس پویای شرکت ادوبی

Primrose با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای که توسط دکتر دیرک تحقیق و توسعه شده است، به طور خلاقانه و منحصر به فرد الگوهای متنوعی را در لباس‌ها و سایر محصولات مد ایجاد می‌کند. با استفاده از این صفحات قابل تنظیم، طراحان مد و خالقان محصولات مد می‌توانند الگوها و طرح‌های خلاقانه را به راحتی به زندگی ما اضافه کنند.

پروژه Primrose از تکنولوژی‌های پیشرفته متعددی استفاده می‌کند که به نتایج متنوعی منجر می‌شود. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به منسوجات پوشیدنی، انعطاف پذیر و بدون تابش اشاره کرد که توسط ادوبی استفاده می‌شود. این نوع پارچه‌ها به طراحان و هنرمندان امکان می‌دهد الگوها و طرح‌های تعاملی جدیدی را ایجاد کنند و در نتیجه، مصرف کنندگان را با یک روش جدید برای تعامل با مد و دنیای اطراف آنها آشنا کنند.

با استفاده از این تکنولوژی، کاربران نهایی می‌توانند الگوهای پیشرفته را از طراحان مورد علاقه خود دانلود و استفاده کنند یا حتی الگوهای خود را ایجاد کنند. به عنوان مثال، به جای اینکه باید بروند و یک لباس، پیراهن یا جفت کفش دیگر بخرند، افراد می‌توانند الگوهای مورد نظر خود را از طریق این تکنولوژی دریافت و روی لباس‌ها و محصولات پوشاک خود قرار دهند.

علاوه بر این، این پروژه امکان نمایش محتوایی را که با استفاده از نرم‌افزارهای Adobe Stock، After Effects، Firefly و Illustrator ایجاد شده است، فراهم می‌کند. به طور مثال، طراحان می‌توانند الگوها و طرح‌های تعاملی را با استفاده از این نرم‌افزارها ایجاد کنند و سپس آن‌ها را روی پارچه‌های قابل استفاده و بدون تابش قرار دهند تا به صورت تعاملی نمایش داده شوند. اگرچه این شرکت از یک لباس پویا برای نمایش نوآوری استفاده کرد، اما کاربران نهایی می‌توانند از این فناوری برای کاربردهای مختلف دیگر مانند مبلمان، کیف‌های دستی یا سایر محصولات لباس استفاده کنند.

فناوری لباس پویای شرکت ادوبی
فناوری لباس پویای شرکت ادوبی

با توجه به این تکنولوژی‌ها و کاربردهای آن‌ها، پروژه Primrose به طراحان و هنرمندان امکان می‌دهد ایده‌ها و خلاقیت خود را در طراحی الگوها و طرح‌های تعاملی به کار بگیرند و در عین حال، به مصرف کنندگان یک روش جدید برای تعامل با مد و دنیای اطراف آنها ارائه می‌دهد.

این پروژه تلاشی است که ترکیبی از علاقه دیرک به فناوری و مد را ارائه می‌دهد. دیرک دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است و تجربه گسترده‌ای در زمینه توسعه و کار با فناوری‌های قابل پوشیدن دارد. او همچنین یک خیاط ماهر و استعداد دار است که از مواد و الگوهای مختلف برای ایجاد طرح‌های مد خود استفاده می‌کند.

پروژه Primrose در حال حاضر در مرحله اثبات مفهوم قرار دارد، بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا در آینده برای مصرف کنندگان و طراحان در دسترس خواهد بود یا خیر. با این حال، با توجه به پذیرش اولیه پروژه، حتماً هنوز آخرین طرح‌های مد مبتنی بر فناوری دکتر دیرک را ندیده‌ایم.

با توجه به اینکه پروژه Primrose هنوز در مرحله اثبات مفهوم قرار دارد، منتظر بمانید تا ببینیم آیا این پروژه به عنوان یک محصول قابل دسترس برای عموم مردم و طراحان مد عرضه خواهد شد. اما با توجه به تخصص و استعداد دیرک، احتمالاً نسخه‌های نهایی لباس پویا بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهند بود.

علاوه بر این، Primrose از تکنولوژی بدون تابش استفاده می‌کند که به معنای عدم استفاده از نور یا امواج الکترومغناطیسی است. این ویژگی امکان استفاده از این صفحات قابل تنظیمهر برنامه در نزدیکی بدن را فراهم می‌کند بدون اینکه بهداشت و سلامتی فرد را تهدید کند. به علاوه، این ویژگی موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر مفید Primrose می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد فناوری لباس پویای شرکت ادوبی چیست؟ شما انقلاب در صنعت مد و لباس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر