;
coinex

گوگل فید دیسکاور را به صفحه اصلی موتور جستجوی خود می‌آورد

گوگل قصد آزمایش ویژگی فید دیسکاور در صفحه اصلی موتور جستجوی دسکتاپ خود را دارد؛ این فید نمایانگر اخبار مهم همچون پیش‌بینی آب‌‌وهوا و  نتایج مسابقات ورزشی است.

به‌نظر گوگل مشغول آزمایش ویژگی فید دیسکاور برای صفحه اصلی خود در دسکتاپ بوده که افزون‌بر نوار جستجو، محتوای پیشنهادی و توصیه‌شده را هم به کاربران نشان خواهد داد. «لارا لوین»، سخنگوی گوگل هم طی گفت‌وگویی با وب‌سایت The Verge، با تأیید این تغییر، اعلام کرد که آزمایش فید Discover درحال‌حاضر در هند اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: ساخت تصویر با هوش مصنوعی گوگل بالاخره ممکن شد!

فید دیسکاور در موتور جستجوی گوگل

طبق تصویری که MSPowerUser در گزارش خود منتشر کرده و در ادامه قابل مشاهده است، این فید شامل مواردی همچون اخبار مهم، پیش‌بینی آب‌‌وهوا، نتایج مسابقات ورزشی و اطلاعات سهام سه شرکت می‌شود. البته این نخستین مرتبه‌ای نیست که گوگل این ویژگی را عرضه می‌کند؛ غول موتور جستجو پیش‌تر در سال 2018 فید Discover را به صفحه اصلی برنامه موبایل خود در ایالات‌متحده افزود.

فید دیسکاور

همان‌طور که MSPowerUser در گزارش خود ذکر کرده، رابط آزمایشی گوگل شباهت فراوانی به ویژگی مشابه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت دارد که فهرستی طولانی از اخبار و اطلاعات دیگر را به کاربران نمایش می‌دهد. درحالی‌که رابط کاربری سنتی و بسیار ساده گوگل به‌نظر از طرفداران خاص خود برخوردار بوده، اما حالا پس از گذشت بیش از یک دهه از راه‌اندازی آن، احتمالاً افراد فراوانی وجود داشته باشند که دیگر از صفحه اصلی این موتور جستجو بازدید نمی‌کنند و برای جستجوهای خود از روش‌های میانبر، مانند تایپ کلمه موردنظر در نوار URL مرورگر بهره می‌برند. لذا افزودن ویژگی فید دیسکاور می‌تواند میزان بازدید کاربران از صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل را افزایش دهد.

غول موتور جستجو در گذشته هم این ویژگی را برای صفحه اصلی خود در دسکتاپ مورد آزمایش قرار داده بود. سال پیش طی گزارشی آزمایش ردیفی از کارت‌های ویجت‌مانند در صفحه اصلی آن دیده شده بود که ترکیبی مشابه از اخبار، پیش‌بینی آب‌و‌هوا و اطلاعات سهام را به کاربران عرضه می‌کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص آزمایش فید دیسکاور در صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر