;
coinex

صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی از آمریکا به ایران ممنوع شد

دولت بایدن قصد اعمال محدودیت‌های بیشتری برای صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی از آمریکا به ایران دارد و در این راستا نام چین و روسیه هم در کنار ایران قرار دارد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، قوانین محدودیت صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی که از 30 روز دیگر اجرایی خواهد شد، شامل طیف وسیع‌تری از تراشه‌های پیشرفته و ابزارهای تراشه‌سازی شده که در نهایت به ممنوعیت صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی از آمریکا به ایران و روسیه اشاره دارد. همچنین «مور تردز» و «بایرن» طراحان تراشه چینی را هم در لیست سیاه قرار داده است. این عمل درواقع بخشی از مجموعه اقداماتی بوده که دولت چین را از دستیابی به فناوری‌های نوین چین و قدرتمندتر کردن ارتش خود باز می‌دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ممنوعیت صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی از آمریکا به ایران

اقدامات جدید حاکی از تلاش جدی دولت بایدن جهت ایجاد مانع در روند ورود تراشه و ابزارهای تراشه سازی به چین است. با این حال، نگرانی‌ها در مورد استفاده از فناوری آمریکا به‌منظور نوین‌سازی ارتش چین همچنان وجود دارد. در همین راستا، سخنگویی در سفارت چین اعلام کرد دولت کشورش به شدت مخالف محدودیت‌های جدید است.

بنابر اعلام جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا، اقدامات جدید شکاف‌ها در قوانینی را که در اکتبر 2022 میلادی اعلام شدند و احتمالاً حداقل به صورت سالانه به‌روزرسانی خواهند شد را رفع می‌کند.

صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی از آمریکا به ایران

وی با تاکید بر آنکه آمریکا در صدد ایراد ضربه اقتصادی به چین نیست، عنوان کرد: «هدف قانون جدید محدودسازی دسترسی چین به نیمه رساناهای پیشرفته‌ای است که می‌تواند به دستاوردهایی در زمینه هوش مصنوعی و رایانه‌های پیچیده منجر شود که در چین کاربردهای نظامی دارند.» این درحالی است که چین همچنان مشغول واردات نیمه رساناهای آمریکایی به ارزش چند صد میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی از آمریکا به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر