;
coinex

اولین فضانورد هند در سال 2040 به ماه می‌رود

براساس برنامه فضایی کشور هند، باید منتظر اعزام اولین فضانورد هند به کره ماه تا سال 2040 باشیم که گامی بزرگ در فعالیت‌های فضایی هند محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر هند خواستار راه‌اندازی ایستگاه فضایی بومی این کشور به نام «ایستگاه بهارتیا آنتاریکسا» (Bhartiya Antariksha) به‌معنای «ایستگاه فضایی هند» تا سال 2035 از وزارت فضایی خود شده تا پنج سال بعد اولین فضانورد هند را هم به ماه ارسال کند. به‌نظر برنامه‌های بلندپروازانه‌تر هند پس از فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر چاندرایان-3 در سطح ماه، کماکان ادامه داشته و حالا ظاهراً تصمیم دارد تا فعالیت‌های فضایی خود را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. در همین راستا، هند قصد دارد تا نخستین فضانورد خود را تا سال 2040 به ماه اعزام کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اعزام اولین فضانورد هند به ماه

در همین جهت، دپارتمان فضایی هند، نقشه راهی به‌منظور سفر به ماه و اکتشافات فضایی طراحی می‌کند که شامل توسعه نسل بعدی سامانه پرتاب و سفرهای فضایی خواهد شد. ساخت سکوی پرتاب جدید، ساخت آزمایشگاه‌های سفر انسان به ماه و فناوری‌های مرتبط در این زمینه ازجمله فعالیت‌هایی بوده که این کشور مشغول کار بر روی آن‌ها است.

اولین فضانورد هند

در ابتدا، هند برنامه داشت تا در سال 2022 ایستگاه فضایی خود را راه‌اندازی کند. این ایستگاه فضایی قرار بود از سوی سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) مدیریت شود. بااین‌حال، این طرح به‌علت بروز برخی مسائل فنی و همه‌گیری کرونا با مشکلاتی مواجه شد و به تعویق افتاد. دولت هند خبر داده که حدود 20 آزمایش اصلی به‌عنوان قسمتی از این برنامه، مدنظر قرار داده است که شامل سه مأموریت بدون سرنشین می‌شود.

انتظار می‌رود هند پیشرفت مأموریت فضایی «گاگانیان» در ارتباط با ایستگاه فضایی را به‌شکل جدی‌تری ارزیابی کند. این پروژه که انتظار می‌رود در سال 2025 به‌سمت عملیاتی شدن گام بردارد، قصد دارد سه خدمه را به مدت سه روز به مداری در فاصله 250 مایلی (400 کیلومتری) ارسال کند. نخستین پرواز نمایشی Crew Escape System Test Vehicle برای این هفته برنامه‌ریزی شده است.

بی‌شک چنین برنامه‌هایی می‌تواند فرصت‌های جدیدی در حوزه فضانوردی هند فراهم آورد. همچنین راه را برای حضور برخی شرکت‌های خصوصی در حوزه فضا در این کشور هموار سازد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعزام اولین فضانورد هند به ماه تا سال 2040 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر