;
coinex

یدک‌کش فضایی بلو رینگ توسط بلو اوریجین رونمایی شد

در ادامه برنامه‌های بلندپروازانه جف بزوس در زمینه تکنولوژی فضایی، شاهد رونمایی از جدیدترین نسل یدک‌کش فضایی بلو رینگ (Blue Ring) یا حلقه آبی هستیم.

بلو اوریجین جهت حضور پررنگ‌تر در حوزه برنامه‌های فضایی، روی نسل جدیدی از یدک‌کش‌های فضایی با نام Blue Ring مشغول کار است. رونمایی از «حلقه آبی» یا همان Blue Ring دوباره پرده از بلندپروازی‌های «جف بزوس» در حوزه برنامه‌های فضایی بر می‌دارد. طبق بیانیه مطبوعاتی بلو اوریجین، یدک‌کش فضایی بلو رینگ با هدف ارتقای قابلیت‌های این شرکت در زمینه فضا و تلاش جهت گسترش حضور در این حوزه توسعه یافته و کماکان در مسیر بهینه‌سازی است. در حقیقت این یدک‌کش یک پلتفرم پیشرفته فضایی جهت تدارکات و تحویل محموله‌های مداری است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رونمایی از پروژه یدک‌کش فضایی بلو رینگ

طبق مواردی که پیش‌تر ادعا شده به‌نظر فضاپیمای حلقه آبی در مدار متوسط زمین، منطقه سیسلونار قمری بین زمین و ماه و حتی فراتر از آن هم جهت پشتیبانی از مأموریت‌های مختلف وارد میدان خواهد شد. این شرکت ساخت یدک‌کش فضایی بلو رینگ نسل بعدی را به‌منظور ارائه سرویس‌های سرتاسری از جمله میزبانی، حمل‌ونقل، سوخت‌گیری و تدارکات در دستور کار خود قرار داده است. این یدک‌کش باید بتواند محموله‌های بیش از 3 تن را حمل کند، درحالی‌که مانور بی‌نظیری در فضا از خود نشان می‌دهد.

یدک‌کش فضایی بلو رینگ

این یدک‌کش جدید این قابلیت را ارائه خواهد داد تا مشتریان شرکت بتوانند به‌راحتی به مدارهای مختلف دسترسی یابند، درعین‌حال به داده‌های حیاتی نیز دست پیدا کنند و از انجام مأموریت‌های موفقیت‌آمیز اطمینان بیابند.

بلو اوریجین ابراز امیدواری کرده که با Blue Ring بتواند مشتریان تجاری و دولتی را جذب کند. بلو اوریجین که از سوی جف بزوس تأسیس شد، حالا فرصت‌های جدیدی پیش روی خود می‌بیند و از تشکیل واحدی تجاری با نام In-Space Systems خبر داده است.

«پل ایبرتز»، معاون ارشد سیستم‌های فضایی بلو اوریجین، طی بیانیه مطبوعاتی این شرکت بیان داشته است: «حلقه آبی به دو مورد از دشوارترین چالش‌ها در پروازهای فضایی امروز پاسخ می‌دهد: رشد زیرساخت‌های فضایی و افزایش تحرک در مدار».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص یدک‌کش فضایی بلو رینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر