;
coinex

رکورد مسموم‌ترین هوای جهان به نام دهلی‌نو ثبت شد

دهلی‌نو رکورد مسموم‌ترین هوای جهان را به نام خود ثبت کرد. هوای پایتخت هندوستان درحال حاضر مستعد بیماری‌های خطرناکی از جمله بیماری‌های ریوی است.

رکورد مسموم‌ترین هوای جهان به نام دهلی‌نو ثبت شد. با وجود اینکه به فصل جشنواره‌های هندو نزدیک می‌شویم، آمارهای جدید از میان 110 شهر آلوده نشان می‌دهد که پایتخت هندوستان آلوده‌ترین هوا را به خود اختصاص داده و این آلودگی بسیار خطرناک توصیف شده است. البته پایتخت اقتصادی هند (بمبئی) نیز در لیست 110 شهر قرار دارد و نشان می‌دهد جمعیت زیاد چیزی جز بروز بیماری‌های خطرناک در سطح شهر ندارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رکورد مسموم‌ترین هوای جهان به نام دهلی‌نو ثبت شد

به گزارش تکراتو و به نقل از ایرنا؛ «گوپال رای» وزیر ایالتی محیط زیست دهلی نو گفت:

در دو هفته آینده وضعیت جشنواره‌ها شامل آتش‌سوزی دوشهرا، دیپاوالی و آتش زدن مزارع برای کنترل هوای پایتخت بسیار مهم است.

دهلی در حالی مسوم‌ترین هوای جهان را به ثبت رسانده است که عواملی مانند سوزاندن کلش (باقیمانده محصول مزارع بعد از برداشت)، آلودگی ناشی از وسایل نقلیه قدیمی، ساخت و ساز شهری و نیروگاه‌های زغال سنگ از عوامل این آلودگی خطرناک هستند.

رکورد مسموم‌ترین هوای جهان به نام دهلی‌نو ثبت شد

شاخص کیفیت هوای پایتخت هند اوایل روز دوشنبه به ۳۴۶ رسید که بالاترین میزان در بین ۱۱۰ شهر جهانی است که توسط ایر آی کیو (IQ Air) سنجیده شده‌اند.

بلومبرگ گزارش داد، بمبئی، پایتخت اقتصادی هند نیز در شاخص آلودگی هوا عدد ۱۷۷ را ثبت کرده است.

کاهش کیفیت هوای دهلی در حالی رخ می‌دهد که کمیته فرعی کمیسیون مدیریت کیفیت هوا (CAQM) از برنامه اقدام ۱۱ ماده‌ای مطابق با مرحله دوم برنامه اقدام واکنش درجه بندی شده (GRAP) استفاده می‌کند. این برنامه به طور مرحله‌ای اجرا می‌شود که شامل مراحلی مانند ممنوعیت فعالیت‌های ساخت‌وساز، بستن موسسات آموزشی است و به شدت آلودگی بستگی دارد.

«آنجو گوئل» پژوهشگر کیفیت هوا در موسسه انرژی و منابع هند، به بلومبرگ گفت:

علت این آلودگی کاهش دما و سرعت کم باد است که بر پراکندگی آلودگی تأثیر می‌گذارد.

بر اساس داده‌های ایر آی کیو، ذرات معلق (کوچکتر از ۲.۵ میکرون) به عدد ۲۹۶ میکروگرم در هر متر مکعب رسیده است که تقریباً ۲۰ برابر سطح توصیه شده سازمان جهانی بهداشت یعنی ۱۵ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رکوردشکنی دهلی‌نو به عنوان مسموم‌ترین هوای جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر