;
coinex

آغاز تحقیقات ضدانحصار علیه گوگل در ژاپن!

پس از آغاز تحقیقات ضدانحصار علیه گوگل در آمریکا، حالا ژاپن نیز در یک اقدام مشابه تحقیقات گسترده علیه کسب‌و‌کار موتور جست‌و‌جوی گوگل را شروع کرده است.

طی ماه‌های گذشته، نهادهای رگولاتوری اروپا و ایالات متحده علیه کسب‌و‌کار موتور جست‌و‌جوی گوگل تحقیقاتی رو شروع و غول آمریکایی صنعت فناوری را به انحصارگرایی متهم کرده‌اند. گفتنی است که گوگل هر سال قسمت بزرگی از درآمدش را توسط تبلیغات موتور جست‌و‌جو کسب می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تحقیقات ضدانحصار علیه گوگل در ژاپن

هم‌اکنون رویترز طی گزارشی اختصاصی خبر از آغاز تحقیقات ضدانحصار علیه گوگل توسط نهاد ناظر بر رقابت در بازار ژاپن، داده تا احتمال نقض قوانین ضدانحصار را در حوزه خدمات جست‌و‌جوی وب مورد بررسی قرار دهد. درواقع گزارش‌های تأییدنشده مدعی شده‌اند که گوگل به تولیدکنندگان گوشی اندرویدی گفته تا چنانچه موتورهای جست‌و‌جوی متفرقه مانند بینگ را روی دستگاه خود نصب نکنند، بخشی از درآمد موتور جست‌و‌جوی خودش را به این شرکت‌ها خواهد داد.

تحقیقات ضدانحصار علیه گوگل

کمیسیون تجارت منصفانه‌ ژاپن (JFTC) نیز مدعی شده که اگر گوگل شرکت‌های مختلف را به پشتیبانی‌نکردن از موتورهای جست‌و‌جوی متفرقه اجبار کند، قوانین سرزمینیِ این کشور را نقض کرده و باید جریمه شود.

این در حالی است که پرونده کسب‌و‌کار جست‌و‌جوی گوگل در آمریکا بسیار خبرساز شده است. وزارت دادگستری این کشور اعلام کرده که گوگل توسط امضای قرارداد چند میلیارد دلاری با اپل با محوریت آیفون، رقابت را به‌صورت نابرابری دنبال می‌کند. این پرونده همچنان در جریان است، بااین‌حال به‌دستور قاضی، جزئیات آن رسانه‌ای نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آغاز تحقیقات ضدانحصار علیه گوگل در ژاپن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر