;
coinex

هدف‌گذاری جدید دولت سیزدهم؛ شرکت مخابرات موظف است 7 میلیون ظرفیت فیبر نوری ایجاد کند

باتوجه به برنامه دولت سیزدهم در خصوص توسعه اینترنت و فراهم‌سازی 20 میلیون پوشش فیبر نوری، شرکت مخابرات متعهد به ایجاد 7  میلیون ظرفیت فیبر نوری شد.

دولت سیزدهم برنامه توسعه اینترنت مبتنی بر فیبر نوری را با جدیت دنبال می‌کند و به‌منظور ایجاد 20 میلیون پوشش فیبر نوری تا پایان دولت برنامه‌ریزی کرده است. طبق آخرین آمار مربوط به طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، تا به امروز 3 میلیون و 638 هزار خانوار تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار گرفته‌اند. از طرفی تعداد سرویس‌گیرندگان FTTH هم صرفاً 263 هزار و 536 مشترک اعلام شده است. طبق اعلام زارع‌پور، وزارت ارتباطات در ابتدا توسعه پوشش فیبر نوری را مورد توجه داشته و از سال آینده روی افزایش تعداد مشترکین این سرویس هم متمرکز خواهد شد.

هم‌اکنون نیز رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ورود مخابرات به این حوزه خبر داده و طبق اعلام لاجوردی، شرکت مخابرات متعهد به فراهم‌سازی 7 میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ایجاد 7 میلیون ظرفیت فیبر نوری توسط مخابرات

«امیر لاجوردی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طی پستی در یک پلتفرم داخلی خبر داد که شرکت مخابرات به‌عنوان هشتمین اپراتور، موفق به دریافت پروانه UNSP شده است. بنابر ادعای وی، در قالب این الحاقیه، تا پایان سال 1403، 7 میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور از سوی مخابرات فراهم می‌شود.

7 میلیون ظرفیت فیبر نوری

به‌نظر وزارت ارتباطات به‌منظور تحقق وعده پوشش 20 میلیونی فیبر نوری روی کمک مخابرات حساب ویژه‌ای باز کرده بود، بااین‌حال این شرکت به‌طور جدی به این پروژه ورود پیدا نکرد. هم‌اکنون نیز پس از گذشت سه ماه از زمانی که رگولاتوری در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل مخابرات، درخواست این شرکت مبنی بر تمدید اعتبار پروانه «ارائه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها» را ممکن قلمداد نکرد، مخابرات موفق به دریافت پروانه شده است.

در ادامه لاجوردی یادآور شد که فضای توسعه فیبر نوری در کشور درحال رقابتی‌شدن است و هر اپراتوری که تعهدات خود را در موعد خود اجرایی سازد، از مشوق بهره خواهد برد.

لازم به ذکر است که ایجاد «حساب توسعه شبکه فیبر نوری» با سرمایه اولیه هزار میلیارد تومانی به‌منظور تأمین مالی طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، اعطای مشوق جهت اتصال فیبر نوری از سوی اپراتورهای اینترنت، اعطای «پروانه خدمات و شبکه یکپارچه» UNSP به هفت اپراتور ازجمله راهکارهایی بوده که به‌منظور دستیابی و تحقق وعده دولت در حوزه فیبر نوری صورت گرفته است. UNSP یا همان Unified Network (and) Service Provider، به‌معنای امکان ارائه یکپارچه خدمات شبکه توسط اپراتور بدون احتیاج به اخذ پروانه‌های بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایجاد 7  میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر