;
coinex

ببینید: کامیون ولوو سوپرتراک 2 معرفی شد ؛ کاهش چشم‌گیر 50 درصدی در مصرف سوخت!

کامیون ولوو سوپرتراک 2 با ویژگی‌های بارزی همچون کاهش 50 درصدی مصرف سوخت معرفی شد. این کامیون جذاب و خاص به سبک و سیاق کامیون‌های آمریکایی طراحی شده است.

ولوو سوپرتراک 2 (Volvo SuperTruck 2) کامیون هیبریدی شرکت سوئدی ولوو با کاهش مصرف سوخت 50 درصدی نسبت به محصولات دیگر معرفی شد. این کامیون جذاب در نگاه اول شما را یاد کشنده‌های آمریکایی نظیر کامیون‌های پیتربیلت (Peterbilt) می‌اندازد و حتماً می‌گویید چرا شرکت اروپایی ولوو از طراحی کشنده‌های آمریکایی تقلید کرده است؟ بهتر است بدانید که Volvo SuperTruck 2 به درخواست وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا ساخته شده و از سال 2016 تاکنون روند ساخت آن به طول انجامیده است. در ادامه مطلب به معرفی تمامی مشخصات غول جدید ولوو می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کامیون هیبریدی ولوو سوپرتراک 2 (Volvo SuperTruck 2)

سال 2016 بود که وزارت انرژی ایالات‌متحده از کمپانی سوئدی ولوو درخواست ساخت کِشنده‌ای را مطرح کرد که مصرف سوختی نصف کامیون‌های معمول داشته باشد. حال این غول کامیون‌سازی سوئدی اعلام کرده که نه‌تنها به این هدف دست پیدا کرده بلکه حتی پا را فراتر از این نیز گذاشته است.

به گفته ولوو، به لطف پیشرفت‌های آیرودینامیکی و متریالی، این کشنده با نام سوپرتراک 2، تا 134 درصد کارآمدتر از یک کشنده سال 2009 خواهد بود که از آن به‌عنوان نقطه شروع پروژه استفاده شد. این در حالی است که وزارت انرژی آمریکا، کامیونی با 100 درصد کارآمدیِ بیشتر سفارش داده بود!

ولوو سوپرتراک 2 (Volvo SuperTruck 2)

ولوو می‌گوید بخش عمده‌ای از این بهبود مصرف سوخت از طریق بهینه‌سازی آیرودینامیک حاصل شده است. کابین سوپرتراک 2 به شکل کاملاً گوه‌ای با شیشه جلوی خمیده طراحی شده و پانل‌های پایین تریلر نیز 50 درصد درگ کمتری را نسبت به کامیون سال 2009 به همراه دارند.

بااین‌حال، این کاهش چشمگیر مصرف سوخت فقط به خاطر بهبود آیرودینامیک نیست زیرا ولوو با اقداماتی مثل استفاده از میل‌گاردان کامپوزیتی و کاهش محورها نسبت به دیگر کامیون‌های آمریکایی، از وزن کشنده هم کاسته است. علاوه بر این، کابین کامیون هم کوتاه‌تر ساخته شده که به‌نوبه خود کاهش وزن را به دنبال دارد.

ولوو سوپرتراک 2 (Volvo SuperTruck 2)

سوپرتراک 2 به سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی هم مجهز شده است که در قالب یک استارت ژنراتور یکپارچه عمل می‌کند. به لطف این ویژگی، راننده می‌تواند بدون نیاز به روشن کردن پیشرانه، از تمام تجهیزات رفاهی کامیون استفاده کند.

بیشتر بخوانید: کامیون برقی مرسدس بنز آکتروس برای رقابت با تسلا Semi معرفی شد [+عکس]

هرچند سوپرتراک 2 صرفاً به‌عنوان یک کانسپت طراحی شده اما به گفته ولوو، درس‌هایی که در طول توسعه این کامیون آموخته است را هم‌اکنون در کامیون‌های تولیدی خود به کار می‌گیرد. این شرکت همچنین قصد دارد دستاوردهای این پروژه در زمینه کاهش مصرف سوخت را در دنیای واقعی آزمایش کند نه‌فقط در تونل باد.

ولوو سوپرتراک 2 (Volvo SuperTruck 2)

رئیس ولوو تراکس آمریکای شمالی دراین‌باره می‌گوید:

تیم پروژه روی رانندگی در شرایط واقعی تمرکز کرد. داده‌ها فقط در آزمایشگاه یا در جاده‌های صاف و خالی با شرایط بهینه و بار سبک جمع‌آوری نشدند. سوپرتراک 2 ما در دنیای واقعی در جاده‌هایی با ترافیک و تغییرات ارتفاع و با حداکثر وزن ناخالص 30 تن آزمایش شد.

ولوو قصد دارد سوپرتراک 2 را در کنفرانس مدیریت انجمن‌های حمل‌ونقل آمریکا که از 14 تا 17 اکتبر در آستین تگزاس برگزار می‌شود برای اولین‌بار به نمایش بگذارد.

علاوه بر سوپرتراک 2، ولوو در این رویداد کامیون کشنده تمام الکتریکی VNR Electric 6×2 را هم به نمایش درمی‌آورد که به لطف باطری 565 کیلووات ساعتی، برد 440 کیلومتری دارد. موتور الکتریکی این کامیون هم 455 اسب‌بخار قدرت و 5500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

ویدیوی مربوط به کامیون ولوو سوپرتراک 2 را تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کامیون ولوو سوپرتراک 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پدال

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر