coinex
راهنمای خرید تکراتو

این گوشی های شیائومی آپدیت نرم افزاری شیائومی را دریافت نمی‌کنند

شیائومی در رویداد اخیر خود از گوشی‌های سری شیائومی 14 و سیستم عامل جدید HyperOS رونمایی کرد. به مرور زمان که لیست گوشی های واجد شرایط برای دریافت سیستم عامل جدید شیائومی منتشر می‌شود، گوشی های قدیمی تر از فهرست آپدیت نرم افزاری شیائومی خط می‌خورند.

شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو تا چند سال آینده همراه با سیستم عامل جدید HyperOS به بازار می‌آیند و تا چند سال آینده هم در لیست آپدیت های نرم افزاری شیائومی قرار دارند. شیائومی 13T و شیائومی 13T Pro هم که اخیرا معرفی شدند، تا 4 نسل اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کنند. معمولا گوشی‌های شیائومی که عمر آنها از 4 سال گذشته باشد، دیگر واجد شرایط پشتیبانی نرم‌افزاری نیستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کدام گوشی های آپدیت نرم افزاری شیائومی را دریافت نمی‌کنند؟

شیائومی در وب‌سایت خود یک صفحه اختصاصی برای دستگاه‌های EOL (پایان زندگی) دارد. به گفته Kacper Skrzypek، این شرکت دستگاه‌های زیر را به لیست خود اضافه کرده که نشان‌دهنده پایان پشتیبانی نرم افزاری آنها است.

  • شیائومی Mi 10T
  • شیائومی Mi 10T Pro
  • پوکو X3

 

سه گوشی هوشمند فوق در نیمه دوم سال 2020 به بازار عرضه شدند. بنابراین پشتیبانی نرم افزاری آنها پس از 3 سال (طبق سیاست قدیمی شرکت) به پایان می رسد. این موبایل‌ها همراه با MIUI 12 مبتنی بر اندروید 10 منتشر شدند و آپدیت MIUI 14 مبتنی بر اندروید 12 را دریافت کردند. درواقع، از زمان عرضه در بازار تا کنون، از دو آپدیت اندروید و MIUI برخوردار شدند.

پشتیبانی نرم افزاری شیائومی از این گوشی های تمام شد
پشتیبانی نرم افزاری شیائومی از این گوشی های تمام شد

پوکو ایکس 3 یک گوشی اقتصادی است و انتظار نداشتیم که در آینده، شامل حال آپدیت های نرم افزاری شیائومی شود. اما Mi 10T و Mi 10T Pro پرچمداران مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که از تراشه‌های Qualcomm Snapdragon 865 بهره می‌برند. این دو موبایل هوشمند هنوز هم می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند، بدون اینکه توانایی‌های خود را از دست بدهند.

بد نیست بدانید که شیائومی پشتیبانی نرم‌افزاری خود را به ۴ سال برای دستگاه‌های منتخب عرضه‌شده در سال ۲۰۲۱ به بعد و تا ۵ سال برای برخی از گوشی‌ها از سال ۲۰۲۳ افزایش داد. اما این سیاست جدید عمدتاً تنها پرچمداران را پوشش می‌دهد؛ این در حالی‌است که سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده و رده‌بالای خود، پشتیبانی نرم‌افزاری یکسانی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آپدیت نرم افزاری شیائومی چیست؟ به نظر شما گوشی‌های می 10 تی و می 10 تی پرو باید از فهرست گوشی های واجد شرایط خط می‌خوردند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر