;
coinex

دهک هایی که به طرح کالابرگ اضافه می شوند؛ 80 درصد مشمول طرح

در حال حاضر، 80 درصد از جمعیت ایران در طرح کالابرگ شرکت کرده‌اند و این درصد قرار است با پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به این طرح در آینده افزایش یابد.

اخبار پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ در اواخر مهرماه منتشر شد. در حال حاضر، دهک‌های اول تا هفتم در این طرح شرکت کرده‌اند و به زودی دهک‌های هشتم و نهم نیز می‌توانند علاوه بر خرید 11 کالای اساسی معرفی شده در سبد خرید، از یارانه تشویقی 120 هزار تومانی بهره‌مند شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


طرح کالابرگ الکترونیکی

طرح کالابرگ در سیزدهم خردادماه آغاز شد و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در این طرح قرار گرفتند. سپس با توسعه طرح، دهک‌های اول و سوم نیز به طرح پیوستند.

این طرح شامل 11 کالای اساسی از جمله گوشت منجمد، روغن مایع، برنج ایرانی، پینر، شیر و ماست کم‌چرب، حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی و قند و شکر است.

اگر سرپرستان خانوار 50 درصد از یارانه نقدی خود را برای خرید کالاهای معرفی شده در سبد کالابرگ صرف کنند، 120 هزار تومان از یارانه تشویقی به آنها تعلق خواهد گرفت.

طرح کالابرگ

در ابتدای شهریورماه، دهک‌های چهارم و پنجم به طرح کالابرگ پیوستند و در بیستم و دوم مهرماه، دهک‌های ششم و هفتم نیز به طرح اضافه شدند.

مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که بیش از 12 میلیون نفر در ایران در این طرح شرکت کرده‌اند.

با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده است، در حال حاضر دهک‌های اول تا سوم یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند و با اعتبار 120 هزار تومانی، یارانه آنها به ازای هر نفر به 520 هزار تومان می‌رسد. اما دهک‌های بعدی تا دهک هفتم، یارانه 300 هزار تومانی دریافت می‌کنند که با اعتبار 120 هزار تومانی، یارانه‌شان به 420 هزار تومان می‌رسد.

با پیوستن دهک‌های ششم و هفتم به طرح کالابرگ، تعداد مشمولان این طرح به 61 میلیون نفر رسیده است که معادل 80 درصد جمعیت ایران است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد طرح کالابرگ الکترونیکی چیست؟ نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر