;
coinex

نسل جدید مک بوک پرو با تراشه‌های قدرتمندتر و سریع‌تر سری M3 معرفی شد

اپل در رویداد Scary Fast از نسل جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی کرد. این نسل از لپ تاپ‌های اپل به تراشه‌های جدید M3 ،M3 پرو و M3 مکس مجهز هستند.

سری تراشه‌های M3 اپل، نسل جدیدی از معماری GPU را ارائه می‌دهند و قدرت پردازش CPU آنها از همیشه بیشتر شده است. نسل قبلی مک بوک پرو با تراشه‌های سری M2 اپل، هنوز هم جزء قدرتمندترین لپ تاپ‌های بازار هستند و حالا با معرفی نسل جدید مک بوک پرو با تراشه‌های قدرتمندتر M3،‌ می‌بینیم که اپل خودش را هم به چالش می‌کشد و هر سال، بهتر از سال قبل عمل می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات نسل جدید مک بوک پرو

تمام مدل‌های جدید مک بوک پرو به نمایشگر Liquid Retina XDR با 20 درصد روشنایی بیشتر محتوای SDR، دوربین 1080 پیکسلی و سیستم صوتی با 6 اسپیکر مجهز شده‌اند. ماندگاری شارژ لپ تاپ MacBook Pro جدید به 22 ساعت می‌رسد. ویژگی جذاب دیگری که باید به آن اشاره کنیم، میزان روشنایی نمایشگر مک بوک پرو‌های جدید است که در حالت پایدار به 1000 نیت و در حالت محتوای HDR به حداکثر 1600 نیت می‌رسد.

نسل جدید مک بوک پرو با تراشه‌های قدرتمندتر و سریع‌تر سری M3 معرفی شد

نسخه استاندارد تراشه M3 به 8 هسته CPU و 10 هسته GPU مجهز شده و نسخه‌ی پرو از 12 هسته CPU و 18 هسته GPU بهره می‌برد. قدرتمندترین مدل این خانواده، تراشه M3 Max است که از 16 هسته CPU و 40 هسته GPU بهره می‌‌برد. تراشه‌های M3 ،M3 پرو و M3 مکس به‌ترتیب از حافظه یکپارچه‌ی 24، 36 و 128 گیگابایتی پشتیبانی‌ می‌کنند.

اپل اعلام کرده که مک بوک پرو 14 اینچی جدید، 60 درصد سریع‌تر از مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M1 است. غول فناوری آمریکایی همچنین مدعی شده که مدل‌های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو با تراشه M3 Pro اپل، 40 درصد سریع‌تر از مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M1 Pro هستند.

مک بوک پروهای جدید اپل در اندازه‌های 14 و 16 اینچی، در یک نسخه‌ی رده‌بالاتر با تراشه M3 Max نیز معرفی شدند که سرعت‌شان 2.5 برابر بیشتر از مک بوک پرو 16 اینچ با ترشه M1 Max و 11 برابر بیشتر از سریع‌ترین مدل مک بوک پرو با تراشه اینتل است.

تراشه های M3 Pro ،M3 و M3 Max با استفاده از تکنولوژی 3 نانومتری ساخته شدند و نسل جدیدی از GPU با سرعت بیشتر و بهره‌وری بالاتر را ارائه می‌دهند. این تراشه‌ها از تکنولوژی Dynamic Caching بهره می‌برند؛ به این معنا که GPU، میزان استفاده از حافظه در سخت‌افزار را در لحظه اختصاص می‌دهد و درواقع، مطمئن می‌شود که برای هر کاری،‌ دقیقا همان میزان رمی که نیاز است، استفاده شود؛ نه بیشتر و نه کمتر.

نسل جدید مک بوک پرو با تراشه‌های قدرتمندتر و سریع‌تر سری M3 معرفی شد

به غیر از تغییرات سخت‌افزاری و داخلی، تغییراتی در ظاهر نسل جدید مک بوک پرو ها ایجاد شده و این‌بار، اپل برای طرفداران خود یک گزینه رنگی جدید در نظر گرفته است؛ مشکی فضایی یا Space Black. البته، فقط مدل‌های مجهز به M3 Pro و M3 Max در رنگ مشکی فضایی عرضه می‌شوند. اپل مدعی شده که روکش این رنگ‌بندی جدید به‌شکلی طراحی شده که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند. مک بوک پرو با تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس در رنگ‌ نقره‌ای هم عرضه می‌شوند. مک بوک پرو 14 اینچ M3 نیز در رنگ‌های خاکستری فضایی و نقره‌ای به بازار می‌آید.

این لپ تاپ‌ها از 7 نوامبر (16 آبان) رسما عرضه می‌شوند؛ اما علاقه‌مندان می‌توانند از همین امروز، مک بوک پروهای جدید را سفارش دهند. قیمت مک بوک پرو 14 اینچ M3 و M3 Pro به‌ترتیب، 1599 و 1999 دلار است. قیمت مک بوک پرو 16 اینچی نیز از 2499 دلار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: macrumors

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر