coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو که حتما معرف حضورتان است. پرچمدار خودروهای چینی در بازار که با امکانات زیاد و سواری نرم خود، دل خیلی‌ها را برده است. این کراس‌اوور چینی اما حالا در بازار یک رقیب قدرتمند که اتفاقا قیمت کم‌تری هم دارد روبه‌روی خود می‌بیند: دیگنیتی پرستیژ. عادت بهمن خودرو شده که بعد از معرفی نسخه «پرایم»، به سراغ نمونه بهبودیافته یعنی مدل «پرستیژ» برود.

دیگنیتی پرستیژ هم در واقع جانشین خلف دیگنیتی پرایم است. رشد دیگنیتی پرستیژ نیز نسبت به نسخه پرایم به حدی بوده که با خیال راحت می‌توان آن را رقیب اصلی تیگو 8 پرو در نظر گرفت. در ادامه این مطلب این دو مدعیِ بازار ایران را با هم مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم برنده این نبرد کیست.

طراحی بیرونی دو کراس اوور چینی؛ جایی برای پیرمردها نیست!

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با تیگو 8 پرو

ماشین دیگنیتی پرستیژ با آن طراحی تهاجمی و جذابش از همان ابتدا مورد توجه بازار قرار گرفت و گوی سبقت را از دیگر کراس‌اوورهای چینی بازار ربود. در نمای بیرونی دیگنیتی پرستیژ سپرها نسبت به نسخه پرایم جدیدترند و همین موضوع باعث شده تا مه‌شکن‌های جلو و همچنین سنسور جلو، از روی این خودرو حذف شوند. رینگ‌های ماشین نیز از 18 اینچی به 20 اینچی تبدیل شده‌اند تا ظاهر خودرو حتی از قبل نیز جذاب‌تر شود.

در نقطه مقابل، تیگو 8 پرو برعکس خیلی از چینی‌ها، طراحی اغراق شده‌ای ندارد و در نمای بیرونی تقریبا اتومبیلی ساده و محافظه‌کار به حساب می‌آید. در عین این سادگی، استانداردهای روز جهانی در طراحی آن رعایت شده و همین مسئله به نوعی نقطه قوت تیگو 8 هم تلقی می‌شود، زیرا نمای خودرو آن زود از مد نمی‌افتد و اصطلاحا باعث دل‌زدگی مخاطب نمی‌شود.

در مجموع هر دو این اتومبیل‌ها در نمای بیرونی نمره قبولی می‌گیرند، اما دیگنیتی پرستیژ احتمالا خیلی بیشتر به دل جوان‌ها بنشیند. طراحی جسورانه دیگنیتی آن را به خودرویی تبدیل کرده که افراد مسن چندان به سمت آن نروند و به جایش، تیگو 8 را انتخاب کنند که خیلی خوب المان‌های مدنظر این قشر را رعایت کرده است.

طراحی داخلی؛ رعایت استانداردهای روز دنیا از سوی هر دو ماشین

طراحی داشبورد تیگو 8 پرو کاملا ایرانی پسند است! در واقع اینقدر در داخل این ماشین مانیتور کار شده که گویی با خودرویی از آینده طرفیم. این مورد البته سلیقه‌ای است، ولی می‌شد از این اغراق در استفاده از مانیتور و صفحات دیجیتال کم کرد تا طراحی داخلی جذاب‌تر شود. در عین حال ارگونومی دکمه‌ها خوب است، متریال استفاده شده در قطعات داخلی ماشین عالی است و صندلی‌ها هم دربرگیرندگی خوب دارند.

خوشبختانه دیگنیتی پرستیژ نیز در بخش نمای داخلی راضی‌کننده عمل کرده و از متریال خوبی بهره می‌برد، هرچند که یک سطح از تیگو 8 پایین‌تر است. دیگنیتی نیز مثل دیگر ماشین‌های امروزی متد طراحی استاندارد داشبورد را رعایت کرده و دسترسی آسان به ادوات کابین را راحت نموده است. حتی فضای داخلی دیگنیتی در بخش عقب از تیگو 8 بیشتر است که با توجه به ابعاد و کلاس خودرو، واقعا بالاتر از حد انتظار بود.

مشخصات فنی ماشین دیگنیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو؛ بهترین‌‌ها در بازار ایران

مشخصات فنی ماشین دیگنیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو؛ بهترین‌‌ها در بازار ایران

عمده تغییر دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم، در بخش فنی ماشین نهفته است. در واقع شکایت مشتریان از مشخصات ماشین دیگنیتی پرایم در رابطه با ضعف موتور و گیربکس این کراس‌اوور باعث شد تا کارخانه سازنده زود دست به کار شده و نسخه بهبود یافته آن را روانه بازار کند.

ماشین دیگنیتی پرستیژ از پیشرانه‌ای 2 لیتری توربو مجهز سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)، با حداکثر قدرت 228 اسب بخار و حداکثر گشتاور 355 نیوتن ‌متر بهره می‌برد. موتور دیگنیتی پرستیژ این ماشین را به یکی قدرتمندترین خودروهای مونتاژی داخل ایران تبدیل کرده و انتظارات هر منتقدی را از عملکرد آن، حداقل نسبت به نسخه ناامیدکننده پرایم، به شدت بالا می‌برد.

در طرف دیگر ماجرا، فونیکس تیگو 8 پرو قرار دارد که به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این موتور با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس که روی تیگو 8 سوار شده، هماهنگی خوبی برقرار می‌کند و تا حد زیادی انتظارها را برآورده می‌کند، هرچند که همچنان نسبت به خودروهای آلمانی و ژاپنی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی دو خودرو؛ وقتی با بیل در ماشین آپشن می‌ریزند!

تیگو 8 پرو از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی نه تنها یک سر و گردن از چینی‌ها بالاتر است، بلکه خیلی از ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها هم به پای آن نمی‌رسند.

در حقیقت اینجا همان نقطه‌ای است که تیگو 8 پرو تفاوت‌های خود با دیگنیتی را به رخ می‌کشد. البته دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم آپشن‌های بیشتری دارد و مواردی مثل شارژر وایرلس، دیجیتالی‌شدن صفحه کیلومتر، نورپردازی داخلی هفت رنگ، صندلی برقی 10 حالته راننده به آن اضافه شده‌اند.

با همه این‌ها اما تردیدی نیست که در بخش امکانات رفاهی و مخصوصا امکانات ایمنی، تیگو 8 پرو برنده میدان است. وجود انواع و اقسام سیم‌های کنترل پایداری، ترمز اضطراری، کنترل ایستایی درشیب، رادارهای نقطه کور  و تغییر لاین و هشدار تصادف و همچنین سیستم تابلوخوان، فونیکس تیگو 8 پرو را در سطحی واقعا بالا از نظر آپشن قرار داده است.

رانندگی با دیگنیتی و تیگو 8 پرو؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

به جرئت می‌توان گفته هیچ خودروی چینی، و حتی بیشتر خودروهای ژاپنی و کره‌ای یا فرانسوی از نظر نرمی در مقابل تیگو 8 پرو کم می‌آورند. البته انتظار در این سطح قیمتی بالاست، اما با این وجود سیستم تعلیق تیگو 8 پرو حتی بهتر از انتظار ما ظاهر شده و رانندگیِ بی‌دردسر، نرم و کاملا بی‌صدایی را به سرنشینان هدیه می‌کند.

گیربکس دو کلاچه 7 سرعته تیگو 8 نیز هماهنگی خوبی با موتور دارد و بدون تردید یکی از عوامل شتاب مناسب این خودرو همین مورد است.

البته اگر بخواهید کمی به ماشین فشار بیاورید و آن را وارد چالش کنید، تیگو 8 پرو ضعف‌هایش را نشان می‌دهد. علی‌رغم وجود انواع سیستم‌های کنترل پایداری، عقب ماشین در پیچ‌ها در سرعت بالا در می‌رود و حس امنیت را از راننده سلب می‌کند. جدای از این، تیگو 8 آنقدر آلارم دارد که با کمی رانندگی پرسرعت، از تعدد هشدارهایی که به شما داده می‌شود سرگیجه می‌گیرید!

ماشین دیگنیتی پرستیژ اما رانندگی خشک‌تری نسبت به تیگو 8 دارد که قابل پیش‌بینی هم بود. موتور اتومبیل بی‌صداست و خبری از زوزه موتور دیگنیتی پرایم در این ماشین نیست. کنترل ماشین در سرعت‌های بالا نیز قابل قبول است و در کلاس خودش، کاملا انتظارها را برآورده می‌کند. هرچند که در مجموع، رانندگی با تیگو 8 پرو راحت‌تر است، اما رینگ‌های 20 اینچی و موتور پربازده دیگنیتی سواری لذت‌بخش‌تری را برای ما به ارمغان می‌آورند.

کلا آخر؛ دیگنیتی پرستیژ بخریم یا تیگو 8 پرو؟

و اما سوالی که همچنان باقی است: دیگنیتی پرستیژ بهتر است یا تیگو 8 پرو؟

برای پاسخ به این سوال، باید اولویت‌های خود را مدنظر قرار دهید. اگر برایتان طراحی جذاب و جوان‌پسند، هندلینگ مناسب و هزینه بصرفه‌تر مهم است، به سراغ دیگنیتی پرستیژ بروید. مخصوصا که این ماشین مشکلات نسخه پرایم را هم ندارد و از بسیاری جهات نمره قبولی می‌گیرد. در عین حال اما اگر لاکچری بازی را دوست دارید و می‌خواهید از تعدد آپشن‌های رفاهی و ایمنی، سواری نرم و طراحی اصیل یک شاسی بلند لذت ببرید، تیگو 8 پرو احتمالا گزینه جذاب‌تری برایتان خواهد بود.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر