;
coinex

پروژه ریال دیجیتال چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای رمز ریال دیجیتال

بانک مرکزی قرار است در آینده نزدیک ریال دیجیتال ، ابزار پرداخت جدید را با هفت بانک شامل بانک ملی، ملت و بانک تجارت آماده عملیات اجرایی راه اندازی کند. پروژه ریال دیجیتال چیست و ارز ریال دیجیتال چه کاربردهایی دارد؟

بانک مرکزی ایران در حال توسعه ابزار پرداخت جدید به نام ریال دیجیتال است. هفت بانک علاوه بر سه بانکی که از قبل به زیرساخت ریال دیجیتال متصل شده اند، در حال تکمیل اقدامات فنی هستند و قرار است به زودی وارد عملیات اجرایی شوند. ریال دیجیتال دارای پشتوانه بانک مرکزی است و همان ماهیت ریال را دارد اما به صورت کاملا الکترونیکی. اجرای عمومی این پروژه به دلیل نیاز به تشکیل اکوسیستم برای پذیرش آن تعیین نشده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پروژه رمز ریال دیجیتال چیست؟

پروژه ریال دیجیتال در راستای طرح هوشمند کردن پول ملی کشور، یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای پرداخت در کشور به شمار می‌آید. این پروژه که می‌تواند در اقتصاد کشور و همچنین کاهش تورم نقش جدی ایفا کند، بانک مرکزی و اسکناس ملی را به عنوان پشتوانه قدرتمند خود یدک می‌شود.

محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی گفت:

ریال دیجیتال یک پروژه حاکمیتی و ملی و به عبارتی یک ابزار پرداخت جدید که بانک مرکزی در حال توسعه آن است این پروژه متوقف نشده فقط داشتم هماهنگی‌های مضاعفی را در خصوص مجوز‌های قانونی آن انجام می‌دادیم.

مانی یکتا در ادامه تاکید کرد، قانون جدید بانک مرکزی که تقریباً نهایی شده و در شرف ابلاغ است، از نظر قانونی به بانک مرکزی اجازه انتشار ریال دیجیتال داده است. کارهای فنی پیشرفت کرده و وضعیت فنی به وضعیت مطلوبی رسیده است و به غیر از سه بانکی که به زیرساخت ریالی دیجیتال متصل بودند، هفت بانک در حال تکمیل اقدامات فنی هستند.

مدیر اداره نظام پرداخت بانکی مرکزی افزود: «بانک‌ها در حال تکمیل اقدامات فنی هستند هم اکنون هفت بانک غیر از بانک‌های سه گانه که متصل به زیر ساخت ریال دیجیتال بودند در شرف پایان اقدامات هستند به امید خدا به ترتیبی که عملیاتی فنی آن‌ها تکمیل گردد وارد عملیات اجرایی می‌شوند و ما اجازه پیدا خواهیم کرد که این ابزار را در اختیار مردم قرار دهیم».

«ریال دیجیتال خود ریال است یعنی دقیقا ذات ریال را دارد».
«ریال دیجیتال خود ریال است یعنی دقیقا ذات ریال را دارد».

یکتا در پاسخ به این پرسش که این بانک‌ها کدامند، بیان کرد که ملاحظاتی وجود دارد، اما سه بانکی که عملیاتی شدند ملی، ملت و تجارت هستند.

یکتا درباره پشتوانه ریال دیجیتال و همچنین در پاسخ به این سوال که پروژه رمز ارز ریال دیجیتال چیست بیان کرد که «ریال دیجیتال خود ریال است، یعنی دقیقاً ذات ریال را دارد». همچنین افزود که پشتوانه این رمز ارز دیجیتال ملی اسکناس بانک مرکزی و اختیارات پولی کشور است.

از جمله مهم ترین ویژگی های ریال دیجیتال می‌توان به قانونی بودن آن اشاره کرد. با توجه به قانونی بودن ارز دیجیتال ریال و همچنین بهره‌مندی از پشتوانه‌ای قدرتمند همچون بانک مرکزی، می‌توان کاربردهای بسیار زیادی را برای این ارز دیجیتالی نام برد.

پیشبینی می‌شود ریال دیجیتال به زودی بتواند جای خود را در بین مردم باز کرده و کارکرد عمومی‌تری پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر