coinex
راهنمای خرید تکراتو

قظع همکاری کوالکام با ایریدیوم؛ پروژه اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید متوقف شد

اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید که قرار بود با همکاری دو شرکت کوالکام و ایریدیوم راه‌اندازی شود متوقف شد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شرکت کوالکام به‌طور ناگهانی به همکاری خود با شرکت ایریدیوم خاتمه داده است.

شرکت ایریدیوم مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدارپایین را در اطراف زمین در اختیار دارد. این شرکت طی توافقی با شرکت کوالکام قرار بود از تکنولوژی‌های ماهواره‌ای خود برای راه‌اندازی اتصال ماهواره ای دوطرفه استفاده کند.

شرکت کوالکام اوایل امسال تکنولوژی Snapdragon Satellite را معرفی کرده بود. این تکنولوژی امکان ارسال و دریافت پیام را، حتی وقتی شبکه‌های ارتباطی در دسترس نیستند، به تلفن‌های همراه می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اتصال ماهواره‌ ای در گوشی های اندروید

حتی با وجود معرفی تکنولوژی Snapdragon Satellite، به نظر می‌رسد ویژگی اتصال ماهواره ای برای گوشی‌هایی که در آینده با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می‌شوند در دسترس نباشد.

اتصال ماهواره‌ ای در گوشی های اندروید

طبق گزارش‌ها، شرکت کوالکام و ایریدیوم به طور ناگهانی همکاری خود را برای راه‌اندازی اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید به صورت دو طرفه پایان داده‌اند. بنابراین کاربران گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید باید برای داشتن ویژگی اتصال ماهواره ای دوطرفه بیشتر منتظر بمانند. شرکت ایریدیوم در یک بیانیۀ مطبوعاتی اعلام کرد که طی همکاری با شرکت کوالکام موفق به توسعه اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید شده است. این شرکت بر موفقیت‌هایی که در آزمایش‌ این فناوری داشتند تاکید داشت. با این حال برندهای تولیدکنندۀ گوشی های اندروید از این ویژگی در موبایل‌های خود استفاده نکردند. از این رو کوالکام تصمیم گرفت این همکاری را به پایان برساند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به ویژگی  Snapdragon Satellite مجهز است، اما این ویژگی تنها در گوشی‌هایی که به سخت‌افزار آنتن اضافی مجهز هستند قابل دسترسی است. کوالکام به CNBC گفت که برندهای تولیدکنندۀ گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند از اتصال ماهواره‌ ای دوطرفه استاندارد استفاده کنند. پس این برندها تمایلی به استفاده از تکنولوژی اختصاصی کوالکام برای اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید ندارند. به همین دلیل شرکت کوالکام تصمیم گرفت با همکاری ایریدیوم به توسعه یک استاندارد جدید برای راه‌اندازی این ویژگی ادامه دهد.

پایان قرارداد بین کوالکام و ایریدیوم، امکان همکاری ایریدیوم با برندهای تولید‌کنندۀ گوشی‌های هوشمند، سازندگان تراشه‌ها و توسعه‌ دهندگان سیستم عامل را فراهم می‌کند.

اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید

شرکت سامسونگ ویژگی اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید خود را توسعه داده است

در حالی که ادعا شده بود گلکسی S24 به اتصال ماهواره‌ای دوطرفه مجهز خواهد شد، اما این ویژگی هرگز اعمال نشد. TM Roh، یکی از مدیران اجرایی سامسونگ گفته است که اکوسیستم برای بهبود این ویژگی به اندازۀ کافی رشد نکرده است. با این حال شرکت سامسونگ تکنولوژی اتصال ماهواره ای در گوشی های اندروید را در محصولات جدید خود توسعه داده است. انتظار می‌رود این فناوری در مودم بعدی اگزینوس نیز استفاده شود.

انتظار می‌رود گلکسی S24 اولین گوشی سامسونگ باشد که به اتصال ماهواره ای دوطرفه مجهز می‌‌شود و می‌تواند در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر