;
coinex

باج گیری از بوئینگ نتیجه نداد؛ اطلاعات حساس و محرمانه لو رفت

خبرهای جدید موضوع باج گیری از بوئینگ را نشر داده‌اند که درنهایت تعلل این شرکت هواپیماسازی منجربه به از دست رفتن اطلاعات حساس و محرمانه شد.

چندی پیش یک گروه باج‌افزاری به نام Lockbit توانست بر لایه‌های امنیتی شرکت آمریکایی تولیدکننده هواپیما بوئینگ رخنه کند و اطلاع حساس آن را به سرقت ببرد. این گروه هکری درنهایت تا 2 نوامبر به این شرکت مهلت داد تا بهای بازپس‌ستانی اطلاعات خود را بپردازد. اما ظاهراً باج‌گیری از بوئینگ نتیجه نداد و این گروه باج‌افزای درنهایت مجبور شد تمام اطلاعات حساس بوئینگ را لو دهد. حال این شرکت آمریکایی که از به عنوان بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان یاد می‌شود، دردسری به مراتب بدتر را باید تحمل کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


عدم موفقیت در باج گیری از بوئینگ نتیجه‌ای فاجعه‌بار داشت

گروه باج‌افزاری Lockbit پس از آنکه بوئینگ به هشدار آن توجه نکرد و مبلغ مشخص شده بابت سرقت اطلاعات خود را پرداخت نکرد، بخشی از اطلاعات فوق حساس این شرکت پیشرو در صنعت هواپیماسازی و ذفاعی را به صورت آنلاین لو داد.

این گروه هکری اطلاعت سری بوئینگ را در ماه اکتبر به سرقت برد و به این شرکت یک ماه مهلت داد تا بهای اطلاعات خود را بپردازد. اما بی‌توجهی بوئینگ کار دستش داد و Lockbit به حرف خود پایبند ماند و اطلاعات را در فضای اینترنت منتشر کرد. ظاهراً این اطلاعات بیشتر به قسمت قطعات و توزیع این شرکت هواپیمایی مربوط می‌شود.

عدم موفقیت در باج گیری از بوئینگ نتیجه‌ای فاجعه‌بار داشت

بوئینگ پس از این اتفاق بیانیه‌ای با مضمون زیر منتشر کرد:

ما می‌دانیم که در ارتباط با این حادثه، یک عامل باج‌افزار اطلاعاتی را منتشر کرده که از سیستم‌های ما استخراج شده است. به بررسی این حادثه ادامه می‌دهیم و در صورت لزوم با مجریان قانون، مقامات نظارتی و طرف‌هایی که احتمالاً تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند در تماس خواهیم بود.

اما بنابر گفته‌های بوئینگ، این حادثه نمی‌تواند بر ایمنی عملیات پرواز تأثیری داشته باشد.

عدم موفقیت در باج گیری از بوئینگ نتیجه‌ای فاجعه‌بار داشت
باج گیری از بوئینگ

نام Lockbit برای اولین‌بار در ماه ژانویه 2020 در در انجمن‌های جرائم سایبری در روسیه و بوسیله شرکت امنیت سایبری Trend Micro به میان آمد. گفته شده که از زمان مشهوریت تاکنون سازمان‌هایی در آمریکا، هند و برزیل از گزند این گروه سایبری در امان نبوده‌اند. Trend Micro گروه هکری Lockbit یکی از حرفه‌ای‌ترین گروه‌های سایبری سازمان‌یافته زیرزمینی می‌داند.

CISA نیز اعلام کرد که Lockbit تاکنون 1700 سازمان در ایالت متحده آمریکا را مورد حمله قرار داده است. هفته گذشته نیز شعبه مستقر در آمرکا بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) نیز مورد حمله این گروه باج‌افزاری قرار گرفت که البته مسئولین این بانک حمله یاد شده را مربوط به Lockbit نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص سرقت اطلاع حساس بوئینگ توسط گروه باج‌افزای Lockbit چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر