;
coinex

طرح ساخت هواپیمای کاملا ایرانی به‌زودی معرفی می‌شود

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، برنامه ساخت هواپیمای کاملا ایرانی را تشریح کرد. ظاهراً ایران قرار است یک هواپیمای 72 نفره کاملاً بومی بسازد.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، از طرح ساخت هواپیمای کاملا ایرانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت که این طرح به همت رئیس‌جمهور کلید خورده است. گفتنی‌ست که این هواپیمای 72 نفره قرار است به همکاری چند ارگان مختلف کشوری از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و غیره در یکی از نمایشگاه‌های پیش‌رو رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: چهار هواپیمای اورهال شده به نیروی هوایی ارتش اضافه شد!

طرح ساخت هواپیمای کاملا ایرانی به‌زودی معرفی می‌شود

منوچهر منطقی با اشاره به طرح ساخت هواپیمای داخلی افزود:

رئیس جمهور چندی پیش گفت می‌خواهیم یک هواپیمای 72 نفره طراحی کنیم. برای تولید این هواپیمای 72 نفره، برنامه جامعی طراحی شده که قرار است در کار مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان که همکاری‌های بین‌المللی دارند، این طرح اجرا شود.

طرح ساخت هواپیمای کاملا ایرانی به‌زودی معرفی می‌شود

وی اضافه کرد: «طرح ساخت این هواپیمای 72 نفره مسافربری، با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، شرکت‌های فرودگاهی و هواپیمایی که زیر نظر وزارت راه فعالیت می‌کنند، معاونت علمی و فناوری و وزارت دفاع که زیرساخت‌های صنعتی را داراست، تعریف شده که در یکی از همایش‌ها معرفی خواهد شد.»

طراحی هواپیمای جت 72 نفره ایرانی از سال 1393 آغاز شد، اما سابقه طراحی هواپیمای جت مسافربری در کشور به سال 1391 بازمی‌گردد. در دولت‌های نهم و دهم 24 طرح کلیدی و کلان در کشور مشخص شد که یازدهمین طرح، طراحی مفهومی هواپیمای جت 164 نفره بود، اما مهندسان و دانشمندان صنعت و دانشگاه به مسئولان ثابت کردند که رسیدن به یک هواپیمای جت مسافربری 72 نفره امکان‌پذیر و مورد نیاز ناوگان مسافربری کشور است.

وزن عملیاتی این هواپیمای 72 نفره ایرانی 17.3 تن، حداکثر تعداد مسافر 72 نفر یا 7 تن بار، بیشترین وزن برخاست هواپیما 28.2 تن و بیشترین وزن سوخت (ظرفیت باک‌های هواپیما) 6.33 تن و بُرد این جت با 72 مسافر هزار و 850 کیلومتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت هواپیمای کاملا ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر