;
coinex

خودروی تارا از ماشین تسلا الگو برداری شده است

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن اشاره به مهندسی معکوس خودروهای تسلا، اعلام کرد خودروی تارا از محصولات این شرکت الگو برداری شده است.

دهقانی فیروزآبادی در یک گفتگو با روزنامه دانشگاه صنعتی شریف، به مهندسی معکوس خودروهای تسلا اشاره کرد. او اعلام کرد که پنج خودروی تسلایی که در سال ۱۳۹۷ خریداری شده بودند را بنچمارک کرده و خودروی تارا یکی از محصولات این فرآیند است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


خودروی تارا از ماشین تسلا الگو برداری شده است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد که توسعه سریع فناوری‌های کشورهایی مانند چین و هند، مدیون مهندسی معکوس تکنولوژی‌ است. او تأکید کرد که بنچمارک با کپی کردن تفاوت دارد و هدف اصلی آن یادگیری اصول طراحی است.

دهقانی افزود برخلاف ادعای برخی‌ها، اطلاعات مورد نیاز و جزئیات فنی این خودروها به هیچ وجه در اینترنت قابل دسترسی نیست. وی با اشاره به توسعه خودروی برقی و حمایت معاونت علمی از آن، امیدواری خود را بیان کرد و گفت که اگر سیاست‌های نادرست در قبال خودروهای بنزینی اتخاذ نشود، فرصتی برای توسعه فناوری‌های آینده وجود خواهد داشت.

خودروی تارا از ماشین تسلا الگو برداری شده است

همانطور که روح‌الله دهقانی فیروزآبادی اشاره کرد، بنچ‌مارکینگ با کپی‌کردن متفاوت است؛ مدیران به منظور بهبود عملکرد و کارایی محصولات و فرایندهای خود، اقدام به مقایسه با رقبا، شرکت‌های سرآمد و واحدهای دیگر در مجموعه خود می‌نمایند. با بهره‌گیری از بهترین شیوه‌های اجرایی در فروش و عملیات سازمانی، هدف این فعالیت این است تا الگوها و نمونه‌هایی با عملکرد بهتر شناسایی شده و فرایندها و اقدام‌هایی که آن خروجی را تولید کرده‌اند، بهتر درک شوند. سپس شرکت‌ها با الهام گرفتن از این فرایندها و اقدام‌ها، عملکرد خود را بهبود می‌بخشند. این عمل به هیچ وجه تقلید نیست، بلکه شکلی از نوآوری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بنچمارک خودروهای تسلا در ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر