;
coinex

تخلف یک پیام رسان داخلی در خصوص گرانفروشی مصرف اینترنت در حال پیگیری است

موضوع گرانفروشی مصرف اینترنت در یکی از پلتفرم‌های داخلی منجر به پیگیری توسط وزیر ارتباطات شد. حمایت از سکوهای داخلی همیشه نتیجه مثبت نمی‌دهد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پیگیر تخلف گرانفروشی مصرف اینترنت توسط یکی از پلتفرم‌های داخلی هستیم. همانگونه که می‌دانید، حمایت از پلتفرم‌های داخلی در دولت سیزدهم به اوج خود رسید و تمامی سکوهای ایرانی و به خصوص پیام‌رسان‌های داخلی به طرز چشمگیری نه از لحاظ ساختاری بلکه از لحاظ تعداد کاربران فعال پیشرفت کردند.

اما در این میان گزارشی جدید باعث خشم کاربران و شهروندان ایرانی شد. یکی از پلتفرم‌های ایرانی در اقدامی عجیب برای ارائه خدمات خود به کاربران، مصرف اینترنت را افزایش داد. حال وزیر ارتباطات پیگیری این موضوع این شده است و اعلام کرد نمی‌‌توانیم نسبت به تخلف سکوهای داخلی بی‌تفاوت باشیم.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات از افزایش 20 درصدی حملات سایبری در یک سال گذشته خبر داد

زارع‌پور پیگیر گرانفروشی مصرف اینترنت یک سکوی داخلی شد

وزیر ارتباطات گفت: «پیگیر تخلف این پلتفرم داخلی هستیم و نسبت به تخلف این سکوها و نقض حقوق مردم بی تفاوت نخواهیم بود.»

«عیسی زارع‌پور» در پاسخ به خبرنگار درباره تخلف یکی از سکوهای بومی گفت:

«همان‌طور که دوستان می‌دانند، ما در وزارات ارتباطات دولت سیزدهم از سکوهای داخلی به‌طور کامل حمایت می‌کنیم و می‌توان گفت خودمان را وقف این سکوها کرده‌ایم. الان هم می‌گویم که تمام ظرفیت‌های وزارت ارتباطات را به‌کار می‌گیریم که سکوهای داخلی تقویت شوند. اما این به این معنا نیست که کسی بخواهد از این حمایت سوءاستفاده و حقوق مردم را تضییع کند؛ چرا که این اتفاق اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند. براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تنظیم مقررات، باید ترافیک سکوهای داخلی یک‌دوم ترافیک بین‌الملل و پیام‌رسان‌ها نیز یک‌سوم آن باشد. دراین‌خصوص گزارش‌هایی به ما رسیده بود و ما آن‌ها بررسی کردیم و تأیید شد.»

زارع‌پور پیگیر گرانفروشی مصرف اینترنت یک سکوی داخلی شد

وزیر ارتباطات توضیحاتی در مورد شیوه جبران سوءاستفاده از کاربران ایرانی ارائه داد. وی گفت: «در این مورد مرکز ملی فضاب مجازی باید نظر دهدو ما در این خصوص پیشنهاد خود را ارسال کردیم و باید منتظر تصمیمات بعدی ماند.»

روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در خصوص تخلف یکی از سکوهای داخلی گفته بود:

«تخلف گرانفروشی این پلتفرم ایرانی محرز شده و ریاست‌جمهوری دستور استیفای حقوق مردم و جبران خسارت را داده است.»

موضع این تخلف توسط وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی ویراستاری منتشر شد و وی اعلام کرد که اطلاع‌رسانی‌های بعدی در این خصوص به زودی انجام می‌شود.

البته درباره اینکه کدام سکوی داخلی این تخلف را مرتکب شده هنوز اطلاعی در دسترس نیست. به هر حال بهتر است تا انتشار اخبار بعدی و جزئیات ماجرا منتظر ماند. همچنین درمورد نحوه تعیین و جبران خسارات مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد تخلف این پلتفرم داخلی و گرانفروشی بی مورد و غیرقانونی آن چیست؟ آیا شما نیز متوحه گرانفروشی اینترنتی در ارتباط با سکوهای داخلی شده‌اید؟ لطفاً نظرات خودرو را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر