coinex
راهنمای خرید تکراتو

استاندارد RCS در آیفون های 2024 پیاده‌سازی می‌شود؛ اپل باز هم تسلیم شد!

سامسونگ و گوگل سال‌هاست از اپل می‌خواهند که استاندارد RCS را در گوشی‌های آیفون پیاده‌سازی کند؛ اما این برند آمریکایی زیر بار نمی‌رفت. حالا خبر رسیده که این کمپانی می‌خواهد این قابلیت را در آیفون های 2024 پیاده کند.

به لطف این قابلیت، ارتباط بین پلتفرم‌های اندروید و iOS آسان‌تر خواهد شد. اپل که پیش از این، مخالف استاندارد RCS بوده، حالا در مقابل قوانین ضد انحصاری اتحادیه اروپا و ایالات متحده سر تعظیم فرود آورده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


استاندارد RCS در آیفون های 2024

اپل با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری 9To5Mac تأیید کرد که آیفون‌ها در سال 2024 از استاندارد پیام‌رسانی RCS پشتیبانی خواهند کرد؛ اما جدول زمانی دقیقی برای انتشار آن اعلام نکرد. این ویژگی در اواخر سال آینده همراه با به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه می‌شود. ممکن است این استاندارد همراه با iOS 18 ارائه شود.

استاندارد RCS ویژگی‌های پیام‌رسانی مدرن را برای برقراری ارتباط آسان بین کاربران اندروید و آیفون فعال می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از رسید پیام‌های خوانده شده و ارسال شده، نشانگرهای تایپ و ارسال و دریافت تصاویر و ویدیوها با وضوح بالا. این استاندارد همچنین قابلیت‌های چت گروهی، ریپلای چت‌های خصوصی، واکنش‌ به پیام‌ها و رمزگذاری سرتاسری را فعال می‌کند.

استاندارد RCS در آیفون های 2024

اپل اعلام کرده است که پشتیبانی از RCS به افراد امکان می‌دهد موقعیت مکانی خود را در رشته پیام‌های خود با دیگران به اشتراک بگذارند.
آیفون‌ها از استاندارد RCS Universal Profile که توسط انجمن GSM منتشر شده است، پشتیبانی خواهند کرد؛ این در حالی‌است که پلتفرم اندروید چندین سال است که از آن پشتیبانی می‌کند.

این شرکت همچنین گفته است که iMessage را برای پلتفرم‌های دیگری مانند اندروید باز نمی‌کند. بنابراین، پشتیبانی گوشی‌های Nothing از iMessage اضلا امن نخواهد بود. علاوه‌براین، پیام‌های RCS همچنان در داخل حباب‌های سبز رنگ در برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض اپل نمایش داده می‌شوند.
RCS برخلاف پیامک، از طریق داده تلفن همراه و Wi-Fi کار می‌کند. اپل تاکید کرد که iMessage نسبت به RCS، از شکل پیشرفته‌تری از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند و این به لطف محافظت پیشرفته از داده‌ها است. این غول آمریکایی توضیح داده که هیچ شکلی از رمزگذاری اختصاصی را در استاندارد RCS اجرا نخواهد کرد.

در عوض، اپل فاش کرده است که با اعضای GSMA برای بهبود استاندارد RCS کار خواهد کرد. بد نیست بدانید که سامسونگ از طریق برنامه‌های Samsung Messages و Google Messages از RCS در همه تلفن‌های مدرن خود پشتیبانی می‌کند.
گوگل از حرکت اپل برای اعلام پشتیبانی از RCS استقبال کرد. در بیانیه‌ای آمده است: همه سزاوار این هستند که بدون توجه به تلفنی که دارند، با روش‌هایی مدرن و امن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل است که ما با صنعت موبایل برای تسریع در پذیرش RCS کار کرده‌ایم و خوشحالیم که اپل اولین گام خود را امروز با پذیرش RCS برداشته است. ما از مشارکت اپل در کار مداوم خود با GSMA برای توسعه RCS و ایجاد پیام‌رسانی عادلانه‌تر و ایمن‌تر استقبال می‌کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری با آن‌ها برای پیاده‌سازی این امر در iOS به روشی هستیم که برای همه خوب باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر