;
coinex

شکست اپل در بازار چین ؛ فروش برندهای چینی بالاتر از آیفون‌هاست

افزایش فروش تولیدکننده‌های داخلی چین مانند هواوی، شیائومی و آنر، اپل را با مشکل مواجه کرد. شکست اپل در بازار چین برای این شرکت گران تمام خواهد شد.

شرکت‌های چینی هواوی، شیائومی و آنر با پیشی گرفتن از اپل، تحولی را در بازار فروش گوشی‌های هوشمند به وجود آوردند. افزایش 11 درصدی فروش محصولات این شرکت‌ها در ماه اکتبر، خبر از بازگشت کوبنده و پر قدرت چینی‌ها پس از سال‌ها رکود می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شکست اپل در بازار چین

هوآوی با پیشرفت 90 درصدی نسبت به سال گذشته، در صدر فروش قرار گرفته است. این شرکت، موفقیت بزرگ خود را مدیون سری میت 60، به ویژه میت 60 پرو، است. سری میت 60 هواوی با داشتن تراشه‌های قدرتمند فایوجی که تولید داخلی هستند، توجه افراد زیادی را به خود جلب کردند و تحریم‌های ایالات متحده را در هم شکستند. البته این افزایش فروش محدود به محصولات جدید نمی‌شود و گوشی‌های قدیمی‌تر نیز فروش خوبی در ماه اکتبر داشته‌اند.

شکست اپل در بازار چین

پس از آن شیائومی، با جهش 33 درصدی در فروش در رتبه دوم قرار می‌گیرد. این شرکت با فروش بیش از یک میلیون گوشی از سری پرچمدار شیائومی 14 در کمتر از دو هفته، به درآمدی فراتر از 22.4 میلیارد یوان دست یافت. آنر نیز با 10 درصد افزایش فروش، عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

دستاوردهای بزرگ برندهای داخلی چین، برابر بوده با کاهش 12 درصدی فروش اپل در این کشور. این در حالی‌است که اپل انتظار داشت با عرضه آیفون 15 مانند سال‌های قبل فروش بالایی در چین داشته باشد.

این اتفاقات نشان می‌دهند که شرکت‌های چینی آماده رقابت و خروج از دوره رکود طولانی مدت خود هستند. البته حفظ این شرایط مشروط به نحوه برخورد این شرکت‌ها با محدودیت‌های تولید و چالش‌های زنجیره تامین است. به عنوان مثال می‌توان به تحت تاثیر قرار گرفتن فرآیند تولید میت 60 پرو در پاسخ به تقاضای بالای مشتریان هواوی اشاره کرد. البته اپل هم در چرخه تولید و تامین قطعات با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکست اپل در بازار چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر