;
coinex

احتمال خرید کارخانه نواوری آزادی توسط پارک فناوری پردیس

رئیس پارک فناوری پردیس، از خرید کارخانه نواوری آزادی با دارا بودن شرایطی خاص خبر داد. لازم به ذکر است که هم‌اکنون حراست این کارخانه برعهده پارک فناوری است.

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری اعلام کرد که اگر شرایط فراهم شود، خرید کارخانه نواوری آزادی را در دستور کار داریم. هم‌اکنون بخش حراست این کارخانه برعهده پارک فناوری پردیس است و همین موضوع منجربه وجود آمدن چالش‌های فراوانی برای تمامی افراد مستقر در این مجموعه بزرگ شد. حال پارک فناوری قصد خرید این مجموعه را دارد تا بتواند چالش‌های موحود را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در حوزه پارک‌های دیجیتالی

پارک فناوری پردیس قصد خرید کارخانه نواوری آزادی را دارد

مهدی صفاری‌نیا در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره سالانه هوش مصنوعی و رقابت‌های فتح پرچم اعلام کرد قصد دارد کارخانه نوآوری آزادی را با پرداخت مبلغی بخرد. با وجود اینکه برای تمامی افراد مستقر در این کارخانه چالش‌هایی از زمان بدست‌گیری حراست آن توسط پارک فناوری بوجود آمده است، اگر پارک فناوری خرید خود را نهایی کند ممکن است معنای سیلیکون ولی ایران از بین برود. با این خرید، کارخانه نوآوری آزادی زیر سلطه دولت خواهد رفت و باید دید که به نفع استارتاپ‌ها خواهد بود یا خیر.

پارک فناوری پردیس قصد خرید کارخانه نواوری آزادی را دارد

صفاری‌نیا، در با اشاره به حمایت‌های پارک پردیس از استارتاپ‌ها و تیم‌های فعال در اکوسیستم نوآوری، گفت:

«ما به حمایت‌هایمان از تیم‌های استارتاپی و شتاب‌دهنده‌ها ادامه می‌دهیم. این حمایت‌ها، برای شتاب‌دهنده‌ها از جنس معافیت مالیاتی است و حتی از امسال این معافیت‌ مالیاتی را برای تیم‌های آن‌ها هم اجرایی خواهیم کرد. تسهیلات مالی،‌ یکی دیگر از حمایت‌های ما به شتاب‌دهنده‌هاست.»

وی همچنین از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پارک‌های علم‌ و فناوری سراسر کشور خبر داد و گفت: «که بیش از ۸۰ شتاب‌دهنده از تسهیلات معاونت علمی برخوردار شده‌اند.»

* کارخانه نوآوری آزادی نوسط شرکت هم‌آوا و با مشارکت پارک فناوری پردیس و همچنین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بنا نهاده شده است. این کارخانه به عنوان بزرگترین مرکز استقرار استارتاپ‌ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته شده که مساحتی بالغ‌بر 18 هزار و 500 متر مربع دارد و در غرب تهران قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص احتمال خرید کارخانه نوآوری آزادی توسط پارک فناوری پردیس چیست؟ آیا با واگذاری سیلیکون ولی ایران به بخش دولتی، می‌توان انتظار فعالیت درست این مجموعه را داشت؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر