coinex
راهنمای خرید تکراتو

تمایل مردم برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال کاهش یافت

طبق آمار بدست آمده  مردم تمایل خود برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را از دست داده‌اند و میزان علاقه‌مندی آنها از 3 درصد به 1.3 درصد کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی حضوری ایسپا کاهش علاقه مردم برای سرمایه‌گذاری در رمز ارز‌ها را نشان می‌دهد. بر اساس این نظرسنجی سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن به محبوب‌ترین گزینه در میان مردم تبدیل شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تمایل مردم برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال کاهش یافت

این مرکز افکار سنجی به صورت حضوری از 12 هزار نفر مردم که بالای 15سال سن دارند این سوال را مطرح کردند که «اگر شرایط مالی شما به گونه‌ای باشد که بتوانید پس‌انداز کنید. ترجیح می‌دهید پس‌انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟»

پس از پایان این نظرسنجی سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال با 1.3 درصد کمترین میزان را به خود اختصاص داده است. در حالی که این رقم در سال 1400 به 3 درصد رسیده بود اما اکنون شاهد کاهش علاقه‌مندی مردم به این زمینه هستیم.

 سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال
سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به دلیل داشتن فرصت‌های زیاد برای کسب سود بیشتر محبوب شده بود اما این سرمایه‌گذاری مانند هر کار دیگری معایبی هم دارد؛ دو مورد ازچالش‌های اصلی این سرمایه‌گذاری این است که اول قیمت اغلب ارزهای دیجیتال با نوسان زیادی همراه است. این نوسانات قیمتی می‌توانند باعث شوند که معامله‌گر تمام دارایی خود را از دست بدهد. دوم درک مفهوم رمزارزها و مفاهیم مرتبط با آن مانند بلاکچین برای تمام معامله‌گران آسان نیست. از آنجایی که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال نیازمند داشتن دانش پایه در ارتباط با رمزارزها است، پیدا کردن درک درست از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین برای انجام معاملات سودآور ممکن است کمی دشوار و زمان‌بر باشد.

بر اساس آمار منتشر شده  هر چه سن افراد بالاتر می‌رود، تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها و بازارهای جهانی دارند. افراد با تحصیلات دانشگاهی، بیش از افراد دارای مدرک دیپلم یا پایین‌تر، سرمایه‌گذاری در رمزارز را انتخاب کرده‌اند که همین آمار بیان‌گر این این نکته است که چالش‌های بیان شده در تصمیم‌گیری مردم تاثیر گذار است.

هر چند آمار نشان می‌دهد که عوامل دیگری از جمله جنس، سن، تحصیلات، سرانه هزینه ماهیانه فرد در خانوار و محل سکونت نیز در سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال نقش مهمی دارند. به طور مثال زنان بیشتر از مردان گفته‌اند اگر پس‌اندازی داشته باشند طلا و سکه می‌خرند یا در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند. در مقابل مردان (39.9 درصد) بیشتر از زنان (32.1 درصد) گفته‌اند در زمین و مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در نهایت طبق یافته‌های این نظر سنجی، 33 درصد از مردم علاقه به سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن دارند، 20.7 درصد علاقه‌مند به خرید سکه و طلا هستند 15.5 درصد از افراد اشتغال‌زایی و کارآفرینی ­را انتخاب کردند و 15.2 درصد دیگر نیز سود ثابت بانکی را ترجیح می‌دهند. از میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، 2.7 درصد دلار و ارز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. 2.7 درصد در بازار خودرو، 1.3 درصد در بورس و 1.3 درصد نیز در رمزارز و بازارهای جهانی سرمایه‌گذاری می­‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

پروژه ریال دیجیتال چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای رمز ریال دیجیتال

نظر شما درباره سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال چیست؟ شما تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر