coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی عملکرد وزیر ارتباطات در مجلس: اینترنت فیبر نوری و طرح رجیستری ضعف دارد

عملکرد عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، امروز در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در همین راستا، گزارش‌هایی مبنی بر عملکرد وزیر ارتباطات پیرامون وضعیت اینترنت فیبر نوری و طرح رجیستری منتشر شد.

در جلسه علنی مجلس که عصر امروز برگزار شد، 64 نماینده مجلس درباره سرعت و قیمت اینترنت فیبر نوری تذکر دادند. سخنگوی کمیسیون اصل نود نیز با اشاره به گزارش امروز زارع پور، عملکرد وزارت در اجرای طرح رجیستری را ضعیف دانست.

بیشتر بخوانید: رئیس نصر، از احتمال شکست 70 درصدی شرکت های مهاجر به تهران خبر داد؛ لزوم تزریق امکانات تهران به شهرستان‌ها

بررسی عملکرد وزیر ارتباطات در مجلس

به گزارش زومیت، حسین گودرزی، نماینده دورود و ازنا و 39 نماینده دیگر در جلسه‌ی عصر امروز به وزیر ارتباطات تذکر دادند که قیمت‌گذاری حق اشتراک اینترنت پر سرعت فیبر نوری باید با توان اقتصادی مردم متناسب باشد.

بررسی عملکرد وزیر ارتباطات در مجلس

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان به همراه 23 نماینده مجلس تذکر دیگری را برای زارع پور قرائت کردند و خواستار تقویت پوشش‌دهی شبکه تلفن همراه و اینترنت همراه در روستاهای شهرستان طالقان شدند. تذکر سوم را محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و راور به زارع پور داد و اعلام کرد که هزینه اشتراک فیبر نوری با سرعت اینترنتی که مخابرات ارائه می‌دهد، همخوانی ندارد.

وزیر ارتباطات وعده داده بود که پروژه فیبر نوری به‌صورت سراسری اجرا شود. او اعلام کرده بود که تاکنون 4 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و وعده داد که تا پایان دولت سیزدهم، تعداد خانوارهای تحت پوشش به 20 میلیون نفر برسد.

عملکرد ضعیف وزارت ارتباطات در اجرای طرح رجیستری

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در جلسه‌ی امروز از موبایل‌‌های قاچاقی خبر داد که از طریق شبکه تلفن همراه، سرویس دریافت می‌کنند. علی خضریان ضمن اشاره به این موضوع، اعلام کرد که کمیسیون برای ارائه گزارش ترک فعل‌ها در این زمینه، مهلت یک ماهه داده است. او در توضیحات خود به خبرگزاری خانه ملت گفت:

در نشست امروز کمیسیون، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از مشکلات اجرای طرح رجیستری تلفن همراه ارائه کرد، در نهایت مقرر شد گزارش ترک فعل‌ها توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حداکثر یک ماه دیگر به کمیسیون ارسال شود.

عملکرد ضعیف وزارت ارتباطات در اجرای طرح رجیستری

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود گفت:

در ابتدای جلسه گزارشی از مشکلات اجرای طرح رجیستری توسط کارشناسان کمیسیون و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شد که متأسفانه وجود این معضلات سبب شده علی‌رغم اهداف طرح رجیستری، برخی از تلفن‌های همراه قاچاق بتوانند از طریق شبکه تلفن همراه کشور سرویس دریافت کنند. طرح رجیستری یکی از موفق‌ترین طرح‌های کشور در مبارزه با قاچاق است که توانسته توجیه قاچاق در مورد تلفن همراه به نزدیک صفر برساند؛ اما متأسفانه به‌دلیل برخی از کوتاهی‌ها در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به گزارش وزارت ارتباطات پیرامون اجرای طرح رجیستری اعلام کرد: این گزارش نشان‌دهنده ضعف وزارت در اجرای صحیح طرح رجیستری است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر