coinex
راهنمای خرید تکراتو

چرا سم آلتمن اخراج شد؟ پرده برداری از یک راز عجیب!

چرا سم آلتمن اخراج شد؟ دلیل اخراج ناگهانی مدیرعامل OpenAI چه بود؟ خبرگزاری رویترز دست‌یابی به یک جهش بزرگ و خطرناک در تکنولوژی هوش مصنوعی را که می‌توانست برای جامعه بشری مشکل‌ساز شود، دلیل اخراج سم آلتمن اعلام کرده است.

در پی اخراج ناگهانی سم آلتمن، حواشی زیادی برای OpenAI ایجاد شد و کارمندان زیادی برای برگرداندن مدیر عاملشان با یکدیگر متحد شدند. حالا اخباری مبنی بر دلیل اخراج سم آلتمن توسط دو منبع معتبر فاش شده که علاقه‌ای به مطرح شدن نامشان ندارند.

بر اساس اخبار منتشر شده هیئت مدیره اوپن ای آی سم آلتمن را پس از دریافت نامه‌ای با این مضمون که کارکنان بخش تحقیقات OpenAI به جهش مهمی دست یافتند که ممکن است به تهدید جدی برای جامعه بشری تبدیل شود اخراج کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


چرا سم آلتمن اخراج شد؟

به گفته یکی از منابع، میرا موراتی، مدیر ارشد سابق تکنولوژی اوپن‌ای‌آی که برای مدت کوتاهی به عنوان مدیرعامل موقت منصوب شد، از این کشف جدید به عنوان Q* (کیو استار) یاد کرده و به کارکنان اطلاع داده که اقدامات هیات مدیره درنتیجه نگرانی‌های مطرح شده در نامه پیرامون پیشرفت اخیر بوده است.

آلتمن که حالا مجددا به عنوان مدیرعامل شرکت OpenAI منصوب شده، برای مدت کوتاهی به تیم هوش مصنوعی مایکروسافت پیوست پیش از این هم به انتظارش برای دریافت سرمایه بیشتر از مایکروسافت در مسیر خلق هوش مصنوعی (AGI) اشاره کرده است.

چرا سم آلتمن اخراج شد؟
چرا سم آلتمن اخراج شد؟

یکی از افراد مطلع اعلام کرد که سازنده ChatGPT در رابطه با کیواستار پیشرفت مهمی داشته و با حل یک سری مسئله‌های ریاضی خاص توانسته تایید محققان بیشتری را کسب کند.

گرچه براساس نگاه اوپن‌ای‌آی این تکنولوژی هوشمندتر از انسان است و بسیاری از فعالان تکنولوژی درمورد لزوم چنین جهشی و خطرات ناشی از آن هشدار داده‌اند، اما به نظر می‌رسد  پس از منصوب شدن دوباره سم آلتمن به عنوان مدیرعامل و اخراج تمامی اعضای هیئت مدیره OpenAI، پروژه کیو استار در حال توسعه است و این هوش ماورایی یا فراتر از انسان یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: 

به نظر شما چرا سم آلتمن اخراج شد؟ دلیل واقعی آن از نظر شما چه می‌تواند باشد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر