;
coinex

سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی خودروهای برقی دیگر شرکت‌ها را نیز شارژ می‌کنند

تسلا به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو‌های الکتریکی در جهان سعی می‌کند تا ایستگاه‌های شارژ سریع خود را با خودرو‌های برقی دیگر شرکت‌ها منطبق کند.

هنگامی که نام خودرو‌های برقی را می‌شنویم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند خودروی تسلا است. خودرو‌های تسلا با 21.7 درصد بیشترین سهم بازار خودرو‌های برقی را به خود اختصاص داده‌اند و همین موضوع سبب شده در برخی کشورها همچون کره جنوبی تعداد ایستگاه‌های شارژ تسلا بیشتر از شرکت‌های رقیب باشد. اما تسلا نه تنها این موضوع را یک مزیت رقابتی نمی‌داند بلکه در تلاش است تا بتواند سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی و دیگر کشورها را برای خودرو‌های غیر از تسلا هم گسترش دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دسترسی خودروهای غیر تسلا به سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی

تسلا تحت برنامه گسترش دسترسی جهانی در تلاش است تا سوپر شارژر های تسلا را برای خودروهای برقی شرکت‌های دیگر هم در دسترس قرار دهد و دارندگان خودرو‌های شرکت‌های دیگر نیز بتوانند از ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا برای شارژ خودرو خود استفاده کنند. پیرو این برنامه حدود نیمی از ایستگاه‌های سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی به طور آزمایشی برای استفاده خودرو‌های غیر تسلا هم آماده شده‌اند. این تعداد حدود 80 مکان مختلف را در این کشور شامل می‌شود.

سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی

البته این کار برای تسلا چالشی جدی به همراه داشت؛ زیرا اغلب خودرو‌های برقی در کره از کانکتور CCS1 برای اتصال به برق و شارژ شدن استفاده می‌کنند که با کانکتور NACS در خودرو های تسلا متفاوت است. برای حل این مشکل سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی به کانکتور داخلی CCS1 موسوم به Magic Ducks مجهز شده‌اند تا با خودرو‌های برقی شرکت‌های دیگر نظیر هیوندای سازگار باشند.

این اقدام تسلا گام رو به جلویی برای حل مشکل کمبود ایستگاه‌های شارژ در جهان است که تداوم آن می‌تواند این مشکل را حتی در کشور‌های کمتر توسعه یافته تا حد زیادی برطرف کند‌. البته برای این کار نیاز است که برای برخی موارد همچون نوع کانکتورها، استانداردهای جهانی در نظر گرفته شود و تمام خودروسازان از آن پیروی کنند. هم‌اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا در آینده خودرو‌های ساخت کره جنوبی همچنان از کانکتور های محلی CCS1 استفاده خواهند کرد یا به سمت کانکتور NACS تسلا حرکت خواهند کرد.

سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی

برنامه گسترش دسترسی جهانی فقط شامل کره جنوبی نمی‌شود و در آینده در 20 کشور از قاره‌های اروپا، آسیا، آمریکای شمال و اقیانوسیه اجرایی خواهد شد. پذیرش فناوری شارژ تسلا و تلاش‌های این شرکت برای انطباق با استانداردهای محلی همچون CCS1 در کره جنوبی و GB/T در چین، نشان‌دهنده یک استراتژی بزرگ برای ایجاد یک شبکه جهانی یکتا برای راحت‌تر شدن استفاده از خودرو‌های برقی و در نتیجه افزایش تقاضای آنها است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر