coinex
راهنمای خرید تکراتو

فروش خودرو در نمایندگی ها آزاد شد؛ نظارت مستقیم سامانه یکپارچه بر شیوه جدید خرید خودرو

با اعلام رسمی مدیر سامانه یکپارچه، فروش خودرو در نمایندگی ها آزاد شد. با این خبر حالا مشتریان می‌توانند به نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو در سراسر کشور مراجعه کنند.

مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه وزارت صمت به تازگی اعلام کرد که زین‌پس فروش خودرو در نمایندگی ها مجاز است و افراد می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز فروش خودروهای مونتاژی در سراسر کشور، اقدام به خرید خودرو کنند. ظاهراً این طرح بر مبنای میزان فروش خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه مطرح شده و مونتاژکاران طرح‌های مختلفی را برای جبران کاهش فروش ایجاد کرده‌اند. بنابراین فروش حصوری خودرو در نمایندگی‌ ها شاید بتواند از شرکت‌های مونتاژکننده جبران خسارت کنند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام ایران خودرو و سایپا از هفته آینده آغاز می‌شود؛ جزئیات جدید از طرح فروش ایران خودرو و سایپا

فروش خودرو در نمایندگی ها آزاد شد

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه بیان کرد: «مونتاژکاران برای جبران کاهش فروش خودرو طرح‌های متنوعی را ارائه کرده‌اند. این کار در اصل به دلیل کاهش فروش خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه است.»

مهدی تقدسی گفت:

متقاضیان از این پس با مراجعه به نمایندگی‌های فروش خودرو به صورت حضوری می‌توانند اقدام به خرید کنند که ثبت‌نام در نمایندگی‌های فروش نیز از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد. (این شیوه را می‌توان شیوه جدید خرید خودرو نامید)

فروش خودرو در نمایندگی ها آزاد شد

وی افزود: «وضعیت تولید و عرضه شرکت‌های خودروساز از طریق سامانه یکپارچه کاملاً رصد می‌شود و تولیدکنندگان کمتر یا بیشتر از ظرفیت تولید خود را نمی‌توانند عرضه کنند.»

مدیر سامانه یکپارچه خودرو ۲ روز قبل اعلام کرد:

احتمالاً هفته آینده دور پنجم فروش خودروهای وارداتی ویژه متقاضیان مرحله اول اجرا خواهدشد.

تقدسی خبر داد: «به علت ثبت‌نام نکردن برخی از متقاضیان دور اول عرضه خودرو در سامانه یکپارچه، مازاد ظرفیت خودروهای وارداتی ایجاد شده که مشتریان جدید می‌توانند ثبت‌نام کرده و این خودروها را دریافت کنند. فی‌الحال درحال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این طرح هستیم و طی دو هفته آینده نتیجه نهایی را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

تقدسی تصریح کرد:

نکته قابل توجه در ثبت‌نام جدید برای خودروهای وارداتی ویژه متقاضیان جدید، این است که متقاضیان مرحله دوم ثبت‌نام خودروهای وارداتی نیاز به سپرده‌گذاری پیش از آغاز ثبت‌نام ندارند. (همچون مرحله اول که متقاضی ۵٠٠ میلیون تومان در حساب وکالتی خود بلوکه کرده بودند، در این مرحله نیست).

تقدسی اضافه کرد: «خودرو وارداتی در کشور موجود است . مشکلی از بایت تعداد موجودی نداریم و مشتریان می‌توانند بنابر سلیقه خود شرکت و خودرو وارداتی مدنظر خود را انتخاب کنند.»

پیش‌تر تقدسی طبق آماری اعلام کرد که تاکنون 33 هزار نفر در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌ و این افراد در صف دریافت خودرو هستند. حال افراد به زودی می‌توانند بدون نوبت اقدام به ثبت‌نام مازاد خودروهای وارداتی کنند که نتیجه نیز اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آزاد شدن فروش خودرو در نمایندگی های فروش و موجودی مازاد خودروهای وارداتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر