;
coinex

کد مخفی واتساپ برای قفل کردن چت های خصوصی برای اندروید و iOS منتشر شد

قابلیت کد مخفی واتساپ برای قفل کردن چت های خصوصی برای هردو سیستم‌عامل مطرح اندروید و iOS منتشر شد. دو میانبر جدید نیز با هدف قفل کردن سریع چت‌ها اضافه شد.

کاربران اندروید و iOS هم‌اکنون می‌توانند ویژگی کد مخفی واتساپ برای قفل کردن چت های خصوصی را با آپدیت نرم‌افزار واتساپ دریافت کنند. واتس‌اپ که از آن به عنوان پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان جهان با بیش از 2 میلیارد کاربر یاد می‌شود، دو میانبر جدید دیگر را نیز برای قفل سریع چت‌ها دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که ویژگی حاضر فعلاً امکان ارائه در نسخه‌های غیر از گوشی موبایل مانند PC و نسخه تحت وب را ندارد و معلوم نیست که اصلاً به این پلتفرم‌ها اضافه شود. به هرحال دارندگان گوشی‌های اندرویدی و iOS از هم‌اکنون می‌توانند ویژگی قفل کردن چت‌های خصوصی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: پاک کردن اکانت واتساپ ؛ آموزش تصویری دیلیت اکانت واتساپ

قابلیت کد مخفی واتساپ برای قفل کردن چت های خصوصی عرضه شد

مارک زاکربرگ مؤسس و مالک متا که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام و همچنین پیام‌رسان‌های مسنجر و واتساپ را در زیرمجموعه خود دارد به تازگی از ارائه ویژگی Chat Lock واتساپ خبر داده است که بر طبق آن کاربر می‌تواند از نوعی کد رمز خاص برای مخفی کردن پیام‌های خصوصی در این پیام‌رسان استفاده کند. البته دو نوع میانبر جدید و بسیار سریع نیز بدین‌منظور ایجاد شده است.

زاکربرگ در این‌باره توضیح داده است:

«انتشار قابلیت کد مخفی برای Chat Lock در واتساپ تا بتوانید از چت‌های خود با یک رمز عبور منحصر‌به‌فرد محافظت کنید. اکنون می‌توانید چت‌های قفل‌شده خود را طوری تنظیم کنید که فقط با تایپ‌کردن کد مخفی در نوار جستجو نمایش داده شوند، بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند «به‌طور ناخواسته» از خصوصی‌ترین مکالمات شما آگاه شود.»

قابلیت کد مخفی واتساپ برای قفل کردن چت های خصوصی عرضه شد

با ویژگی قفل چت در واتساپ، چت‌های خصوصی شما یک لایه حفاظتی و امنیتی جدید دریافت خواهند کرد. شیوه کار بدین صورت است که کاربر ابتدا کدی مخفی را برای چت‌های خود تعریف کرده و چت مورد نظر خود را بوسیله آن قفل می‌کند. پس از قفل چت، کاربر می‌تواند با تایپ رمز چت قفل شده مشاهده کند.

این یک حالت بسیاری کاربردی است و کاربر می‌تواند حتی مفهموم حرف خود را با ایموجی نیز به مخاطب بفهماند. به عبارتی در این ویژگی امکان استفاده از ایموجی نیز وجود دارد.

همانطور که بالا گفتیم دو میانبر برای ویژگی کد مخفی واتس‌ اپ در نظر گرفته شده است. یکی از میانبرها امکان قفل کردن چت‌ها از صفحه چت به صورت مستقیم است و میانبر دوم نیز به صورت اختصاصی از صفحه اطلاعات چت که امکان قفل و باز کردن چت را به کاربر می‌دهد.

ضمناً همانطور که بالا گفتیم، این ویژگی فقط برای کاربران گوشی‌های موبایل واتساپ عرضه شده و دیگر پلتفرم‌ها فعلاً امکان بهره‌مندی از این ویژگی را ندارند. پس هنوز مشخص نیست که نسخه دسکتاپ واتس اپ نیز این ویژگی را دریافت می‌کند یا خیر. همچنین ویژگی Secret Codes نیز به زودی برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ویژگی کد مخفی واتساپ چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر