;
coinex

تاکسی برقی ایران خودرو با شرایط گارانتی فوق العاده به ایران رسید

بالاخره پس از مدتها انتظار تاکسی برقی ایران خودرو به ایران رسید. بزرگترین خودروساز ایران به زودی تاکسی پرنده خود را راهی کلانشهرهای ایران می‌کند.

خودرو برقی چینی شرکت GRE بالاخره وارد ایران شد. این خودرو که قرار است وارد ناوگان حمل و نقل کشور شود به عنوان تاکسی برقی ایران خودرو نیز شناخته خواهد شد. ایران خودرو با هدف برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور و به خصوص درشهرهای بزرگی که دارای انبوه ریزگردها و آلاینده‌های سرطان‌زا هستند، این تاکسی الکتریکی را وارد کشور کرده است. با وجود این خودرو و استفاده فراگیر آن در حمل و نقل عمومی امید است که میزان آلودگی هوا کاهش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی ابلاغ شد [+جزئیات]

تاکسی برقی ایران خودرو وارد کشور شد

4 روز پیش وزارت در خبری رسمی اعلام کرد که تاکسی‌های برقی به زودی وارد تهران خواهند شد. این وزارتخانه برنامه‌های متعددی برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور دارد و علی‌رغم واردات تاکسی های برقی به کشور، خودروسازان را نیز مجبور به تحقق تعهدات کرده و باید تا آخر سال تولیدات برقی این خودروسازان وارد بازار شوند.

خودرو برقی GRE که از محصولات الکتریکی چینی معتبر است قرار است تجربه‌ای مناسب با شرایط رانندگی و متناسب با نیازهای اساسی تاکسی‌رانان را ایحاد کند. این تاکسی از مشخصات قابل قبولی نیز برخورداراند که رانندگی درون‌شهری را وارد فاز جدید می‌کند.

این تاکسی الکتریکی تا 100 هزار کیلومتر (سه سال) گارانتی و باتری آن نیز تا 6 سال و تا 500 هزار کیلومتر گارانتی دارد. ایران خودرو نیز با داشتن بیشتری میزان ارائه خدمان پس از فروش و نمایندگی‌های معتبر فعال در سراسر کشور، شرایط ویژه‌ای را برای دوران گارانتی و وارانتی این خودرو در نظر گرفته است.

تاکسی برقی ایران خودرو وارد کشور شد

مشخصات فنی خودرو برقی ایران خودرو

ابعاد تاکسی الکتریکی ایران خودرو به شکل زیر است:

  • طول: 4675 سانتی‌متر
  • عرض: 1835 سانتی‌متر
  • ارتفاع: 1480 سانتی‌متر
  • فاصله دو محور: 2750 سانتی‌متر

در بخش فنی نیز خودرو برقی ایران خودرو دارای یک موتور الکتریکی با توانایی تولید 110 اسب‌بخار قدرت و 225 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که تا سرعت 140 کیلومتردرساعت سرعت می‌رود و 0 تا 100 را نیز در 7ثانیه می‌بپماید.

ظرفیت باتری این خودرو 43.9 کیلووات است که با یکبار شارژ کامل در شرایط استاندارد می‌تواند تا 400 کیلومتر بپیماید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ورود خودرو برقی ایران خودرو به کشور چیست؟ آیا واردات این خودرو برقی، می‌تواند زمینه‌ساز واردات و گسترش خودروهای برقی در ایران شود؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر