;
coinex

معاون فناوری رئیس جمهور: ایران در لیست 10 کشور برتر جهان در حوزه هوش مصنوعی قرار می‌گیرد!

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از برنامه‌های خود در حوزه هوش مصنوعی صحبت کرد و گفت که ایران در لیست 10 کشور برتر جهان در این حوزه قرار خواهد گرفت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد ایران را تا 10 سال آینده به جمع 10 کشور برتر جهان در حوزه هوش مصنوعی جای دهد. پیش‌تر رئیس‌جمهور نیز به تشکیل یک شورای ویژه برای حضور فعال در زمینه هوش مصنوعی احتکام ورزیده بود که طبق آن قرار است پروژه‌های مختلفی در ایران پیگیری و اجرایی شود. در ادامه نوشته با جزئیات صحبت‌های فیروزآبادی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی آمازون کیو اطلاعات محرمانه شرکت را فاش می‌کند

ایران در حوزه هوش مصنوعی به پیشرفت بزرگی خواهد رسید

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن اشاره به مأموریت رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل «شورای ملی راهبردی و مرکز ملی هوش مصنوعی» بیان کرد:

با دستور رئیس‌جمهور برای هم‌افزایی همه دستگاه‌های کشور و صاحبان مساله، منابع و زیرساخت‌ها، شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل خواهد شد تا این شورا انشاءالله چندین کلان پروژه را در کشور پیگیری و اجرایی کند.

ایران در حوزه هوش مصنوعی به پیشرفت بزرگی خواهد رسید

وی افزود: «باید به هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های سازنده متمرکز شده و در بکارگیری آن قوی باشیم. در سالهای اخیر اقدامات مناسبی در زمینه هوش مصنوعی در ایران انجام گرفته است.»

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مورد نظر در حکم رئیس جمهور، تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی است، گفت:

هدف این است که این مرکز بتواند به صورت متمرکز در توسعه زیرساخت‌ها، توسعه خدمات و سرویس‌ها عملیات و زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی را در کشور ایجاد کند.

معاون فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: «این مرکز چند مأموریت دیگر را از جمله ایجاد خدمات دهنده‌های یکپارچه پردازش و داده هوش مصنوعی و تجمیع نیازهای کشور و اجرای چندین کلان پروژه در حوزه هوش مصنوعی دنبال می‌کند و ان شاءالله با این برنامه‌ریزی ظرف ۱۰ سال آینده جز ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص برنامه‌های ریاست جمهوری برای پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر