coinex
راهنمای خرید تکراتو

قانون گذاری برای هوش مصنوعی در ایران به خرد جمعی سپرده می‌شود

با همراهی افراد فعال در زمینه هوش مصنوعی کشور، اولین جلسه جمع سپاری برای قانون گذاری در این حوزه به منظور جمع‌آوری دیدگاه‌ها و نظرات متخصصان و فعالان برگزار گردید. هدف از این جلسه ایجاد یک قانون مناسب برای ارتقا و تسهیل فعالیت‌های افراد فعال در حوزه هوش مصنوعی بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه، محمد مهدی غمامی، معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و سید محمد رضوی‌زاده به عنوان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مدیران بخش خصوصی فعال در این حوزه، در مورد چالش‌ها و فرصت‌های حوزه هوش مصنوعی در کشور و جهان نظراتی ارائه کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قانون گذاری برای هوش مصنوعی در ایران به خرد جمعی سپرده می‌شود

رضوی‌زاده به عنوان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ای اعلام کرد که قانون‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی از اهمیت بسیاری برخوردار است. او افزود: «تدوین، طراحی و قانون‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ICT می‌باشد و هدف اصلی این جلسه حضور تمام فعالان زمینه هوش مصنوعی، به ویژه بخش خصوصی، می‌باشد.»

قانون گذاری برای هوش مصنوعی در ایران
قانون گذاری برای هوش مصنوعی در ایران

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور‌های دیگر توانسته‌اند گام‌های مهمی بردارند. اما هنوز قانونی جامع برای مدیریت این حوزه وجود ندارد. او تأکید می‌کند که بخش خصوصی به دلیل فعالیت‌های خود، از ابتدای ورود این تکنولوژی به کشور، پیشرفت چشمگیری داشته است. به نظر او، بخش خصوصی در این حوزه حتی از دولت پیشتر و پیشروتر است و بنابراین، نباید قوانینی را در دولت و حاکمیت ایجاد کنیم که باعث کند شدن رشد آن‌ها شود.

در ادامه این جلسه، سید محمد مهدی غمامی، معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، همچنین به عزم دولت در حوزه قانون‌گذاری برای هوش مصنوعی اشاره کرد. او تأکید کرد که این قانون باید نظرات تمام فعالان بخش خصوصی را در خود جای دهد، تا بتواند توانایی مناسبی را که متخصصان این حوزه انتظار دارند، داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی نحوه‌ی قانون گذاری برای هوش مصنوعی در ایران چیست؟ شما تجربه استفاده از چت بات‌‌ها و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی را داشته‌اید؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر