;
coinex

اتهام سنگین اینتل به AMD ؛ او فریبکار است

اینتل رقیب خود AMD را فریبکار خطاب کرد. اینتل می‌گوید AMD با استفاده از نام‌گذاری مبهم پردازنده‌ها کاربران خود را فریب می‌دهد.

ای‌ام‌دی (AMD) که در در سال ۱۹۶۹ توسط جری ساندرز تاسیس شد، یک شرکت صنایع الکترونیکی چندملیتی آمریکایی است که در ساخت انواع پردازنده و چیپست فعالیت می‌کند. ای‌ام‌دی رقیب اصلی شرکت اینتل به‌شمار می‌رود؛ اما اکنون اینتل رقیب خود را «روغن مار» خطاب کرده است و این شرکت را فریبکار می‌داند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اتهام سنگین اینتل به AMD

اینتل اعلام کرده که سازنده پردازنده‌های رایزن 7000 یعنی AMD در شیوه بازاریابی و نام‌گذاری محصولات خود سر کاربران کلاه می‌گذارد و تیم سازنده تراشه‌های آبی را فریبکار خطاب کرده است.

ای‌ام‌دی در سال گذشته با تغییر شیوه در نام‌گذاری پردازنده‌های لپ‌تاپی خود، استفاده از معماری قدیم در پردازنده‌های خود را مخفی کرده است. اکنون اینتل در فایلی که در وب سایت خود ارائه داده بیان کرده که کاربران مدت‌هاست از محصولاتی استفاده می‌کنند که تنها نیمی از واقعیت را در اختیارشان می‌گذارد. البته AMD هم مدت‌هاست که جای اینکه یکسان‌سازی معماری با نسل پردازنده که اینتل و AMD سال‌ها از آن استفاده می‌کردند، حالا همه پردازنده‌های لپ‌تاپی خود را در دسته رایزن 7000 قرار می‌دهد.

اتهام سنگین اینتل به AMD
اتهام سنگین اینتل به AMD

اینتل هم در ارائه نامه خود با مقایسه میان پردازنده Ryzen 5 7520U و Core i5-1335Uانجام داده است که نتیجه این رقابت نشان می‌دهد پردازنده‌های اینتل به دلیل استفاده از ساختار جدید 83 درصد سریع‌تر عمل می‌کنند. با توجه به اینکه ADM تمام پردازنده‌های لپ تاپی خود را در دسته رایزن 7000قرار داده، معلوم شد که تنها عدد سوم موجود در نام پردازنده‌ها ساختار اصلی آنها را معلوم می‌کند. برای مثال Ryzen 5 7640U از معماری Zen 4 و Ryzen 5 7520U از Zen 2 استفاده می‌کند.

اینتل بر اساس این داده‌ها مدعی شده که ADM با این روش نام‌گذاری مصرف‌کنندگان را فریب داده و پرازنده‌های قدیم را در کنار پرازنده‌های جدید قرار می‌دهد. او برای اثبات ادعای خود به رمزگشایی اعداد نامگذاری شده پرداخت که جزئیات آن به شرح زیر است:

  • عدد اول نشان‌دهنده سال است: 7 برای 2022، 8 برای 2023، 9 برای 2024 و الی آخر.
  • عدد دوم بخش‌بندی بازار را نشان می‌دهد: 1 و 2 برای اتلون، 3 و 4 برای رایزن 3 و الی آخر.
  • عدد سوم مربوط به معماری است.
  • عدد چهارم برای جداسازی رده است: 0 برای مدل‌های پایین‌تر، 5 برای مدل‌های بالاتر.
  • حرف انتهایی نشان‌دهنده TDP و فرم فکتور است: U برای اولترابوک‌ها، HS برای محصولات گیمینگ و الی آخر.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی اتهام سنگین اینتل به AMD چیست؟ با اینتل موافقید؟ لطفا دیدگاه خود را در بخ کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر