;
coinex

کوالکام با توسعه تراشه Snapdragon 8 Gen 4 ریسک بزرگی را متحمل می‌شود

احتمالا شرکت کوالکام در طراحی معماری تراشه پرچمدار آینده خود یعنی Snapdragon 8 Gen 4 ، از هسته‌های کم مصرف استفاده نخواهد کرد.

در ماه اکتبر آینده، احتمالاً حدود یک هفته قبل از هالووین، کوالکام نسخه بعدی پردازنده خود، Snapdragon 8 Gen 4 را معرفی خواهد کرد. این SoC با نام رمز “Sun” توسط شرکت TSMC با استفاده از فرآیند 3 نانومتری تولید خواهد شد. Snapdragon 8 Gen 4 برای کوالکام اهمیت بسیاری دارد زیرا برای اولین بار از هسته‌های سفارشی Oryon CPU خود استفاده خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


معماری Snapdragon 8 Gen 4

بر اساس یک پست در شبکه اجتماعی Weibo که توسط Digital Chat Station نوشته شده، SM8750 (شماره مدل تراشه) دارای دو هسته بزرگ “Phoenix” و شش هسته متوسط “Phoenix” خواهد بود. هیچ هسته کوچکی وجود نخواهد داشت. معمولاً هسته‌های کم مصرف، با کارایی بالا برای انجام وظایف سبک‌تر و صرفه جویی در زمان استفاده از باتری طراحی شده‌اند.

شایعات حاکی از این است که کوالکام در اسنپدراگون 8 نسل 4 ریسک بزرگی را با SoC خود بر عهده خواهد گرفت. این تراشه همچنان از هسته‌های Cortex CPU شرکت Arm استفاده خواهد کرد.

به همین ترتیب، پردازنده کاربردی جدید MediaTek با نام Dimensity 9300 دارای چهار هسته Cortex-X4 prime CPU و چهار هسته Cortex-A720 performance CPU است. عدم وجود هسته‌های کم مصرف باعث نگرانی در مورد گرم شدن این تراشه شده و در یک آزمون استرس اخیر، عملکرد تراشه به دلیل گرمای زیاد به میزان 46٪ کاهش یافت.

Snapdragon 8 Gen 4

MediaTek این تست را “ناقص” توصیف کرده است. طراح این تراشه همچنین ادعا می‌کند که Dimensity 9300 در اجرای وظایف سنگین یا “معمولی” نیاز به 10٪ تا 15٪ کمتری از قدرت مصرفی دارد. همچنین در حالتی که در سطح عملکردی مشابه با Dimensity 9200 استفاده می‌شود، تا 33٪ صرفه جویی در باتری ارائه می‌کند.

کوالکام مرحله به مرحله تعداد هسته‌های کم مصرف را کاهش داده است، شروع از Snapdragon 8 Gen 2 بود که سه هسته کوچک در مقایسه با چهار هسته در نسل قبلی داشت. Snapdragon 8 Gen 3 که از اکنون تا سال 2024 در تلفن‌های هوشمند اندرویدی ارائه خواهد شد، تنها دو هسته کوچک دارد. همانند MediaTek با Dimensity 9300، اگر Digital Chat Station درست بگوید، کوالکام خود را در معرض نگرانی‌ها و اندیشه‌های مربوط به گرم شدن Snapdragon 8 Gen 4 قرار خواهد داد.

احتمالا تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 4 در سال 2025 و در گوشی‌هایی مانند سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد معماری Snapdragon 8 Gen 4 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال یکنید.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر