;
coinex

طراحی غیرمعمول و جنس فولادی تسلا سایبرتراک کارشناسان را نگران کرد [+ ویدئو]

در چند روز گذشته ، ویدیوهایی از تست تصادف خودروی تسلا سایبرتراک در رسانه‌ها منتشر شده که طراحی غیر معمولی دارد و باعث نگرانی برخی کارشناسان شده است؛ کارشناسان معتقدند این خودرو می‌تواند به عابران پیاده یا سایر وسایل نقلیه آسیب برساند.

آدریان لوند، رئیس سابق شرکت بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) درباره‌ی طراحی عجیب این خودرو گفت: « اگر آنها واقعاً با استفاده از فولاد ضد زنگ ضخیم بدنه خودرو را ساخته باشند، هنگام تصادف، وقتی سر کسی به آن برخورد کند، آسیب بیشتری به آن‌ها وارد می‌شود.»

یکی از ویژگی‌های بارز و پرطرفدار خودروی الکتریکی تسلا سایبرتراک، بدنه محکم آن است که به شدت تبلیغ می‌شود. ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا، در یک پست در شبکه‌های اجتماعی روز سه‌شنبه اعلام کرد که این وانت الکتریکی نسبت به سایر وانت‌ها، برای سرنشینان و عابران پیاده ایمنی یشتری فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تسلا سایبرتراک در سه مدل قدرتمند با قیمت پایه 60,990 دلار رسما کار خود را آغاز کرد

لبه‌های تیز این خودرو آن را از نظر بصری بسیار متمایز می‌کند. این خودرو، اولین خودرو پس از معرفی “دلورین” بوده که بدنه آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. “دلورین” که بدنه‌اش از فولاد بود، برای اولین بار در فیلم “بازگشت به آینده” در سال ۱۹۸۵ دیده شد.

هنگام مراسم تست این خودرو در کارخانه تسلا که در ایالت تگزاس مستقر است اعلام شد که بدنه فولادی این وانت برقی طوری طراحی شده که در صورت تصادف، جلوی ضربه را می‌گیرد. سازه‌های جلو و عقب خودرو قادرند جلوی فشار ضربه را بگیرند.

با توجه به تولید اندک این خودرو قیمت آن  از 60,990 دلار آغاز می‌شود. ایلان ماسک اظهار کرده که تولید این خودرو ممکن است تا سال 2025 به 250,000 دستگاه در سال برسد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تسلا سایبرتراک ممکن است برای عابرین پیاده یا دیگر وسایل نقلیه ایمن نباشد.

دیوید فریدمن، که قبلاً به عنوان سرپرست اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه کار می کرد، اظهار کرد که اگر این وانت الکتریکی با یک خودروی دیگر تصادف کند، احتمالاً می تواند آن را له کند.

همچنین، جولیا گریسولد، مدیر مرکز تحقیقات حمل و نقل ایمن دانشگاه کالیفرنیا هم در این باره گفته که وزن سنگین و شتاب بالای این وانت الکتریکی برای عابران پیاده و دیگر وسایل نقلیه خطرناک است.

با این حال، تسلا هنوز در مورد فروش این خودرو در اروپا نظری اعلام نکرده، اما یک مهندس ارشد تسلا به نشریه اتومبیلرانی TopGear گفته که قوانین ایمنی اتحادیه اروپا شاید فروش این خودرو را در آنجا دشوار کند، زیرا این قوانین با هدف حفاظت از عابران پیاده طراحی شده است.

شورای ایمنی حمل و نقل اروپا که در بروکسل واقع شده، در یک بیانیه اعلام کرد که امیدوارند که شرکت تسلا وسیله نقلیه خود را به اروپا عرضه نکند. آن‌ها معتقدند که چنین وسیله‌ای با ابعاد، توان و وزنی که دارد، می‌تواند در مواقع برخورد برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بسیار خطرناک باشد و حتی منجر به وقوع حوادث مرگبار شود. از طرف دیگر، ایلان ماسک، موسس شرکت تسلا، تأکید دارد که وسیله نقلیه‌ی جدیدش به نام “سایبرتراک” تمامی آزمون‌های مورد نیاز را پشت سر گذاشته و نیز کارشناسان آن را بازبینی کرده و تأیید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تست ویدئو تسلا سایبرتراک چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر