;
coinex

تسلا سایبرتراک در سه مدل قدرتمند با قیمت پایه 60,990 دلار رسما کار خود را آغاز کرد

کمپانی تسلا رسما پیکاپ تراک معروف خود، یعنی تسلا سایبرتراک را عرضه کرد. این خودرو طی رویدادی در دفتر مرکزی تسلا واقع در شهر آستین عرضه شد.

تراک الکتریکی تسلا در سال 2019 معرفی شد و طی رویدادی که اخیرا توسط این کمپانی در شهر آستین برگزار شده، به افرادی که در سال 2019 آن را سفارش داده بودند تحویل داده شد؛ به همین جهت، این رویداد Cybertruck Delivery نام گرفت.

قیمت پایه تراک برقی تسلا حدود 60,990 دلار است و محدوده مسافتی آن تقریبا 340 مایل (547 کیلومتر) خواهد بود. همان‌طور که از ظاهر این خودرو مشخص است، Cybertruck با سایر وانت‌های پیکاپ موجود در بازار آمریکا تفاوت دارد و یک خودروی معمولی نیست. Cybertruck با بدنه ضدگلوله روانه بازار می‌شود و می‌توان گفت که مقاومت بالای بدنه، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این وسیله نقلیه است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات فنی تسلا سایبرتراک

تراک الکتریکی تسلا در سه مدل مختلف عرضه می‌شود که قیمت گران‌ترین مدل حدود 100,000 دلار خواهد بود. این خودرو در سه مدل عرضه می‌شود؛ مدل محور عقب (RWD) با قیمت پایه 60.990 دلار، مدل چهار چرخ محرک دائمی (AWD) با قیمت 79.990 دلار و مدل سایبربیست (Cyberbeast) با قیمت 99.990 دلار.

مشخصات فنی تسلا سایبرتراک
مشخصات فنی تسلا سایبرتراک

باتوجه به اطلاعات منتشر شده توسط این کمپانی، مدل محور عقب سایبرتراک تسلا در سال 2025 میلادی عرضه می‌شود، درحالی که دو نسخه دیگر تراک برقی تسلا در سال 2024 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

ارزانترین مدل این خانواده (RWD) یک موتور الکتریکی در سیستم دیفرانسیل عقب دارد و شتاب صفر تا 100 آن 6.5 ثانیه است. این مدل می‌تواند با یک بار شارژ، محدوده مسافتی 250 مایل (حدود 402 کیلومتر) را طی کند.

مدل چهار چرخ محرک دائمی (AWD) به دو موتور الکتریکی مجهز شده که 600 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن 7,435 پوند فوت است. این وسیله نقلیه قابلیت بکسل 5 تن را دارد و 0 تا 100 آن حدود 4.1 ثانیه است. حداکثر سرعت نسخه All-Wheel Drive به 196 کیلومتر در ساعت می‌رسد و محدوده مسافتی 547 کیلومتر را طی می‌کند.

نسخه بالارده تسلا سایبرتراک با قیمت حدود 100,000 دلار، دارای دو موتور الکتریکی در چرخ‌های عقب و یک موتور الکتریکی در چرخ‌های جلو است. این مدل دارای قدرت 845 اسب‌بخار و گشتاور 10,296 پوند فوت است. این وسیله نقلیه قابلیت بکسل حداکثر 5 تن را دارد. 0 تا 100 سایبرتراک تسلا Cyberbeast حدود 2.6 ثانیه و محدوده مسافتی آن تقریبا 514 کیلومتر است. حداکثر سرعت سایبربیست 209 کیلومتر برساعت خواهد.

مشخصات فنی تسلا سایبرتراک

یکی از لوازم‌جانبی تراک برقی تسلا، Range Extender است که در قسمت بار خودرو نصب می‌شود و محدوده مسافتی اضافه، حدود 240 کیلومتر را برای تراک فراهم می‌کند؛ البته تا این لحظه اطلاعات دقیقی از قیمت این بسته باتری و لوازم‌جانبی سایبرتراک تسلا منتشر نشده است. همچنین، هنوز مشخص نیست که وزن این بسته باتری چقدر است و چگونه باید در خودرو قرار بگیرد.

احتمال می‌رود که باتری مذکور، بخش عمده‌ای از فضای بار تسلا سایبرتراک را اشغال کند، با این‌حال برای افرادی که به محدوده مسافتی بیشتری نیاز دارند، مفید واقع می‌شود. خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که تراک الکتریکی تسلا از قابلیت سوپر شارژ تسلا با توان 250 کیلو وات پشتیبانی می‌کند؛ به همین جهت، می‌توان انتظار داشت که با 15 دقیقه شارژ محدوده مسافتی حدود 208 کیلومتر را طی کند.

بیشتر بخوانید:

پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در فصل اول 2023 ؛ تداوم پیشتازی BYD بر تسلا!

سوپر شارژر های تسلا در کره جنوبی خودروهای برقی دیگر شرکت‌ها را نیز شارژ می‌کنند

طراحی تراک برقی تسلا

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های پیکاپ تسلا با سایر وانت‌های پیکاپ موجود در بازار، طراحی آن با خطوط تیز و ظاهر مدرن و آینده‌نگرانه آن است. با این‌که طراحی Cybertruck برای بسیاری از افراد جذاب نیست، اما برای افرادی که به‌دنبال ظاهری مدرن هستند، گزینه ایدئالی خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری جذاب سایبرتراک، اسکلت بیرونی ضدگلوله از جنس فولاد ضدزنگ است. علاوه‌براین، شیشه‌های این وانت پیکاپ نیز مقاومت بالایی دارند. شیشه‌های Cybertruck دربرابر برخورد توپ بیسبال با سرعت 112 کیلومتر برساعت مقاوم خواهند بود. بدنیست به این نکته اشاره کنیم که بدنه سایبرتراک تسلا هیچ‌گونه رنگی ندارد و همین بدنه بدون رنگ، یک نوآوری در صنعت خودروهای الکتریک به‌شمار می‌رود.

ویژگی های تسلا سایبرتراک

وسیله نقلیه مذکور دارای یک سیستم سرگرمی و اطلاعاتی 18.5 اینچی در جلو و یک سیستم 9.4 اینچی در عقب است. این تراک الکتریکی از نظر سیستم صوتی نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. Cybertruck از 15 اسپیکر بهره می‌برد که شامل دو عدد ساب و آمپلی‌فایر می‌شود.

بنابر ادعای کمپانی تسلا، Cybertruck از یک حالت دفاعی زیست‌محیطی پشتیبانی می‌کند که از نفوذ 99.97 درصد ذرات معلق در هوا جلوگیری می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این تراک الکتریکی می‌توانیم به پشتیبانی از شارژرهای بی‌سیم، پورت‌های USB-C با توان 65 وات، پریزهای برق 120 ولت و 240 وات اشاره کنیم. باوجود چنین ویژگی‌هایی باید انتظار داشته باشیم که Cybertruck به یکی از سرسخت‌ترین رقبای سایر پیکاپ‌های الکتریکی مانند Rivian R1T و Ford F150 Lightning تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

تولید خودرو برقی در ایران از سال آینده آغاز می‌شود

طرح مفهومی ابرخودرو برقی پولستار سینرجی با طراحی جذاب رونمایی شد [+تصاویر]

دلیل تاخیر در عرضه تسلا سایبرتراک

همان‌طور که گفتیم، وانت تسلا در سال 2019 شد و طبق برنامه‌های این شرکت، قرار بود که سایبرتراک در سال 2021 روانه بازار شود؛ اما تولید این پیکاپ تراک الکتریکی، چندبار با تاخیر مواجه شد. بنابر گزارش‌های منتشر شده، دلیل اصلی تاخیر در تولید این محصول، دشوار بودن تولید بدنه ضدگلوله با ظاهر خاص آن بود.

پیش از عرضه رسمی تراک برقی تسلا، گفته شده بود که نسخه‌های مختلف این وسیله نقلیه با قیمت‌های 39,900 دلار، 49,900 دلار و 69,900 دلار روانه بازار می‌شوند. اکنون، افزایش قیمت 60 درصدی Cybertruck، به یک شوک بزرگ برای بسیاری از افرادی که این محصول را در سال 2019 سفارش داده بودند تبدیل شد. طبق گفته‌های ایلان ماسک، تا این لحظه حدود 1 میلیون نفر این وانت پیکاپ برقی را سفارش داده‌اند.

پیش از این، کمپانی تسلا ادعا کرده بود که Cybertruck از محدوده مسافتی 800 کیلومتر پشتیبانی می‌کند، اما در حال‌حاضر می‌بینیم که وسیله نقلیه مذکور به 547 کیلومتر محدود شده است. باوجود این‌که وانت تسلا ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که اکثر وانت‌های پیکاپ الکتریکی از آن‌ها بهره نمی‌برند، اما 2 سال تاخیر در زمان تحویل محصول درکنار افزایش 60 درصدی قیمت و کاهش 32 درصدی محدوده مسافتی برای طرفداران کمپانی تسلا دل‌سردکننده است.

نظر شما درباره ویژگی‌های تسلا سایبرتراک و طراحی منحصربه‌فرد آن چیست؟ آیا سایبرتراک می‌تواند فروش بیشتری نسبت به سایر وانت‌های پیکاپ برقی داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر