coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال رسمی در جهان است که مرور تاریخچه حضور آن در بازار رمزارزها ثابت می‌کند این ارز دیجیتال از بازار پرنوسان برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری روی آن نیازمند داشتن دانش کافی در مورد شرایط این رمزارز در بازار و همچنین تحلیل‌های دقیق و روزانه است. تحلیل بیت کوین باعث می‌شود ریسک سرمایه‌گذاری کاهش بیابد و موقعیت‌های مناسب خرید و فروش مشخص شوند. همین موضع، درصد ضرر در این معاملات را کاهش می‌دهد و سرمایه تریدرها حفظ خواهد شد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم در مورد بیت کوین و تحلیل‌های مورد استفاده برای دستیابی به داده‌های مرتبط با بازار کریپتویی آن بحث کرده و شما را با این ارز دیجیتالی مطرح بیشتر آشنا کنیم.

بیت کوین چیست؟

همان‌طور که ذکر شد، بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که تحت نظارت هیچ واسطه‌ای نبوده و بدون دخالت بانک و ارگان‌های دولتی عمل می‌کند. بیت کوین به‌صورتی طراحی شده که از سیستم همتا به همتا بهره می‌برد و کاربران در یک ارتباط مستقیم و بدون واسطه با هم، به معامله می‌پردازند. تمام تراکنش‌های این رمزارز بر روی شبکه بلاک‌چین ثبت و ضبط شده و در سرورهای جهانی حفظ می‌شوند. تمام افراد می‌توانند با راه‌اندازی این سرورها و انجام تراکنش‌، بلاک‌ها را تشکیل دهند و در نهایت از مجموع بلاک‌ها بلاکچین شکل بگیرد. حضور بیت کوین در بازار رمزارزها به سال 2008 برمی‌گردد که پس از طی کردن یک مسیر توسعه دو ساله، در سال 2010 به بهره ‌برداری رسید و فعالیت جدی خود را آغاز کرد.

بیت کوین در ابتدا یک ارز ناشناخته بود که با گذشت زمان و بالا رفتن آگاهی کاربران از مزایای آن، محبوبیت ویژه‌ای کسب کرد. مزایایی نظیر سرعت بالا انتقال وجوه، دور ماندن از دسترس دولت‌ها و همچنین کارمزد پایین نقل و انتقالات، این رمزارز را به یک منبع معتبر برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و روزبه‌روز باارزش‌تر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین به روش تکنیکال زمانی از اعتبار لازم برخوردار است که اثرات اخبار و تحلیل‌های فاندامنتال توسط بازار دریافت شده و اعلام کند که سطح فعلی ارزش این رمزارز طبق پارامترهای موجود مشخص شده ‌است. سرمایه‌گذاران بازار کریپتو با بهره بردن از تحلیل تکنیکال و مسائل مربوط به روانشناسی بازار، نظرات و پیش‌بینی‌های مختلفی را برای ارزش بیت کوین ذکر می‌کنند و اعتقاد دارند طبق تاریخچه این رمزارز، احتمال تکرار قیمت‌ها در نمودار قیمتی آن وجود دارد. تحلیل بیت کوین به تریدرها کمک می‌کند تا الگو و روند بازار را شناسایی کرده تا برای آینده قیمت آن تصمیم بگیرند و بر اساس آن، موقعیت‌های مناسب معامله و سرمایه‌گذاری را تشخیص دهند.

 تکنیک‌های مورد استفاده در تحلیل بیت کوین

تکنیک‌های مورد استفاده در تحلیل بیت کوین

برای ارزیابی و تجزیه تحلیل شرایط بازار بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، ابزارهای متفاوتی استفاده می‌شوند که هرکدام کاربرد و روش خاص خود را دارند. از این تکنیک‌ها می‌توان به، تحلیل روزانه، تحلیل تکنیال، فاندامنتال و آنچین، اشاره کرد، در ادامه به معرفی تک تک این استراتژی‌ها خواهیم پرداخت.

1- تحلیل تکنیکال

این تحلیل یک ابزار یا روش خاصی است که برای پیش‌بینی روند قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تحلیل تکنیکال از داده‌های ارائه شده توسط نمودارها، الگوریتم‌ها و روند قیمت‌ها استفاده می‌شود. در واقع این تکنیک امکان پیش‌بینی نحوه تغییر روند قیمت را فراهم کرده و به سرمایه‌گذاران زمان ایده‌آل سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد. تحلیل بیت کوین به روش تکنیکال، یک روش کاربردی است که در آن از ابزارهای مختلف استفاده می‌شود. از مهمترین ابزارهای این تحلیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روند شناسی
  • اندیکاتورها
  • کندل شناسی
  • حدود مقاومتی و حمایتی
  • فیبوناچی
  • امواج الیوت
  • ایچیموکو

2- تحلیل روزانه

تحلیل بیت کوین به‌صورت روزانه و لحظه‌ای، یک نمای کلی از تحلیل تکنیکال این رمزارز را در تایم فریم‌های مشخص نشان می‌دهد. این ابزار، نتیجه بهترین اندیکاتورهای تکنیکال رمزارز بیت‌کوین نظیر میانگین متحرک همگرایی یا واکرایی، استوکاستیک، مومنتوم، ایچیموکو و شاخص قدرت نسبی بوده و طبق آن می‌توان شرایط بیت کوین را برای انجام بهترین معاملات در زمان مناسب، شناسایی کرد. این نکته را فراموش نکنید که تحلیل روزانه تنها برگرفته از داده‌های تکنیکال است و برای موفقیت در معامله باید سایر جوانب را نیز در نظر گرفت و به تحلیل فاندامنتال نیز توجه کرد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

بهترین استراتژی برای تحلیل بیت کوین تشخیص ارزش واقعی این رمزارز توسط تحلیل فاندامنتال است. این تحلیل عوامل داخلی و خارجی موثر بر قیمت بیت کوین را تجربه و تحلیل می‌کند و اطلاعات مورد نیاز در باره ارزها را مورد بررسی قرار می‌دهد. زمانی که بتوانید تحلیل فاندامنتال بیت کوین را انجام دهید، برای ورود به بازار معاملات و سرمایه‌گذاری در این رمزارز، با مشکل مواجه نخواهید شد. معیارهای مورد بررسی در تحلیل فاندامنتال عبارت‌اند از:

  • ارزش بازار
  • حجم معاملات و میزان نقدینگی
  • تعداد توکن‌های در گردش
  • رود مپ
  • وایت پیپر بیت کوین
  • مقایسه رقبای بیت کوین
  • هزینه‌های استخراج
  • آینده بیت کوین

تحلیل آنچین یا درون زنجیره‌ای

تحلیل آنچین تکمیل‌کننده تحلیل‌های قبل است و هر اطلاعاتی که در مورد رمزارز نتوانستید از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دریافت کنید، توسط آنچین قابل دسترسی خواهد بود. با تحلیل آنچین شما می‌توانید به اطلاعات داخلی شبکه بلاک‌چین نظیر اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها، بلوک‌ها و قراردادهای هوشمند، دسترسی پیدا کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا فعالیت نهنگ‌ها را کنترل کنید و در شرایط خاص اقدام به معاملات پر ریسک نکنید. با استفاده از تحلیل آنچین شما قادر خواهید بود به اطلاعاتی که در ادامه ذکر شده دست پیدا کنید.

تعداد معاملات بیت کوین

هش ریت بیت کوین

تعداد کیف پول‌های فعال

درآمد ماینرها

تشخیص تراکنش‌های مشکوک

بررسی رفتار نهنگ‌ها

ارزش دارایی قفل شده

تحلیل بیت کوین

 

نکات مهم تحلیل بیت کوین

آشنایی با استراتژی‌های کاربردی برای تشخیص دقیق و صحیح زمان ورود و خروج بازار ارز دیجیتال بیت کوین، به‌تنهایی برای انجام معاملات کارساز نبوده و باید به نکات تاثیرگذار دیگری که سود شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند نیز توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند.

1- انجام معاملات در تایم ‌فریم‌های مختلف

تایم‌فریم‌ها از فاکتورهای مهم تحلیل بیت کوین محسوب می‌شوند که روند تغییر قیمت را نمایش می‌دهند و براساس آن‌ها معاملات انجام می‌شود. تایم‌فریم بازهای مختلف زمان معاملات را نشان داده و در بازه‌های دقیقه‌ای، هفتگی و ماهانه دسته‌بندی می‌شوند. برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال بیت کوین، حتما از تایم‌فریم‌های کوتاه مدت استفاده کنید و درصورتی‌که قصد سرمایه‌گذاری در این رمزارز را دارید، تایم‌فریم‌های بلندمدت بهترین انتخاب خواهند بود.

2- سطوح حمایتی و مقاومتی

شناخت خطوط حمایت و مقاومت در تحلیل بیت کوین به شما در کسب سود بیشتر کمک شایانی خواهد کرد. برای تشخیص این سطوح، تاریخچه بیت کوین و روند حرکت قیمت آن را بررسی کنید. با توجه به این خطوط زمان و نقاط مناسب برای ورود و خروج از بازار را شناسایی کرده و سود قابل توجهی را از معاملات به دست خواهید آورد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر