coinex
راهنمای خرید تکراتو

واردات خودرو قطعی شد؛ تخصیص ارز به 40 هزار خودرو وارداتی

آنطور که به نظر می‌رسد واردات خودرو قطعی شده است. در این خصوص رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران خبر داد که امسال واردات انجام خواهد گرفت.

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران درخصوص روند واردات خودرو توضیحاتی داد که مخالف با افکار عمومی است. با روندی که در بحث واردات صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شد که احتمالاً دیگر خودرویی به کشور وارد نخواهد شد؛ به خصوصی واردات خودروهای کارکرده که هنوز هم تعیین تکلیف نشده است. اما ظاهراً دولت برنامه دارد این روند را ادامه داده و احتمالاً در آینده شاهد حضور خودروهای وارداتی در کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: طرح واگذاری ایران خودرو و سایپا استارت خورد [+جزئیات]

واردات خودرو به ایران امسال انجام می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص واردات خودرو گفت:

مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و ۱۱۰ میلیون دلار در دو هفته گذشته تخصیص داده شد. واردات خودرو با قطعیت امسال و سال آینده ادامه خواهد داشت.

قرار است تا آخر سال 40 هزار خودرو به کشور با تخصیص ارز موردنیاز توسط بانک مرکزی وارد شود.

واردات خودرو به ایران امسال انجام می‌شود

البته فراموش نکنیم که سال گذشته نیز قرار بود این تعداد خودرو به کشور وارد شود و وزارت صمت بارها به این موضوع تأکید کرد. اما پس از گذشت 9 ماه از سال 1402 هنوز این وزازتخانه به قولش عمل نکرده و بانک مرکزی نیز بدون فعالیتی مثبت، روند واردات را کندتر کرد.

هم‌اکنون که همین خودروهای وارداتی اندک در سامانه یکپارچه خودرو عرضه می‌شوند، خبری جدی تا قبل این خبر وجود نداشت اما حالا که تأمین ارز صورت گرفته، انتظار می‌رود روند واردات از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص از سر گرفته شدن روند واردات خودرو به ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر