coinex
راهنمای خرید تکراتو

درگیری شیائومی با هواوی؛ این دو شرکت بر سر پتنت لولای گوشی‌های تاشو اختلاف نظر دارند

پس از گوگل و Sonos این بار هواوی و شیائومی باهم درگیر شده‌اند. اختلاف این دو شرکت بر سر پتنت لولای گوشی‌های تاشو بالا گرفته است.

شکایت بر سر پتنت‌ها موضوع رایجی در میان برند‌هاست و معمولا شرکت‌ها با این شکل از شکایت‌ها درگیر هستند. اما این بار هواوی و شیائومی باهم اختلاف پیدا کردند. این اختلافات از شکایت هواوی علیه شیائومی برای استفاده از لولای گوشی‌های تاشوی خود در ماه سپتامبر شروع شد. پس از آن شیائومی هم به دفاع از خود برخواست و ادعا کرد از فناوری‌های خود استفاده کرده؛ او در ادامه یکی از مهندسین هواوی را به ارائه اطلاعات نادرست هم متهم کرد.

بیشتر بخوانید: ساخت کارخانه هواوی در اروپا ؛ 200 میلیون یورو سرمایه در خاک فرانسه

هواوی از ماه سپتامبر شکایت خود را مبنی بر نقص پتنت‌های مربوط به لولای گوشی‌های هوشمند تاشو، علیه شیائومی آغاز کرد. اما اکنون بر اساس گزارش رویترز، شیائومی این اتهامات را نپذیرفته و هواوی را به ارائه اطلاعات نادرست در این باره متهم کرده است. شیائومی اعلام کرده که هواوی اطلاعات نادرست داده و پتنت‌های استفاده شده در گوشی‌های تاشو که استخوان اژدها شهرت دارد فناوری شرکت خود شیائومی و توسط همین شرکت توسعه یافته است او در ادامه برای اثبات گفته‌های خود به ذکر چند نمونه از تفاوت‌های این پتنت‌ها اشاره کرد.

«استخوان اژدها» (Dragon Bone) برای اولین‌بار در گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 3 استفاده شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. شیائومی با استناد به این اطلاعات هواوی را به بیان اطلاعات نادرست متهم کرد.

به هرحال نتیجه این شکایات هنوز مشخص نیست و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها به نتیجه برسد چون معمولا این قبیل شکایت و بررسی و رسیدگی به آنها زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید: 

به نظر شما دعوای این دو شرکت چینی بر سر پتنت لولای گوشی‌های تاشو به کجا خواهد رسید؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر