;
coinex

گوگل دیگر به تاریخچه موقعیت مکانی در Maps دسترسی نخواهد داشت

گوگل در حال اتخاذ سیاست جدیدی در جهت حفظ حریم شخصی کاربران گوگل مپس است. طبق این سیاست، گوگل دیگر به تاریخچه موقعیت مکانی در Maps دسترسی نخواهد داشت.

گوگل در نظر دارد که در نحوه ذخیره تاریخچه موقعیت مکانی در گوگل مپ تغییراتی به وجود آورد. طبق سیاست جدید گوگل، موقعیت مکانی کاربران به جای سرورهای Google در دستگاه ذخیره خواهد شد. علاوه بر این، این شرکت ابزارهای رمزگذاری جدید و تنظیمات حذف خودکار را به گوگل مپ اضافه خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تغییر محل ذخیره تاریخچه موقعیت مکانی در Maps

به گفته گوگل، تاریخچه موقعیت مکانی در Maps به طور پیش‌فرض خاموش است. با این حال، اگر کاربران این ویژگی را فعال کنند، جدول موقعیت مکانی آنها همراه با زمان بازدید مکان‌های مختلف، در سرورهای گوگل ذخیره خواهد شد.

این ویژگی که کاربرد اصلی آن در ارائه خدمات آنی گوگل‌مپ به کاربران است، به مرور به یک مشکل بزرگ در حفظ حریم خصوصی تبدیل شده و به همین دلیل گوگل به سرعت دست به کار شده و برای بهبود خدمات خود قصد دارد که نحوه عملکرد این قابلیت را تغییر دهد.

تاریخچه موقعیت مکانی در Maps

بر این مبنا، از سال آینده، کاربرانی که گزینه ثبت موقعیت مکانی را فعال کنند، جدول زمانی موقعیت‌های خود را به جای سرورهای گوگل در دستگاه ذخیره خواهند داشت. حتی اگر کاربران قصد تهیه بک آپ از این داده‌ها را داشته باشند، گوگل با رمزگذاری خودکار این اطلاعات کاری می‌کند که هیچ کس حتی خودش به آنها دسترسی نداشته باشد.

البته شایان ذکر است که این تغییر با حکم ژئوفنس کاملا در تضاد است. این حکم‌ به مقامات محلی و پلیس فدرال این امکان را می‌دهد که از موقعیت مکانی کاربران برای شناسایی مجرم‌ها و رسیدگی به جنایت‌ها استفاده کنند. بنابراین با بلااستفاده شدن سرورهای گوگل و تغییر محل ذخیره تاریخچه مکانی کاربران و همچنین رمزگذاری این داده‌ها در فضای ابری، گوگل دیگر ظرفیت ارائه این اطلاعات مفید به پلیس را نخواهد داشت.

از سوی دیگر گوگل می‌گوید که در جهت بهبود هر چه بیشتر حریم خصوصی کاربران، گزینه حذف خودکار Location History را برای کاربرانی که برای اولین بار تاریخچه مکانی را فعال کنند، به طور پیش‌فرض روی 3 ماه تنظیم خواهد کرد. گفته می‌شود که کلیه این قابلیت‌ها در سال آینده به تدریج به اپلیکیشن Maps در دستگاه‌های اندرویدی و iOS اضافه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تغییرات گوگل مپ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر