;
coinex

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل ؛ با این ابزارها هوشمندانه‌تر و سریع‌تر کار می‌کنید

گوگل که همواره از پیشگامان حوزه هوش مصنوعی بوده در مدت اخیر سعی کرده از تب تند رقابت هوش مصنوعی جا نماند. اما بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل کدامند؟

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی بسیار متعدد و متنوعی در دسترس کاربران قرار دارد و هر کاری از تولید و ویرایش متن، تصویر و متن گرفته تا مدیریت امور پیچیده با هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

پتانسیل‌های بالای هوش مصنوعی سبب شده تا شرکت‌های بزرگ و کوچک بسیاری در سراسر دنیا بر توسعه ابزارهای هوش مصنوعی تمرکز کنند و در نتیجه تقریبا هر چند وقت یکبار شاهد معرفی ابزارهای جدید هوش مصنوعی هستیم. اما بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل کدامند؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

شرکت گوگل نیز بعد از شروع قدرتمندانه OpenAI و مایکروسافت تلاش کرد هرچه سریعتر خود را به جریان پیشرفت هوش مصنوعی برساند و ابزارها و قابلیت‌های جدیدی معرفی کند.

حالا ابزارهای هوش مصنوعی بسیار قدرتمند توسط گوگل و رقبایش در اختیار کاربران قرار گرفته که می‌توانند امکانات و خدمات بسیار مناسبی برای ما فراهم کنند. اما آیا با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل آشنا هستید؟ اگر پاسخ شما منفی است، با ما باشید.

ابزار هوش مصنوعی Google Translate

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه که توسط گوگل عرضه شده و محبوبیت و کاربرد فراوانی در سرتاسر دنیا دارد، ابزار گوگل ترنسلیت است که احتمالا هر کاربری از عادی تا حرفه‌ای با آن سروکار داشته است.

این ابزار هوش مصنوعی که یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی محسوب می‌شود می‌تواند در ترجمه اسناد، متون و متن وب‌سایت‌ها به شما کمک کند. این ابزار کاملا رایگان است و برای کار با آن تنها کافی است متن خود را تایپ، سند را آپلود یا روی دکمه ترجمه در داخل سایت‌هایی که می‌خواهید متنشان ترجمه شود کلیک کنید.

گوگل ترنسلیت با پشتیبانی از 109 زبان زنده دنیا از جمله فارسی و با توجه به داشتن یک اپلیکیشن مخصوص، یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل محسوب می‌شود.

ابزار هوش مصنوعی tensorflow

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

تنسورفلو یک ابزار هوش مصنوعی گوگل و کتابخانه نرم‌افزاری متن‌باز و بسیار جامعی است که برای یادگیری ماشینی کاربرد دارد. این ابزار که از بهترین ابزار های گوگل محسوب می‌شود برای برنامه‌نویسی جریان‌داده، برنامه‌نویسی متمایزگر، ریاضیات نمادین و پیاده‌سازی شبکه‌های عصبی در یادگیری ماشینی کاربرد دارد.

جالب است بدانید این ابزار هوش مصنوعی گوگل ابتدا توسط تیم گوگل برین و برای مصارف داخلی خود گوگل ساخته شده بود اما در نوامبر 2015 به طور عمومی منتشر شد و حالا برای پروژه‌های عملیاتی و تحقیقاتی مختلفی به کار می‌رود.

کتابخانه هوش مصنوعی تنسورفلو دارای معماری خاصی بوده که سبب انعطاف‌پذیری بیشتر آن و امکان استفاده از آن برای پلتفرم‌های گوناگون شده است.

بیشتر بخوانید:

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

ابزار هوش مصنوعی Mlkit

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

ابزار هوش مصنوعی گوگل ML Kit یکی از بهترین ابزار های گوگل و یک سرویس مرتبط با یادگیری ماشینی است که نخستین بار در سال 2018 معرفی شد. این ابزار که از جمله بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل محسوب می‌شود در واقع یک کیت توسعه نرم‌افزاری بوده که برای توسعه‌دهندگان اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است.

به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای گوگل، ML Kit به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برخی مدل‌های یادگیری ماشینی که از قبل ساخته شده را در اپلکیشین‌هایی که توسعه می‌دهند ادغام کنند.

موتور جستجوی google datasets

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی ابزار google dataset است که در سال 2018 برای یافتن اطلاعاتی دقیق و موثق راه‌اندازی شد.

google datasets البته به عنوان یکی از بهترین ابزار های گوگل بیشتر برای محققان کاربرد دارد و آن‌ها با استفاده از آن می‌توانند به دقیق‌ترین و موثق‌ترین داده‌های علمی دسترسی داشته باشند.

ابزار هوش مصنوعی Crowdsource

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل ابزار Crowdsource است که یک پلتفرم اختصاصی برای بهبود سرویس‌های مختلف گوگل و رفع نواقص، محدودیت‌ها و کاستی‌های آن‌ها است. بسیاری از برنامه‌های گوگل که به طور پیشفرض در گوشی‌های اندرویدی در اختیار ما قرار دارند با وجود تمام پیشرفت‌ها هنوز مشکلات زیادی دارند و هنوز به نقطه اوج کارایی خود حتی نزدیک هم نیستند.

این برنامه با هدف بهبود سرویس‌دهی و عیب‌یابی خدمات مختلف گوگل توسعه داده شده است و کاربران نیز نقش مهمی در این فرایند خواهند داشت.

از زمان عرضه این ابزار، کاربران با دانش شخصی، تجربه یا توانایی‌های خاص خود به بهبود عملکرد ابزارهای مختلف گوگل خصوصا گوگل مپ و گوگل ترنسلیت کمک شایان توجهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن

ابزار هوش مصنوعی cloud ai

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

ابزار هوش مصنوعی گوگل cloud ai که در واقع فضای ابری اختصاصی گوگل است به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از سرورها و هوش مصنوعی برنامه‌هایی که توسط گوگل طراحی شده است استفاده کنند. از جمله این موارد می‌توان به Image search , voice search , Translate ,Video اشاره کرد.

ابزار هوش مصنوعی Socratic

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

در زمانی نه‌چندان دور اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره یک موضوع خاص، نوشتن یک مطلب یا تحقیق دانشگاهی بودید باید با مراجعه به کتابخانه برای خرید یا قرض کردن چند عنوان کتاب مرتبط اقدام می‌کردید. اما به لطف اینترنت و گوشی‌های هوشمند، دانش‌آموزان، محققان و دانشجویان حالا به دنیای وسیعی از اطلاعات دسترسی دارند.

البته مشکلی در بین است و آن اینکه همه اطلاعات موجود در اینترنت منبع موثقی ندارند و چندان قابل اتکا نیستند. بسیاری از سایت‌های که در یک موضوع خاص در دسترس ما قرار می‌گیرند اطلاعاتی قدیمی یا تاریخ مصرف گذشته دارند. اینجاست که ابزار هوش مصنوعی گوگل Socratic به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل وارد میدان می‌شود.

این ابزار به دانش‌آموزان، محققان و حتی در موارد خاص تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا با اپلیکیشن موبایلی رایگان گوگل Socratic به منابع آموزشی جامع و معتبری در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند. همین مسئله سبب شده تا بتوان از Socratic به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و بهترین ابزار های تولید محتوای گوگل نیز یاد کنند.

شما بعد از تعیین موضوع در Socratic با یک راهنمای مرحله به مرحله مواجه می‌شوید که به طور گام به گام و با توضیحاتی مفصل و جامع به شما کمک می‌کند تا مقاله یا محتوای مدنظر خود را آماده کنید.

هوش مصنوعی Google Bard

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

گوگل بارد یک چت‌بات هوش مصنوعی قدرتمند است که بعد از چت بات ChatGPT و به عنوان پاسخی به این محصول OpenAI و البته چت بات بینگ مایکروسافت عرضه شد. این محصول که یکی از بهترین ابزار های تولید محتوای گوگل نیز محسوب می‌شود، نرم‌افزاری با قابلیت شبیه‌سازی مکالمات انسانی بوده و هدف از توسعه آن برقراری یک رابطه مولد و پویا بین انسان و ماشین عنوان شده است.

گوگل بارد به عنوان یکی از بهترین ابزار های گوگل از تکنیک‌های یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی (NLP) برخوردار است تا به مرور در پاسخگویی و درک مکالمات انسانی پیشرفت کند.

چت بات گوگل بارد به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل بر اساس مدل زبانی LaMDA ساخته شده که خود یک مدل زبانی بزرگ یا LLM توسعه یافته توسط گوگل است. پتانسیل گوگل بارد بسیار بالا است و شما می‌توانید از این ابزار برای کارهای مختلفی از تولید محتوا گرفته تا سرگرمی و خدمت‌رسانی به مشتریان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Gemini

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

مهمترین مدل هوش مصنوعی معرفی شده توسط گوگل تا امروز، مدل هوش مصنوعی جمنای محسوب می‌شود که مدیرعامل گوگل آن را در جریان معرفی‌اش، آغازگر عصر جدید هوش مصنوعی معرفی کرد.

گوگل اعلام کرده که Gemini  جهش روبه‌جلو بسیار بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود و در نهایت قرار است همه سرویس‌ها و خدمات ارائه شده توسط غول تکنولوژی را متحول کند.

جالب است بدانید که Gemini در یک نسخه عرضه نمی‌شود و برای مثال در حال حاضر عرضه نسخه‌ای کوچکتر و سبک‌تر از این هوش مصنوعی با نام Gemini Nano برای استفاده در گوشی‌های پیکسل و دیگری گجت‌های اندرویدی معرفی شده است.

نسخه دیگری از این هوش مصنوعی با نام Gemini Pro قرار است به زودی به تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل تزریق شود و امکانات آن‌ها را متحول کند.

نسخه برتر این هوش مصنوعی با عنوان Gemini Ultra قدرتمندترین مدل زبانی گوگل محسوب می‌شود و ظاهرا برای دیتاسنترها و پردازش‌های سازمانی بزرگ مقیاس توسعه داده شده است.

ابزار هوش مصنوعی AlphaCode 2

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که بر اساس مدل بزرگ جمنای توسعه یافته است، ابزار کدنویسی AlphaCode 2 بوده که برای کدنویسی عرضه شده و به مراتب قدرتمندتر از نسخه پیشین خود است.

گوگل مدعی است که AlphaCode 2 در مسابقات برنامه‌نویسی که در پلتفرم Codeforces برگزار شده، تا 85 درصد بهتر از رقبای دیگر خود عمل کرده است.

این محصول به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل قدرت ملموسی در چالش‌های برنامه‌نویسی مرتبط با موضوعات پیچیده ریاضیات و علوم کامپیوتر نظری دارد و علاوه بر این قادر به برنامه‌نویسی پویا است که در قیاس با روش‌های دیگر نسبتا پیچیده، بهبود بیشتری دارد. در سبک برنامه‌نویسی پویا، مسائل پیچیده و دشوار به مسائل کوچکتر و ساده‌تری تقسیم می‌شوند و AlphaCode 2 به خوبی قادر به شناسایی و اجرای این استراتژی برنامه‌نویسی است.

هوش مصنوعی Vertex AI

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

گوگل زمان زیادی صرف تقویت بخش جستجو خود کرده و یکی از پلتفرم‌هایی که با این هدف ساخته و عرضه شده، ابزار Vertex AI Search بوده که در اختیار سازمان‌ها و بخش‌های مختلف قرار گرفته است. مدل هوش مصنوعی Vertex AI اما تمرکز خاصی بر بیمارستان‌ها دارد و به سازمان‌ها و نهادهای درمانی و پژوهشگران اجازه دسترسی به منابع اطلاعاتی گسترده‌ای را می‌دهد که از طریق آن می‌توانند به اطلاعات درمان و مستندات بیماران دسترسی داشته باشند.

این مسئله برای بخش درمان بسیار حائز اهمیت است و افزایش دقت جستجو می‌تواند روند کار بخش درمان را بهبود بخشیده و فرایند مراقبت‌های درمانی را تسریع کند. برای مثال یک پزشک با این ابزار می‌تواند مستندات بیمار را بررسی کرده و علاوه بر رصد سابقه درمانی او، اطلاعات دیگری از طرح مراقبتی بیمار در دسترس داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از اینستاگرام

ابزار هوش مصنوعی آلفامیسنس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل ابزاری به نام آلفامیسنس است که به ادعای گوگل با دقتی 89 درصدی امکان تشخیص ژن‌های بیماری‌زا را دارد.

اشتباه در DNA زمانی رخ می‌دهد که یکی از حروف ترکیب نوکلئوتید تغییر کند و جهشی رخ دهد که به ایجاد و تولید آمینواسیدهای اشتباه منجر می‌شود. این اتفاق می‌تواند پیامدهای بسیاری برای سلامت افراد داشته باشد و گرچه به طور میانگین در بدن هر فرد 9 هزار اشتباه رخ می‌دهد، برخی از آن‌ها ممکن است به بیماری‌های ژنتیکی خطرناکی منجر شوند.

هوش مصنوعی آلفامیسنس به عنوان یکی از بهترین ابزار های گوگل می‌تواند مورد اشتباه و میزان فراوانی آن‌ها در بدن انسان و دیگر حیوانات را بررسی کند و هرچند این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، این موارد را در دسته بیماری‌زا طبقه‌بندی کند.

این موضوع به پژوهشگران اجازه می‌دهد نتایج تحلیل آلفامیسنس را برای هزاران پروتئین همزمان بررسی کنند و تصمیم بگیرند که به کجا تمرکز کنند.

هوش مصنوعی SynthID

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگلر

تب تند هوش مصنوعی در مدت اخیر با توسعه چندین ابزار تصویرساز قدرتمند نیز همراه بود که سبب شد مسئله طراحی تصاویر در موضوعات مختلف بسیار ساده‌تر شود.

رونق استفاده از ابزارهای تصویرساز هوش مصنوعی و در مواردی سواستفاده‌هایی که از این قابلیت می‌شد اما نگرانی‌هایی درباره چگونگی تشخیص تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی از تصاویر واقعی پدید آورد و گوگل برای حل این معضل، ابزار SynthID را معرفی کرد.

این ابزار هوش مصنوعی به سادگی عکس‌هایی که هوش مصنوعی ساخته را تشخیص داده و لیبل‌گذاری می‌کند. البته که در ظاهر این تصاویر تفاوتی با تصاویر عادی ندارند ولی SynthID با تشخیص ساختگی بودن تصاویر یک واترمارک دیجیالی روی آن‌ها حک می‌کند که البته با چشم قابل تشخیص نیست اما به طور سیستمی رصد می‌شود.

گوگل می‌گوید واترمارکی که SynthID برای تصاویر درنظر می‌گیرد مانند واترمارک‌های قدیمی قابل شناسایی و حذف و دستکاری نیست و حتی بعد از اعمال فیلتر، تغییر رنگ یا تغییر ابعاد تصویر نیز همچنان در جای خود باقی می‌ماند.

ابزار هوش مصنوعی RT2 گوگل

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی RT2 گوگل به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل برای ایجاد ارتباط موثر و معنادار بین انسان و ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است. گوگل درباره کاربرد این مدل مثالی زده با این مضمون که اگر شما به رباتی مجهز به RT2 دستور دهید تا زباله‌ها را به سطل زباله بیندازد، این ربات به لطف هوش مصنوعی گوگل توانایی درک تعریف زباله و تشخیص زباله‌ها از دیگر اشیا را خواهد داشت بدون اینکه در این مورد آموزشی دیده باشد.

در واقع هدف از ساخت این هوش مصنوعی، ایجاد راهی برای درک سریعتر جهان اطراف توسط ربات‌ها است. در نگاه اول عملکرد این هوش مصنوعی بسیار مشابه با مدل‌های LLM است و از یک مدل مبتنی بر ترانسفورماتور استفاده می‌کند که امکان درک اطلاعات متنی و بصری موجود در وب جهانی را برایش فراهم می‌کند. این مسئله سبب می‌شود تا این هوش مصنوعی در پیوند با ربات‌ها بتواند دانش خود را به فعالیت‌های رباتیک بدل کند و این در مواردی که ربات برای آن‌ها آموزش ندیده کاربردی است.

بیشتر بخوانید:

تبدیل پی دی اف به ورد

بهترین آنتی ویروس رایگان 2023

ابزار هوش مصنوعی NotebookLM

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

ابزار هوش مصنوعی گوگل NotebookLM برای امور مختلفی مانند خلاصه‌سازی متون و یادداشت‌برداری هوشمند کاربرد دارد. با این ابزار شما می‌توانید مجموعه‌ای از اسناد را انتخاب کرده و سپس از آن برای پرسیدن سوال یا ایجاد اسناد جدیدی استفاده کنید.

از دیگر خدمات ابزار هوش مصنوعی NotebookLM می‌توان به امکان خلاصه‌سازی خودکار متون و اسناد طولانی یا تبدیل طرح کلی ویدیو به یک اسکریپت اشاره کرد.

هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل ابزار AudioPaLM است که با دقت زیادی گوش می‌دهد، حرف می‌زند یا ترجمه می‌کند.

ابزار AudioPaLM از واژگان مشترکی بهره‌مند است که گفتار و متن را با بهره‌گیری از تعدادی محدودی نشانه‌های مجزا بیان می‌کند و این مسئله به آن اجازه می دهد که کارهایی چون تشخیص گفتار، تبدیل متن به گفتار و ترجمه گفتار به گفتار را با معماری و فرآیند آموزشی واحد اجرا کند.

این مدل از یک معماری چندوجهی برخوردار است و در واقع ترکیبی از دو مدل مهم گوگل یعنی PaLM-2 و AudioLM محسوب می‌شود. این مدل با این ترکیب از دیگر سیستم‌های موجود ترجمه گفتار قدرت بیشتری دارد و حتی امکان ترجمه گفتار به نوشتار را به سادگی ارائه می‌کند.

ابزار هوش مصنوعی Imagen

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

ابزار هوش مصنوعی تصویرساز گوگل Imagen یکی از بهترین ابزار های گوگل است که با دریافت دستورات متنی می‌تواند یک تصویر ایجاد کند.

محققان پروژه Imagen که یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی محسوب می‌شود معتقدند این مدل نسبت به رقبا عملکرد بهتری دارد.

سوالات متداول

بهترین ابزارهای تولید محتوای گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی کدامند؟

چت بات گوگل بارد در حال حاضر یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای گوگل محسوب می‌شود. مدل هوش مصنوعی جمنای نیز پتانسیل‌های بالایی برای تولید انواع محتوا دارد اما در حال حاضر ابزار مشخصی در این حوزه مبتنی بر آن عرضه نشده است.

بهترین ابزارهای گوگل برای سئو کدامند؟

در حال حاضر ابزار مشخصی به عنوان بهترین ابزارهای گوگل برای SEO معرفی نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین ابزارهای گوگل در حوزه هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر