coinex
راهنمای خرید تکراتو

دستیار هوش مصنوعی Pixie گوگل به زودی برای پیکسل 9 عرضه خواهد شد

طبق برخی گزارش‌های جمع آوری شده، گوگل در صدد توسعه دستیار هوش مصنوعی Pixie بوده و آن را برای استفاده در گوشی پیکسل 9 این شرکت طراحی کرده است.

این دستیار جدید که مبتنی بر به مدل زبان Gemini است، به نظر می تواند به خوبی از عهده «وظایف پیچیده و چندوجهی» نیز بیاید. به عنوان مثال، این دستیار هوش مصنوعی گوگل احتمالا بتواند با راهنمایی دقیقی برای خرید محصولی که شما با دوربین گوشی‌تان گرفته‌اید ارائه کند.

بیشتر بخوانید: قابلیت ساخت پلی لیست با هوش مصنوعی در اسپاتیفای به زودی فعال خواهد شد

بر اساس گزارش اینفورمیشن، به نظر می‌رسد که Pixie به طور انحصاری برای تلفن‌های هوشمند پیکسل از گوگل به بازار عرضه خواهد شد و از اطلاعات مشترک منابعی همچون Gmail و Maps این شرکت استفاده خواهد کرد. براساس برخی منابع آگاه، این دستیار در مراحل توسعه گوگل به عنوان «نسخه‌ای بسیار شخصی‌سازی‌تر از گوگل اسیستنت» توصیف شده است.

اگر این اطلاعات صحیح باشد، به نظر می‌رسد گوگل برای حفظ رقابت با OpenAI دست به تغییرات بزرگی در زمینه هوش مصنوعی زده است. در هفته‌ای که گذشت، غول جستجوی اینترنتی، هوش مصنوعی جدید خود به نام Gemini را به‌عنوان یک پاسخ به GPT-4 معرفی کرد و آن را به عنوان “تواناترین مدلی که تاکنون ساخته شده” توصیف کرد. همچنین، این شرکت در نظر دارد که Gemini را با محصولی جدید به نام Nano در دسترس گوشی‌های اندرویدی قرار دهد. این قابلیت جدید به کاربران گوشی‌های اندرویدی امکان می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال اینترنت، وظایفی چون خلاصه‌سازی مکالمات و تماس‌ها را انجام دهند.

در صورت استفاده از Gemini توسط Pixie، این اتفاق ممکن است باعث تبدیل شدن گوگل اسیستنت به یک دستیار شخصی با پیچیدگی بیشتر شود. همچنین، نسل آینده Bard نیز قرار است از تکنولوژی Gemini استفاده کند.

فعلا گوگل با مجموعه گسترده‌ای از هوش‌های مصنوعی‌اش از جمله پیکسی، بارد، جمینای، Gemini Nano، Gemini Pro و Gemini Ultra مشغول به فعالیت است و قصد دارد تا سال 2024 محصول جدیدش را معرفی کند. در طرف مقابل، OpenAI را داریم که رقیب اصلی گوگل محسوب می‌شود؛ این شرکت محصولات خود را با معرفی نسخه چهارم GPT آغاز کرد و از LLM به‌عنوان دستیار چت، و DALL-E به‌عنوان یک مدل تولیدکننده تصویر ادامه داد اما برخی معتقدند در مقایسه با گوگل، نسبتا کار ساده‌تری انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی دستیار هوش مصنوعی Pixie چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر